به گزارش www.seyedshamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) که در مسجد جامع بخش سنگر ضمن تسلیت شهادت امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، روزهای پایانی ماه صفر را بسیار غم انگیز و در عین حال بسیار عبرت آموز عنوان و اظهار کردند: در گذشته ی تاریخ در همین روزها پس از رحلت پیغمبر اکرم(ص) عده ای در اسلام فتنه و سنگ بنای انحرافی را ایجاد کردند که مصیبت اهل بیت خصوصا امیرالمومنین(ع) و صدیقه ی طاهره (س) از همین روزها شروع شد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به واقعه سقیفه بنی ساعده و انتخاب خلیفه مسلمانان پیش از تدفین پیامبر(ص) و بدون در نظر گرفتن واقعه مهم و بزرگ غدیرخم، بیان داشتند: وجود مقدس پیغمبر اکرم(ص) از همان آغاز بعثت تا آخرین لحظات عمر شریفشان صراحتا اعلام کردند که این منصب، الهی است و انتخاب آن با پروردگار متعال می باشد و امری نیست که بشر بتواند در آن دخالت کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه نسبت به مسئله ی مهم امامت و ولایت در جامعه از حیث جایگاه و اهمیت و نیز از حیث منتسب به پروردگار متعال بودن و از ناحیه ی خدا تعیین شدن در معارف دینی ما اعم از آیات قرآن کریم و فرمایشات معصومین علیهم السلام مکرر تاکید شده است، افزودند: این حرکت در طول تاریخ به همین شکل تا به امروز ادامه داشته و از امروز نیز تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) و بر پایی حکومت صالحان ادامه دارد؛ در این فراز و نشیب های تاریخ و مقاطع مختلف یکی از دلایلی که این دو حرکت به موازات هم پیش آمده، مسئله امتحان و آزمایش انسان هاست.

ایشان با بیان بخشی از روایتی که مقام امامت و ضرورت تداوم آن از دیدگاه امام رضا(ع) را نشان می دهد را اینگونه بیان کردند: «إِنَّ اَلْإِمَامَهَ هِیَ مَنْزِلَهُ اَلْأَنْبِیَاءِ وَ إِرْثُ اَلْأَوْصِیَاءِ، إِنَّ اَلْإِمَامَهَ خِلاَفَهُ اَللَّهِ وَ خِلاَفَهُ اَلرَّسُولِ وَ مَقَامُ أَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ وَ مِیرَاثُ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَیْنِ عَلَیْهِمُ اَلسَّلاَمُ» حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جایگاه امامت در جامعه ی اسلامی را جایگاه انبیای الهی و اوصیای الهی در جامعه عنوان می فرمایند و اینکه امامت در جامعه مقام خلیفه اللهی و جانشینی پیغمبر اکرم(ص) است؛ چرا حضرت اینها را بیان می کند؟ برای اینکه انسان ها بدانند مسئله ی امامت مقام بسیار رفیعی می باشد که همه باید در برابر آن تسلیم باشند.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: امام رضا(ع) در ادامه فرمایش اینگونه بیان می کنند که «إِنَّ اَلْإِمَامَهَ زِمَامُ اَلدِّینِ» جایگاه امام در جامعه اسلامی جایگاه شیرازه ی دین است؛ اگر امامت نباشد اجزای دین پراکنده شده و از بین میروند، جایگاه امامت در جامعه ی اسلامی جایگاه نظم، انتظام، انسجام و وحدت برای امت است و آن چیزی که می تواند جامعه ی اسلامی را از تفرقه و پراکندگی دور کند و مقدمات پیشرفت و موفقیت را فراهم سازد، امامت در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اظهار اینکه اگر امامت نباشد، دنیای انسان ها دنیای برجسته و سعادتمندانه ی همراه با رفاه، آسایش و آرامش نخواهد بود، بیان داشتند: عزت و سرافرازی مومنین به واسطه ی امامتِ امامِ منصوب از طرف پروردگار متعال فراهم و حاصل می شود؛ اگر مسلمانان حول محور امام اجتماع کردند، وحدت و انسجام داشتند و مهم تر از همه گوش به فرمان امام بودند در امر دنیا هم پیشرفت می کنند.

