به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، ریاست محترم جمعیت هلال احمر شهرستان به همراه جمعی از اعضای داوطلب به مناسبت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشتند: این مناسبت از مناسبت‌های مهم کشور و جامعه ماست و باید خودمان و جامعه را هرچه بیشتر با این فرهنگ رشد و تربیت بدهیم و آماده کنیم و پیش ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه اسلام و مسلمانان زیر بار هیچ ستمگری نمی‌روند، خاطر نشان کردند: اسلام با استعمار و استثمار و تصرف غاصبانه دیگران مخالف است و نه اجازه می‌دهد در کشور خودش این اتفاق بیافتد نه خودش نسبت به دیگران چنین نگاه سوءای دارد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در طول این ۴۳ سالی که از انقلاب گذشته گرفتار توطئه و دشمنی‌های دشمنان بودیم اما در عین‌ به دیگران کمک کرده‌ایم و اسلام این را برای مسلمان به عنوان یک وظیفه می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: اینکه انسان هر جایی که از دستش کمکی بر بیاید انجام دهد نماد برجسته‌ای از تفکر اسلامی است و شما اعضای عزیز داوطلب جمعیت هلال احمر در همین مسیر گام بر می‌دارید و حقوق و مزدی هم در قبال تلاش و خدمتی که انجام می‌دهید نمی‌گیرید.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مجموعه‌ هلال احمر از مجموعه های بسیار خوب در کشور است، افزودند: در شهرستان بابت تلاش‌ها، زحمات، امدادگری‌ها و حضور خوب جمعیت هلال احمر در کنار نماز جمعه  خصوصاً در ایام کرونا که کار شما مضاعف تر شده به سهم خودم تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر لزوم هم‌افزایی بیشتر بین مجموعه‌های امدادگری، فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کردند: در عین حالیکه هر مجموعه‌ای ساختار و ساز و کار مرتبط خودش را دارد از کنار هم قرار گرفتن این مجموعه ها حرکت جامع تر و سریع تری برای رفع مشکلات و نیازهای موجود در شهرستان پدید می‌آید‌ و به بدنه جامعه تسری پیدا می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مجموعه نماز جمعه در نظام اسلامی به عنوان محور در جامعه قرار داده شده، عنوان کردند: از مهمترین محورهای فعالیت، اثرگذاری، جذب و هم افزایی باید نماز جمعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه خارج شدن شرایط خاص و شکننده فعلی جامعه از لحاظ اقتصادی، مسائل فرهنگی، درگیری با کرونا و دیگر مباحث زمان بر است، تاکید کردند: باید حتما با تلاش مضاعف و برنامه ریزی، جامعه از را تشتت و آسیب‌ها نجات دهیم تا مردم زندگی خوب مادی و معنوی داشته باشند.