به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان با فرماندهان و جانشینان پایگاه های بسیج شهرستان در مصلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار با بیان اینکه توفیق حاصل شد در ماه مبارک رمضان در این جمع باشم و امیدوارم پس از ماه مبارک رمضان هم جلسات تداوم یابد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از فضائل فراوانی برخوردار است و کسب ثواب در این ماه عزیز برای بندگان بسیار تسهیل شده است.

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: بر اساس روایتی از امام حسن مجتبی (ع)، ماه مبارک رمضان میدان مسابقه برای بندگان است و بندگان صالح در ماه مبارک رمضان در انجام طاعت پروردگار متعال از یک دیگر سبقت می گیرند.

وی با اشاره به اینکه در این نشست بحث های بسیار خوبی مطرح شد که همت و تلاش بیشتری می طلبد تا به نتیجه برسد، اظهار کرد: در بخش هایی نتیجه حاصل شده و لازم است تداوم یابد تا با توجه به شرایط فعلی جامعه، به هدف بسیار بلند انقلاب اسلامی که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تبیین کرده اند برسیم.

حجت الاسلام شمس الدین خاطر نشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب صادر فرمودند چشم انداز بسیار بلندی را ترسیم می کند که همه باید در راستای رسیدن به این اهداف بلند گام بردارند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه برای حرکت سریع در راستای چشم انداز تبیین شده باید با یک برنامه ریزی و سازماندهی مناسبی پیش برویم، خاطر نشان کرد: به یک طرح جامع برای دست یابی به اهداف لازم داریم.

وی افزود: در پایگاه ها و حلقه های صالحین برای تربیت جوان مومن، انقلابی و پای کار به فرموده رهبر معظم انقلاب، نیازمند این طرح جامع هستیم که نیاز های اولیه این جوانان و نوجوانان را تامین کند.

حجت الاسلام شمس الدین بر لزوم اجرای منظم این طرح جامع پس از تهیه، تاکید کرد و گفت: از همه ی فرصت ها و ظرفیت ها باید استفاده کرد تا به موفقیت دست یافت.

 

*جوانان و نوجوانان با برنامه های جذاب و مفید جذب می شود

وی بومی سازی کارها را با توجه به وضعیت موجود و شرایط خاص کشور، امری مهم و قابل توجه دانست و افزود: جوانان و نوجوانان با برنامه های جذاب و مفید جذب می شود، لذا باید غنایی که در برنامه های دینی وجود دارد، درست درک و اجرایی شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه شیوه های جذب باید اثر گذار و مفید باشد، گفت: در بیانیه گام دوم؛ همچنین بحث خودسازی مطرح می شود که یک دامنه بسیار وسیع و گسترده دارد.

حجت الاسلام شمس الدین خاطر نشان کرد: اولین و ضروری ترین کاری که برای خود سازی در حلقه ها و پایگاه ها باید عملیاتی شود، تقویت ارتباط جوان ها و توجه ویژه به نماز، خصوصا بحث نماز جماعت و حضور در مسجد است که در رشد و تربیت انسان تاثیر ویژه ای دارد.

امام جمعه بندرانزلی لزوم پاسخگویی به چالش ها، سوالات و شبهات جوانان را امری ضروری دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از مسائل مهم مورد توجه، استمرار در کارها و برنامه های دینی است که باید مجموعه پایگاه های بسیج تا رسیدن به نتیجه و هدف آن را دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین نقش فرماندهان و شورای پایگاه ها را بسیار موثر و برجسته عنوان کرد و گفت: فرماندهان پایگاه ها باید به اهمیت این نقش واقف باشند، با انگیزه کار کنند و مسائلی که به جوانان ارائه می دهند را ابتدا خودشان عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: بار سنگین انقلاب در این برهه زمانی دشوار برعهده ما و شما می باشد و امیدوارم خداوند متعال توفیق حاصل کند از این مرحله با سربلندی عبور کنیم.

پیش از سخنرانی حجت الاسلام شمس الدین، چند تن از فرماندهان و جانشینان پایگاه های بسیج شهرستان مطالبی در رابطه با فعالیت صالحین را بیان کردند و در ادامه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، ضیافت افطاری نیز برگزار شد.