به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در آئین نکوداشت حاج سید اسماعیل اتقیاء کهنسال ترین مبارز شاخص انقلاب اسلامی استان گیلان در سالن اداره ارشاد شهرستان ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشتند: از همه عزیزانی که این آئین باشکوه را برای تجلیل از جناب آقای اتقیاء برنامه ریزی کردند و اجرا شد تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: فعالیت جناب آقای ثقتی؛ مدیرکل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان را به فال نیک می‌گیریم به عنوان یک آغاز برای تحول در عرصه فرهنگ و ارزش‌های انقلاب، فرهنگی که جهان را متحول کرد اما ۸ سال اخیر تا می‌توانستند در کشور ما علیه این فرهنگ کارشکنی کردند و در این دولت انقلابی تحول‌گرا ان‌شاءالله جناب آقای ثقتی و مدیرانشان این تحول را پررنگ‌تر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین برگزاری این اینگونه آئین‌ها و نکوداشت‌ها را بسیار مهم و ارزشمند برشمردند و افزودند: حضرت آیت‌الله خائفی از جمله شخصیت‌هایی هستند که باید آئین نکوداشت ایشان را به صورت کشوری برگزار کرد، لذا از نماینده محترم ولی فقیه در استان می‌خواهیم که این اقدام را در دستور برنامه‌های فرهنگی استان قرار دهند تا تجلیل شایسته‌ای از حضرت آیت‌ الله خائفی و دیگر شخصیت‌های مهم و برجسته دینی به عمل آید.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه شخصیت‌هایی چون جناب آقای اتقیاء حفظه الله ویژگی‌های فراوانی دارند، اظهار داشتند: خداوند به ایشان عنایت کرده که در این مسیر قرار گرفته‌اند و هم خداوند متعال به ما لطف کند تا این راه را ادامه دهیم و درس بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: در رابطه با شخصیت جناب آقای اتقیاء دو ویژگی در بین همه ویژگی‌هایی که در ایشان وجود دارد و به تعبیری جامع بسیاری از ویژگی‌های دیگر خواهد شد همان دو ویژگی است که مقام معظم رهبری برای شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی بیان کردند، یکی اخلاص و دیگری صدق؛ آن‌هایی که انقلاب را دستمایه رشد شخصی‌شان و زندگی مادی‌شان نکردند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه هر جایی دچار آسیب و انحراف شدیم بواسطه عدم اخلاص است، خاطرنشان کردند: همچنین صدق، از ویژگی‌های برجسته مومنین است؛ انسان صادق با همه، خدا و انقلاب و دین و مردم رو راست است، مثل خیلی از سیاسیون نیست که ظاهرش یک جور باشد باطنش یک جور باشد، با اینوری ها یک جور غذا بخورد و با اون‌وری ها یک جور سر سفره بنشیند که متاسفانه در این ۴۳ سال از این نمونه‌ها زیاد دیدم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: اگر این صدق وجود داشته باشد و ملاک انسان خدا، ولایت و انجام وظیفه باشد به این مقامات می‌رسد که در لسان بزرگان و اولیا مخصوصاً در زمان ما مقام معظم رهبری در یادشان جناب آقای اتقیاء هست و پرسان حال ایشان هستند که این نکته خیلی مهمی است که اولیاء خدا و بزرگان دین انسان را فراموش نکنند.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: در بین عامه مردم نیز در شهرستان و جاهای دیگر تنها سخن خیر و یاد نیک از جناب آقای اتقیاء است؛ برخی از بزرگان و روحانیون بسیار موجه و معروف می‌گفتند ما پشت سر آقای اتقیاء نماز می‌خواندیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: حضورم در این جلسه برای این نیست که از ایشان تجلیل کنیم بلکه آمدیم اسم ما را هم بنویسند که به ایشان ارادت کاملی داشتیم و داریم؛ ان‌شاءالله خداوند متعال سایه ایشان را بر سر ما و مردم ما مستدام بدارد و در خاتمه یاد شهید عزیزشان شهید سید عبدالکریم اتقیاء و همسر برجسته و مومنه ایشان که مدت مدیدی در بستر بیماری بودند را گرامی‌ می‌دارم.