به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه با استناد به این فرمایش حضرت علی(ع) أُوصِیکُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ أُحَذِّرُکُمْ أَهْلَ النِّفَاقِ، عنوان کردند: امیرالمومنین(ع) در یکی از فرمایشاتشان ضمن توصیه مومنین به رعایت تقوای الهی هشدار میدهد به همه مومنین که در کنار رعایت تقوای الهی یکی از اموری که موجب تقویت تقوا و اثرگیری و بهره گیری از آن در وجود انسان می‌شود پرهیز از دنیاطلبی است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دنیا فربنده و اغواگر و وسوسه گر است، افزودند: نه تنها تاریخ اسلام و انقلاب بلکه تاریخ بشریت گواه این مسئله است که در مقاطع و عصرهای مختلف انسان‌های فراوانی فریب دنیا و مسائل دنیایی را خورده‌اند و این گرایش و تعلق و دلبستگی به دنیا معلوم نیست برای انسان سرنوشت خوبی را پدید بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در کنار این مسئله امیرالمومنین(ع) انسان را تحذیر میدهد از خط و جریان نفاق، اظهار داشتند: خیلی‌ها داعیه اسلام، انقلاب، تقوا و عبادت داشتند اما در جریان نفاق قرار گرفتند و در برابر اولیا خدا ایستادند و مقابله و مخالفت کردند که عاقبت های شومی هم داشتند.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان این آیه شریفه الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ، بیان داشتند: قران کریم میفرماید انسان‌های مومن وقتی سختی‌های دنیا و عوالم بعد از دنیا را پشت سر می‌گذارند و وارد بهشت می‌شوند یکی از دعاهایشان این است که خدا را شکر می‌کنیم که حزن و گرفتاری‌ها را از ما برطرف کرد، ما هم امروز خداوند متعال را شکر می‌کنیم که دولتی که ۸ سال برای مردم گرفتاری روی گرفتاری پدید آورد تمام شد و رفت و دولت جدید مراسم تنفیذ و تحلیفش برگزار شد.

ایشان افزودند: در مراسم تحلیف و تنفیذ نکاتی وجود دارد که در فرصت مقتضی بیان خواهم کرد در طول این ۴۳ سالی که از انقلاب سپری شده دیدیم که در طول این سال‌ها هر مقطعی که اداره کشور به دست شخصیت‌ها و جریانات انقلابی(ملاک ما این جناح و آن جناح و اصولگرا و اصلاح طلب نیست و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند ملاک ما انقلابی و غیر انقلابی است) افتاده توطئه‌ها و فضاسازی‌های دشمنان هم شدت پیدا کرده و کارشکنی های داخلی و خارجی گسترده و متنوع شده است؛ تاریخ قبل از انقلاب هم همینطور است مثل مشروطه که در سالگرد آن هستیم و نهضت ملی شدن صنعت نفت و… و متاسفانه همیشه‌ هم دشمن به مقاصد خود با درصد‌های متفاوتی دست پیدا کرده است‌ این بحث را میگویم نه به این جهت که یاس و تردیدی ایجاد شود بلکه به این جهت که آمادگی صد درصد پیدا کنیم برای ناکام گذاشتن توطئه‌های دشمنان در گام دوم انقلاب.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: ملت ما در طول این ۴۳ سال با انواع این توطئه‌ها مواجه بوده اما با فضل پرودگار متعال و آگاهی مردم دشمن در توطئه‌هایش موفق نشده که به اهدافش دست پیدا کند؛ ضربه و خسارت زده و انحرافاتی ایجاد کرده اما نتوانسته به از بین بردن انقلاب اسلامی که خواسته اصلی اش است دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: در این گام دوم انقلاب که آغاز شده با شرایطی که امروزه کشور دارد عموماً مردم و قوای سه گانه به درک مشترکی از وضعیت کنونی و آسیب‌ها، چالش‌ها، نقاط ضعف و راه‌های علاج و برون رفت از این چالش‌ها رسیده‌اند و عزم راسخی برای از بین بردن این آسیب‌ها دارند و تا الان و در طول این ۴۳ سال نبوده که چنین شرایطی پدید بیاید.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: همانقدر که امروز شرایط برای ایحاد تحول و فساد ستیزی در جامعه و آگاهی عموم مردم فراهم تر است، به همین میزان هم دشمن و اذناب داخلی اش احساس خطر بیشتری می‌کنند از این درک مشترکی که امروز در عموم جامعه وجود دارد می‌ترسد ولذا به دنبال توطئه‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی خواهند بود.

