به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در اختتامیه جشنواره گوهر فاطمی(عفاف و حجاب) نداجا که به میزبانی مدیریت عقیدتی سیاسی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشتند: امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین مباحث دینی و معارفی ماست که متاسفانه نه تنها در زمان ما بلکه در طول تاریخ اسلام معمولاً مورد کم توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است، خصوصاً از سوی حاکمان جامعه و آن حاکمان جور در زمان ائمه(ع) که داعیه خلافت و جانشینی پیامبر اکرم(ص) را داشتند و باید به سنت رسول اکرم(ص) و قرآن عمل می‌کردند که به این فریضه مهم عمل نکردند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در آستانه شهادت صدیقه طاهره(س) هستیم، تصریح کردند: شرایطی که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) در جامعه اسلامی و ضرورتی که برای جهاد فاطمی پدید آمد و حضرتش با همه وجود در راه جهاد فرهنگی و تبیینی قدم گذاشتند و در این ۷۵ یا ۹۵ رو پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) نماد عینی و مجسم امر به معروف و نهی از منکر بویژه به نمایش گذاشتن حجاب و عفاف بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: حضور حضرت فاطمه زهرا(س) با آن حجاب در مسجد آن هم در پشت پرده برای جامعه ما خصوصا بانوان ما درس آموز است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: بحث امر به معروف و نهی از منکر را همانطور که هم حق مطلب است و هم مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند و دارند، منحصر به مسئله حجاب نمی‌دانیم بلکه فراتر از بحث حجاب و پوشش برای بانوان است؛ ولکن یکی از مصادیق رایج در زمان ما این مسئله می‌باشد که بسیار هم مهم است و رعایت و عدم رعایت آن می‌تواند منشاء آثار مثبت و منفی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: یکی از شگرد‌های دشمنان ترویج بی‌حجابی و بدحجابی و بی‌بند و باری متعاقب این بدحجابی‌ها در امت اسلامی است.

امام جمعه بندرانزلی به تشریح بخشی از خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) که فرائض دینی را بر می‌شمارند و فهرست می‌کنند پرداختند و تصریح کردند: حضرت هدف و فلسفه هر کدام از این فرائض را به صورت موجز مورد اشاره قرار می‌دهند و وقتی به امر به معروف و نهی از منکر می‌رسند بعد از آنجا که فرمودند وَ طاعَتَنا نِظاماً لِلْمِلَّهِ، می‌رسند به اینجا که وَ الاَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَهً لِلْعامَّهِ؛ امر به معروف و نهی از منکر را خداوند متعال برای مصلحت عموم قرار داده که برای جامعه مقرر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین مطرح کردند: امر به معروف به نهی از منکری که چنین ویژگی‌ دارد و انسان را به سوی کمال و سعادت حرکت می‌دهد چرا مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟ چرا در طول تاریخ در امت اسلام این مسئله مهم آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است؟

امام جمعه بندرانزلی به این فرمایش امیرالمومنین(ع) النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا اشاره و عنوان کردند: انسان‌ها نسبت به هر چیزی که جهل دارند دشمنی می‌کنند؛ جهل انسان نسبت به آثار امر به معروف و نهی از منکر که مصلحت عامه است موجب شده تا با آن مقابله کند، چون نسبت به سعادتمندی و مسیر رشد و تکامل خودشان که از رهگذر این مسئله مهم فراهم می‌شود جاهل‌اند‌.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه حجاب به عنوان یک زینت برای زن در شرع مقدس و فرهنگ ملی ما وجود دارد و تعبیر می‌شود، تصریح کردند: چرا عده‌ای با اهداف و مقاصد شومشان می‌خواهند جوامع انسانی را به سوی عریانی سوق دهند؟ برای اینکه نمی‌خواهند انسان‌ها به سعادت برسند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اگر بنای حکومت‌ها و جوامع و حاکمان آن‌ها رشد و سعادت انسان‌ها بود باید از مسئله حجاب استقبال می‌کردند، اظهار داشتند: اگر مسئله حجاب موجب رشد و کمال انسان و آثار مثبت در جامعه انسانی نمی‌شد که خداوند متعال به همسران انبیاء الهی تاکید نمی‌کرد! چون عرف رایج هر جامعه‌ای این است که حاکمان و خانواده‌هایشان از همه آزاد تر و به دنبال بهترین‌ها برای خودشان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: متاسفانه در جامعه ما علیرغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفته کار فرهنگی نسبت به نشر معارف دینی آنطور که باید بشود نشده؛ اما دشمن در این بخش بیش‌فعالی دارد و او بیش از اندازه‌ای که باید تلاش کند، برای ترویج بدحجابی تلاش می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: ما برای مسئله حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در مصادیق مهمش که مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار می‌دهند می‌طلبد کار تبیین‌گری و روشنگری بیشتری داشته باشیم؛ همین که به جامعه، افراد، خانواده‌ها، بانوان و دختران عزیز ما این مسئله گفته شود و تبیین شود و اقناع شوند که وَ الاَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَهً لِلْعامَّهِ؛ سعادت و تکامل و خیر دنیا و آخرتشان در این است، نگران کار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در جامعه نخواهیم بود چون همه عامل به معروف می‌شوند.