به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، آئین تجلیل از پرستاران مرکز جراحی محدود امام رضا(ع) ناوگان شمال نداجا بمناسبت ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی و امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت؛ فرماندهی محترم ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و ارشد نظامی آجا در گیلان برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار که بسیار شایسته هم نامگذاری شده، اظهار داشتند: زندگی اولیاء خدا همه و همه براساس معارف دینی شکل گرفته و ما باید خودمان را با این ویژگی‌ها تطبیق دهیم تا هم از سعادت و خیر دنیا و هم از سعادت و بهره‌های اخروی که خداوند متعال قرار داده بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه عالم دنیا گذراست و تلاش انسان در عالم دنیا شکل‌دهندۀ زندگی آخرتی اوست، افزودند: اگرچه خیلی از انسان‌ها این مسئله را باور ندارند و یا اساساً به خدا ایمان ندارند و یا اگر ایمان به خدا دارند در سطح و مرتبه‌ای نیست که باور و یقین نسبت به این مسئله داشته باشند که اگر اینگونه بود همۀ مشکلات جامعۀ بشری برطرف می‌شد.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اگر بخواهیم زندگی اولیاء خدا حضرت زینب کبری(س) را در چند جمله خلاصه کنیم سه مطلب اساسی وجود دارد که در سیرۀ این بزرگان وجود دارد و ما هم باید با همین سه ویژگی زندگی و کارهای خودمان را شکل بدهیم تا همان مسیر و پاداش و بهره‌مندی از مواهب الهی در دنیا و آخرت را بتوانیم بدست بیاوریم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: نکتۀ اول این است که بدانیم دنیا یک محل پرتلاطم برای انسان است؛ حضرت لقمان به پسرش گفت اى پسرم! دنیا دریاى بسیار عمیقى است که بسیارى در آن غرق شده‌اند و به هلاکت رسیده‌اند، انسان اگر می‌خواهد به هلاکت نرسد و غرق نشود باید ویژگی‌هایی داشته باشد که حضرت لقمان برای فرزندش بیان می‌کند که عرض من این نیست؛ در این دنیای پر تلاطم از جهات مختلف انسان اگر که بخواهد محفوظ باشد باید خودش را به خدا بسپارد.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اگر انسان به این ویژگی دست پیدا کرد که خداوند متعال را بهترین حامی و پناهگاه برای خودش دانست آسایش دارد و دیگر از مشکلات دنیا هیچ رنج و غصه‌ای ندارد و اگر خطری هم او را تهدید کند در سطوح بالای معرفتی میبیند آن خطر هم برای انسان یک تقدیر الهی است که بر اساس آن درجه و مرتبه‌اش افزایش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: در کربلا اهل بیت پیامبر(ص) چه از وجود مقدس سیدالشهداء(ع) و عزیزان دیگری که به شهادت رسیدند چه زینب کبری(س) و اهل بیتی که به اسارت رفتند و این رنج‌ها و مصائب را دیدند، چه چیزی باعث می‌شود در اوج همۀ این سختی‌ها و رنج‌ها زینب کبری(س) بفرماید ما رأیتُ الّا جمیلاً؟! انسان اگر زیر چتر پروردگار متعال برود هر اتفاقی برایش پیش بیاید برایش رضایت‌بخش است چون می‌داند کسی که حکیم است و مصلحت بنده را می‌داند برای او این تقدیر را رقم زده، اگر می‌خواهیم در زندگی شخصی و سازمانی و تلاطم مادی و معنوی که در دنیا وجود دارد خودمان را حفظ کنیم باید خودمان و خانواده‌مان را زیر چتر الهی قرار دهیم و این اصل اول است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اصل دوم این است که انسان کارش را برای خدا انجام دهد، اضافه کردند: آن کسی که باید پرونده عمل ما را در روز جزا محاسبه و تایید کند ذات مقدس پروردگار متعال است؛ او تایید می‌کند که کدام عمل من مقبول اوست و کدام عمل من مردود است، در روایات و در قرآن کریم هم صراحتاً بیان شده هر عملی را که انسان برای غیر خدا انجام بدهد پذیرفته نیست حتی تلاوت قرآن!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: ویژگی برجسته زندگی زینب کبری(س) مثل سایر اولیاء الهی این است که تمام لحظات عمرشان برای خدا بوده است، اگر سختی تحمل کردند برای خدا، اگر احیاناً لذت و شادی و سروری داشتند برای خدا، اگر سخنرانی کردند برای خدا، اگر تازیانه خوردند برای خدا؛ اینکه انسان کارهایش را برای خدا انجام دهد نه برای رضایت دیگران بسیار مهم است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اگر انسان کارهایش را برای رضایت دیگران انجام دهد بهره‌اش همین بهرۀ دنیایی است، مثلاً یک پزشک، پرستار، کارمند یا یک نظامی اگر خدمت کند برای اینکه یک شغل داشته باشد و از این را امرار معاش کند ثوابش همین حقوقی است که گرفته، اگر به داد مریضی رسیدی و مریضی را درمان کردی برای حقوق و شلغش بوده و بهره اخروی ندارد اما اگر برای خدا انجام داد درعین حالیکه حقوق میگیرد ثواب هم میبرد! لذا امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید انسان‌های مؤمن با غیر مؤمن و کفار و بی‌دین‌ها در دنیا شریکند اما آن‌ها در آخرت مؤمنین شریک نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه اصل سوم این است که از هیچ کسی جز خدا توقع پاداش نداشته باشیم، افزودند: بهترین جزادهنده خداوند متعال است، اگر از او طلب کردیم بهترین پاداش‌ها را مقرر خواهد کرد که چه بسا در روال مادی و دنیایی آن پاداش برای ما تأمین نشود.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: اگر کسی کارش را برای خدا انجام داد تقدیر و پاداشش هم در سطحی است که از خدا باید بخواهد، با امور مادی قدر او و پاداش زحمات او قابل ادا نیست، لذا خداوند متعال در قرآن کریم به همۀ انبیاء فرمود به مردم بگویید ما مزدی از شما نمی‌خواهیم، اجر ما با پروردگار متعال است، انبیاء این همه زحمت، سختی، شکنجه و بی‌حرمتی تحمل کردند و خدمت به بشریت کردند که اگر نبودند انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) معلوم نبود ما امروز در چه جهالتی غوطه ور بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: دین و پیروی از دین و هدایت شدن بواسطه زحمات و تلاش‌هایی است که اولیاء خدا کشیدند تا ما امروز چیزی دستمان هست و این توفیق نصیبمان شده و مسلمان و پیرو اهل بیت(ع) شویم اما از هیچ کس مزدی نخواستند چون مزدی که خدا می‌دهد ارزش تلاش انسان و حتی فوق ارزش تلاش انسان را دارد.