ایشان تصریح کردند: شرارت‌های دشمنان در همیشه تاریخ یا اقتصادی، یا نظامی، یا سیاسی، یا فرهنگی گاهی از برون مرز‌ها و گاهی از درون بوده است و کشور ما هم در طول این ۴۳ سال همه این‌ها را تجربه کرده است یعنی به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن هرآنچه در توانش بوده برای مقابله با نظام اسلامی همه را به کار برده است و چیزی نیست که مردم و نظام تجربه نکرده باشد و قطعاً یکی از دلایل پختگی مردم و رسیدن به این سطح از آگاهی و بصیرت معلول همین توطئه‌ها بوده که در هر مرحله مردم پخته‌تر و آگاه‌تر شده‌اند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه توجه به شرایط امروز خیلی مهم است و در مراسم تنفیذ مقام معظم رهبری فرمودند بیشترین تحرک دشمن علیه ما جنگ تبلیغاتی است و بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی امروز تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم رسانه‌ای را دشمن دنبال می‌کند، افزودند: هدف دشمن از این کاری که انجام می دهد چیست؟ مقام معظم رهبری میفرمایند هدف دشمن از انجام این کارها این است که افکار عمومی را در اختیار خودش بگیرد و در مسیری ببرد که خودش میخواهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: امروز هم دشمن دنبال همین است تا با به دست گرفتن افکار عمومی جامعه با جنگ تبلیغاتی به هدف و نقشه خودش برسد؛ آن‌ها با جنگ تحمیلی و مذاکرات و برجام و تهاجمات فرهنگی و… نتوانستند به اهداف خودشان برسند لذا متمرکز روی جنگ تبلیغاتی هستند و روش آنها در جنگ تبلیغاتی ایجاد یک جنگ روانی و تحریف رسانه‌ای هست.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: این تعبیر را از مقام معظم رهبری در شاید گوشه‌های ذهنتان باشد که فرمودند اگر ما تحریف را شکست دادیم تحریم شکست داده می‌خورد؛ این یعنی اگر مردم فهمیدند گره کار تحریم نیست گره کار مدیریت داخل کشور است تحریم برطرف می‌شود.

ایشان تاکید کردند: دشمن برای جنگ تبلیغاتی و روانی ابزار زیادی از جمله سایت‌ها و شبکه‌ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری در اختیار دارد و افکار عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد و افزون بر این ابزار امروزه فضایی در اختیار دشمن است به عنوان فضای مجازی که یک فضای یله و رهایی است که هیچ حساب و کتابی ندارد و هر کس هر چیزی که میخواهد می‌گوید و اصلا معلوم نیست چه کسی است اما اثرگذاری می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه امروزه همه چیز در فضای مجازی که در اختیار مردم است میبینیم از دروغ‌پراکنی‌ها و شبهه افکنی‌ها تا فروش مواد مخدر و سلاح و قاچاق و کلاه‌برداری‌ها و مفاسد اخلاقی و رجزخوانی ارازل و اوباش در فضای مجازی تا القائات سیاسی و فرهنگی و ترویج فساد و بی بند و باری، افزودند: همه این اثرگذاری در این فضای مجازی که در اختیار همه هست یک جا وجود دارد و قابل تفکیک هم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: به بهانه کرونا آمدند به هر نیازمند و نوجوانی‌ هم یک تبلت دادند حتی خیرین ما که درس بخوانند اما هدف چیز دیگری بود، این هم جز آن دستورات سند ۲۰۳۰ محاسبه کنید؛ حالا این فضا در اختیار همه هم هست و بچه‌های نیازمندی هم که نداشتند و نمی‌توانستند تهیه کنند الحمدلله از این نعمت بهره مند شدند و آموزش و پرورش هم روزی یک ساعت برای آنها برنامه گذاشت و ۲۳ ساعت در اختیار خودشان بودند و پدرها و مادر‌ها هم که عموما سواد رسانه‌ای ندارند و نمی‌دانند فرزندانشان چه می‌کنند!

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه کشورهای پیشرفته‌ای هم که توانش را دارند برای فضای مجازی‌ای که خودشان بوجود آورنده و حمایت کننده و بهره گیر از آن هستند علیه کشورهای دیگر به جهت منافع خودشان برای کشور خودشان قانون و چارچوب گذاشتند و استفاده از فضای مجازی یله و رها نیست، افزودند: اما کشور مترقی انقلابی تمدن ساز ما تا به امروز هیچ چارچوبی برای فضای مجازی ندارد، در دولت‌های قبل علیرغم توصیه کارشناسان و متخصیصین و عقلانی بودن هیچ اقدامی که نکردند هیچ ترویج به یله و رها بودنش هم کردند و روز به روز مردم بخصوص جوانان و نوجوانان ما را در این هجمه همه جانبه تنها و دفاع کردند و فضا را به تعبری رها کردند، دشمن هم از این فضا که خودمان ایجاد کردیم و در اختیار همه قرار دادیم برای پیشبرد اهداف خودش استفاده می‌کند و هر روز با یک بهانه‌ای به معارضه با نظام می‌پردازد یکروز سیل یک روز زلزله یک روز برق یک روز خوزستان یک روز گرانی بنزین!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: دشمن به دنبال این است که یک سوژه در این فضا پیدا کند تا به صورت گسترده نسبت به نظام و مسئولین و برنامه‌هایی که کشور را می‌تواند پیشرفت دهد تحریف و تبلیغات سوء کند؛ یکی از مواردی که امروز دشمن روی آن کار می‌کند و باید حواسمان باشد همین طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی است که مجلس دارد بررسی می‌کند؛ نمیخواهم بگویم خوب است یا بد است چون اصلا معلوم نیست طرح چیست، پیش نویسی و اصلاحاتی داشته و حالا اصل هشتاد و پنجی شده تا به آن رسیدگی شود.

