به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه نماز عید سعید قربان با استناد به این فرمایش امیرالمومنین(ع) اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً، اظهار کردند: حضرت علی(ع) در این بیان به همه متذکر می‌شوند و امر می‌کنند که توجه داشته باشید پیشرفت کارها و موفقیت انسان‌ها در تلاش‌هایی که انجام می‌دهند به میزان تقوا و ورعی که از آن بهره مند هستند بستگی دارد.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: گاهی اوقات در بعضی از بخش‌های مدیریتی حتی برخی خیلی کار و تلاش می‌کنند اما نتیجه و بهره‌ای که باید به دست بیاید حاصل نمی‌شود شاید چون ورع، اخلاص و تقوا در کارشان کم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه ضمن تبریک عید سعید قربان و بیان اینکه ان‌شاءالله با رفع ویروس منحوس کرونا و نابودی آل‌سعود بتوانیم سال آینده در حج ابراهیمی شرکت کنیم، به پیام برائت امسال مقام معظم رهبری برای حج اشاره و عنوان کردند: رهبر معظم انقلاب در بیانشان فرمودند دو سال است که آیین انسان ساز حج اقامه نمی‌شود؛ این فرمایش مقام معظم رهبری نکته مهمی است و باید توجه داشته باشیم که کرونا و این محدودیت هایی که پدید آمد خیلی چیزها را از جمله اجتماعات دینی، مذهبی، نماز‌های جماعت متاثر کرد که این‌ها مستحب هستند اما حج یک فریضه واجب است و به این سادگی ها نباید ترک شود.

ایشان افزودند: آل سعود خبیث به بهانه کرونا حج را تعطیل کرد با اینکه می‌شد با اتخاذ تدابیر، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی این فریضه بزرگ الهی را تعطیل نکنند که اینطور در عالم غریب شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این اجتماع جهانی اسلام خیلی مهم بود که متاسفانه دو سال است غریب و مغفول واقع شده است، تصریح کردند: از سوی ما هم کوتاهی‌هایی بوده و باید تلاش می‌کردیم تا این حرکت راه می‌افتاد و حتی به صورت نمادین از هر کشوری هزار نفر می‌آمد تا این اجتماع جهانی تعطیل نمی‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: پشت پرده تعطیلی این اجتماعات اثرگذار اسلامی مثل حج و اربعین و سایر حرکت‌هایی که دنیا را متحول کرده است، دست استکبار جهانی و صهیونیست ها دیده می‌شود.
ایشان افزودند: حالا به هر دلیلی از این مناسک حج و قالب و کالبد حج محروم بودیم اما از محتوا و باطن حج که عبادات مختلف است و در دسترس ما هست و نباید غافل شویم.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: در صدا و سیما با اینکه در برخی شبکه‌ها برنامه‌های متناسب با حج پخش شد ولکن میطلبید فضای غالب صدا و سیما در این دهه اول ذی الحجه فضای حج می‌شد مثل آنچه سالهای قبل گزارش از مکه، مدینه، منا و… بود تا فضای رسانه‌ای و تبلیغی ایجاد می‌شد و معنویت حج در جامعه زنده می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به مسائل منطقه و جهان اسلام و دشمنی استکبار، بیان کردند: رهبر معظم انقلاب فرمودند بالاخره حرف ایران چیست؟ چرا استکبار جهانی و صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه در طول این ۴۳ سال این همه دشمنی با ما دارند؟ حرف ایران این است که ما نمی‌خواهیم آمریکا در کشور ما دخالت و شرارت کنند.

ایشان با بیان اینکه مقاومت یعنی اینکه ما در برابر دخالت‌های استکبار جهانی در کشورمان ایستاده‌ایم و خود مردم تصمیم می‌گیرند، کشور را اداره می‌کنند و مسئول می‌آورند و می‌برند، افزودند: ما یک حرف منطقی و مشروعی داریم که اختیار سرنوشتمان باید در دست خودمان باشد و آمریکایی‌ها و استکبار جهانی نباید برای ما تصمیم بگیرند همانطورکه در کشور ما قبل از انقلاب و در کشور‌های دیگر همین الان اینطور هست؛ این حرف جمهوری اسلامی هم در دیگران اثر کرده و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی پدید آمده هم استکبار جهانی را عصبانی و نگران کرده است.

امام جمعه بندرانزلی در پایان خاطر نشان کردند: دلیل حقانیت حرف ما و موثر بودن حرفی که جمهوری اسلامی می‌زند و استکبار را عصبانی کرده این است که همه توطئه آمریکایی‌ها، غربی‌ها و همراهان و اذنابشان در منطقه غرب آسیا نقش بر آب شده و با این همه هزینه و لشکرکشی و بوق و کرنا به هیچ کدام از اهدافشان نرسیده‌اند.