به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهادت امام جعفر صادق(ع) با استناد به آیه شریفه یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِکُمْ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ، اظهار داشتند: استقرار نظام اسلامی مهم ترین حادثه قرن ما و موهبت و امانت الهی است و همه مردم و مسئولین در رابطه با این امانت بزرگ الهی مسئولیت‌های خطیر دارند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در شرع مقدس، معارف دین و قرآن کریم هم یکی از مهم‌ترین نکاتی که مورد توجه و تاکید قرار گرفته مسئله امانتداری انسان‌هاست و از مهم‌ترین ویژگی انسان‌های مومن و پیروان اهل بیت‌(ع) امانتداری است، خاطر نشان کردند: این ویژگی بسیار مهم صرفنظر از اینکه یک تکلیف شرعی برای ماست آثاری هم بر آن مترتب است که اگر انسان‌ها امانت دار باشند این آثار نصیبشان می‌شود؛ یکی از این آثار این است که اگر امانت داری در جامعه باشد موجب خیر و سلامت جامعه می‌شود و از ویژگی‌های دیگرش این است که موجب افزایش رزق و فزونی معیشت انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه نظام اسلامی امانتی در دست ماست، افزودند: جدای از تبلیغات و مطالب مختلفی که مطرح می‌شود باید بینی و بین الله ببینیم هر کدام از ما مسئولان در طول ۴۲ سالی که انقلاب اسلامی گذشته واقعاً در خدمتگذاری به نظام اسلامی امانت داری کرده‌ایم یا کوتاهی؟

ایشان با بیان اینکه در جامعه ما یکی از کارهای بسیار مهم انتخابات است، تصریح کردند: انتخابات امانت بزرگی است به دست همه مردم و مسئولین و کسانی که تصدی کار انتخابات را در بخش های مختلف بر عهده دارند است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه بدیهی است رای مردم امانت و حق الناس است و در هر دوره انتخابات‌های ریاست جمهوری، مجلس و شوراها عده‌ای درصدد هستند که به ناحق رای کسب کنند و بر مسند بنشینند که علاوه بر اینکه شایسته نظام اسلامی نیست، اگر مسئولی ببیند و بتواند برخورد کند اما نکند خیانت در امانت است، بیان داشتند: خرید و فروش آرا یکی از این تخلفات است؛ در بخش ریاست جمهوری بحث گسترده است اما در بحث شوراها چون به روستا و شهر محدود می‌باشد به تعبیری محل تنازع است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه متاسفانه خرید و فروش آرا مردم را نسبت به انتخابات و نظام اسلامی بی اعتماد می‌کند، متذکر شدند: این آسیب باید برطرف شود تا مردم احساس کنند وقتی پای صندوق رای می‌آیند فردی که آنها انتخاب می‌کنند به عنوان منتخب معرفی می‌شود نه کسی با تخلف و خلاف قانون با رای خریدن به میدان آمده است.

ایشان خاطر نشان کردند: متاسفانه این مسئله را در دوره‌های قبل در شهرستان داشتیم اما در انتخابات‌های اخیر مقداری دستگاه‌های متولی همت و مقابله کرده‌اند و مردم هم به میدان آمده‌اند و شناسایی و برخورد کرده‌اند البته بازهم نقایصی داشت و در سطح انتظارمان نبود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: از دستگاه قضایی انتظار داریم که به جد با همه تخلفات بدون توجه به عنوان افراد و این جریان و آن جریان برخورد کند؛ خلاف، از هر کسی سر بزند خلاف است و امانت داری یعنی انجام وظیفه و مقابله با این تخلفات.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر پیش رو توقع و انتظارمان این است که به گونه‌ای اعتماد سازی شود تا مشارکت به گونه‌ای باشد که به انتخاب اصلح و تحول منتج شود؛ برخی نشانه‌ها و تحرکات را می‌بینیم، ان‌شاءالله هم دستگاه‌های متولی و مجموعه شورای تامین، هیات‌های نظارت و اجرایی و هم کسانی که در بحث انتخابات وظیفه دارند وظایفشان را انجام دهند و توجه داشته باشند مسئولیت مهم دینی و الهی برگردنشان هست و باید با این نوع مدیریت‌های صحیح اعتماد مردم را به نظام اسلامی برای حضور پای صندوق‌های رای جلب کنند.

ایشان تاکید کردند: مردم عزیز ما نشان داده‌اند که اگر تلاش، تقوا و امانت داری ببیند بهترین کمک کارها و همراهان نظام هستند و بهترین جزا را هم خداوند متعال برای این تلاش‌ها عنایت خواهد کرد.