ایشان ادامه دادند: در نظام جمهوری اسلامی که امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت همه ی نیروهای خط مقاومت به این جایگاه رسیده، در بخش هایی که مسئولین و یا مجموعه ها تحت مدیریت و هدایت مقام معظم رهبری عمل کردند، موفقیت های چشمگیری داشته ایم و داریم؛ جایگاه کشور در زمینه پیشرفت در عرصه های علوم و فنون مختلف در بخش نظامی و تجهیزات نظامی نشان دهنده این موفقیت هاست؛ این اقتدار و پیشرفت از کجا آمد؟ دولت ها آوردند؟ نه این موفقیت برای این بود که نیروهای مسلح ما تحت فرماندهی مستقیم ولی امر مسملین هستند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کردند: با توجه به رفتارهای توطئه گرایانه ی دشمنان و تحریم ها باید از همان روز اولی که مقام معظم رهبری رهنمود اقتصاد مقاومتی را صادر کردند، دولتمردان، دستگاه اجرایی کشور، مجلس شورای اسلامی و همه ی دستگاه هایی که در این زمینه مسئولیت داشتند برای اجرای آن در چارچوب های لازم به صورت شبانه روزی کار و تلاش می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: اگر امور جامعه حول محور وحدت و محور رهبری شکل گرفت و دولتمردان، مجلس و دیگر بخش ها ملاک عملشان را بر مبنای رهنمود ولی امر مسلمین در جامعه ی اسلامی قرار دادند، همه موفق خواهند شد؛ جامعه ای که در مدار امامت نباشد، در آن همه نوع فسادی شکل خواهد گرفت، در تاریخ ببینید آنهایی که به واسطه ی تصمیم سقیفه و … در رأس حکومت قرار گرفتند جامعه ی اسلامی را به کجا بردند؟ به جایی بردند که عموم جامعه در فقر بودند، اما عده ای ثروت و داراییشان غیر قابل شمارش بود؛ این بود عدالتی که پیغمبر منادی آن بود؟ این بود آن عدالتی که خداوند متعال در قرآن کریم بیان می کنند؟ چرا اینگونه شد؟ برای اینکه در رأس اداره ی جامعه ی اسلامی امامت الهی قرار نگرفت و اگر مردم آگاه و هوشیار بودند و به سفارشات و تاکیدات پیامبر(ص) توجه می کردند سقیفه شکل نمی گرفت، امیرالمومنین(ع) خانه نشین نمی شد و سید الشهدا(ع) نیز به مسلخ کربلا برده نمی شد.

ایشان خاطر نشان کردند: طی چهل سالی که حیات طیبه این نظام مقدس الهی را پشت سر گذاشته ایم، با همه ی نقص ها، کمبودها و ناکارآمدی هایی که بعضی از جریان ها، دولت ها، دستگاه ها و مجلس ها داشتند این برای ما مسجل است که هیچ موفقیت، پیشرفت، اقتدار و عزتی برای جامعه ی اسلامی و امت اسلامی جز حول محور ولایت در جامعه فراهم نمی شود.

امام جمعه بندرانزلی بیان داشتند: امروز خط مقاومت کجای معادلات دنیاست؟ آنها با تعداد اندک در برابر انبوهی از دشمنان و تجهیزات پیشرفته و مدرن ایستاده اند و موفقیت آنها حاصل از تجمع شان حول محور ولی امر مسلمین است؛ اما آنهایی که دنبال سازش با دشمنان و دریوزگی مستکبرین و ظالمین هستند چه دستآوردی داشتند؟ چه عزتی فراهم کردند؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه شهادت علی بن موسی الرضا(ع) در غربت نشان از عدم درک و فهم و هوشیاری مردم جامعه نسبت به جایگاه امامت علی رغم تلاش های آن حضرت در جهت تبیین این جایگاه است، بیان داشتند: امروزه موفقیت نظام اسلامی علی رغم همه ی توطئه ها، شرارت ها، تحریم ها، تهدید ها و نفوذ دشمنان، در گرو وجود رهبری حکیم، آگاه و الهی است که مردم و امتش هوشیار، بیدار و بصیر اند و مسائل را می فهمند.

ایشان در پایان تاکید کردند: دو ویژگی حزب الله که قرآن کریم می فرماید آنها دست برتر را داشته و پیروز می باشند، شناخت و معرفت نسبت به امام و التزام عملی به فرامین اوست.