خطیب جمعه بندرانزلی بیان کردند: این قوانین در همه کشورهای پیشرفته حتی در اروپا و آمریکا هم وجود دارد و اینگونه یله و رها نیست و دیدید در فضای مجازی خودتان برای کاربران داخل کشور اسم شهید حاج قاسم سلیمانی را نمیتوانید بنویسید صفحه‌ را حذف می‌کنند آن‌وقت اجازه می‌دهند ما افکار انقلاب اسلامی را در جامعه‌شان تبلیغ کنیم؟ ما فریب دشمن را نباید بخوریم.

ایشان خاطر نشان کردند: هیچ کسی در نظام اسلامی از مقام معظم رهبری تا مسئولین انقلابی و عالی رتبه و حتی میان رتبه نظام اسلامی و نیروهای انقلاب هیچکدام مانع آزادی منطقی و حفظ اطلاعات کاربران و رونق و گسترش فضای کسب و کار صحیح و تامین اخلاق اجتماعی نیست.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: این طرح در حال بررسی است با دروغ و تحریف میخواهند افکار عمومی را علیه این اقدام تحریک کنند؛ ضمن اینکه اصل هشتاد و پنجمی شدن اتفاقاً برای تصمیم گیری جامع تر و استفاده از نظرات کارشناسان خارج مجلس از اقشار مختلف است و این خود نقطه قوت است اما به دروغ منفی جلوه داده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: این فضاسازی‌ها با چنین شرایطی مثل همان دروغ دیوار کشیدن در پیاده‌روها است؛ غرض آن‌ها از این مخالفت‌ها چیست؟ اول اینکه کوتاه‌نشدن دست دشمن و اذناب داخلی او از نشر هر مطلب خلاف و مجرمانه در فضای مجازی، دوم سرپوش گذاشتن روی خسارت‌های به بار آمده از مدیریت ناکارآمد و ترک فعل مدیران قبل و فرار از پاسخگویی، سوم ایجاد چالش و مانع و فضاسازی علیه اقدامات و تصمیمات قوای سه گانه در مبارزه با فساد و فقر و تبعیض، چهارم عدم موفقیت نیروهای انقلاب در رفع مشکلات کشور که ناکارآمدی مدیریت لیبرالی را برملا می‌کند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: این اغراض با پوشش حمایت از فضای کسب و کار و اشتغال در فضای مجازی صورت می‌گیرد، اینها چه کسانی هستند؟ یک عموماً برخی عوامل و محکومان فتنه و جریانات همراه با براندازان، دو رانت‌خواران و مفسدان سیاسی و اقتصادی، سه کسانی که با استفاده از فضای مجازی مردم را به رای دادن به دو دولت قبل تشویق می‌کردند؛ این حامیان دروغین کسب و کار در فضای مجازی دستاورد ۸ سال مدیریت شان تعطیلی صدها کارخانه و موج بیکاری کارگران و رانت و فساد در بازار ارز و سکه و بورس و خودرو و مسکن و… بود، کسانی که در شرایط سخت تحریم و اقتصادی کشور تا روز آخر دولتشان بالغ بر ۶ میلیارد دلار ارز کشور را به دلاری ۴۲۰۰ تومان به عده‌ای خاص دادند و یک ریال آن هم سر سفره مردم نیامد.

ایشان تصریح کردند: حامیان این جریان با فضاسازی و کنتور اندازی عدد خود به ۸۰۰ هزار نفر که یک صدم جمعیت کشور است و تا نزدیک به ۵ یا ۶ درصد هم اگر برسند همان چند درصد رانت‌خوار و ویژه‌خوار سیاسی هستند و با مردم هیچ تناسبی ندارند؛ امروز باید همه کمک کنند تا مشکلات اقتصادی مردم برطرف شوند نه اینکه برای تصمیمات کشور چالش سازی کنند.