به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین صبح امروز در دیدار با بانوان طلبه حوزه علمیه بندرانزلی اظهار داشت: امروزه جنایات فراوانی علیه کشورهای مسلمان مانند یمن صورت می‌گیرد.

امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه امیدوار هستم فراگیری علوم حوزوی توسط بانوان منشاء اثر در جامعه باشند عنوان داشت: تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه باید در جامعه نمود عینی پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر اینکه امروزه در جامعه خلاء‌هایی به ویژه در حوزه بانوان وجود دارد که باید پوشش داده شود ابراز داشت: امیدوار هستیم تا بانوان فعالیت‌های علمی، دینی و اجتماعی بیشتری داشته باشند.

ایشان با اشاره به خلاء‌های موجود در حوزه کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کرد: در دسترس نبودن سیر مطالعاتی مناسب برای اقشار و سنین مختلف جامعه یکی از خلاء‌های این حوزه است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه تبلیغات سوء دشمنان در طول‌ سال‌ها باعث شده است تا افراد اهل علم و اهل مطالعه با تعابیر ناشایستی معرفی شوند افزود: این امر سبب می‌شود تا افرادی که اهمیت مطالعه را درک نکردند بیش از پیش از مطالعه دور شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه رفع مشکلات حوزه کتابخوانی نیازمند عزم ملی است تصریح کرد: تمام مجموعه‌های ذی ربط باید با عزم جدی و همگانی به دنبال رفع این مشکلات باشند.

ایشان با اشاره به تاکیدات دین اسلام در راستای لزوم توجه به کسب علم و توجه به مطالعه عنوان داشت: امروزه عموم مردم به اهمیت مطالعه پی برده‌اند و در حال حاضر همه باید با هم‌اندیشی به دنبال رفع مشکلات حوزه کتابخوانی باشند.

*کتاب‌های الکترونیک و کتابخانه‌های مجازی نمی‌توانند جایگزین مطالعه کتب مکتوب شوند

امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه کتاب‌های الکترونیک و کتابخانه‌های مجازی نمی‌توانند جایگزین مطالعه کتب مکتوب شوند تصریح کرد: مطالعه در فضای مجازی عمق و اثرگذاری لازم را ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اعلام اینکه نورانیت کتب به مولف آن‌ها نیز بستگی دارد خاطرنشان کرد: ما در گذشته بزرگانی داشتیم که قبل از نگارش کتب وضو می‌گرفتند و سپس اقدام به نوشتن می‌کردند.

ایشان با تاکید بر اینکه مطالعه کتب الکترونیک نمی‌تواند معنویت را به خواننده منتقل کند اظهار داشت: فضای مجازی شرایط کافی برای مطالعه عمیق و یادگیری صحیح را ندارد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه عدم نگارش کتب و توجه صرف به کتب الکترونیک سبب از بین رفتن هنر خطاطی و نگارش می‌شود افزود: هنرهایی مانند خطاطی بخشی از هویت ملی هستند که باید آن‌ها را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اعلام اینکه نظارت کافی بر ارائه محتوا در فضای مجازی وجود ندارد خاطرنشان کرد: نگارش متون محاوره‌ای در فضای مجازی با فرهنگ فارسی بیگانه است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کتابخوانی اظهار داشت: اینکه ما بگوییم کتابخوانی را در فضای مجازی ترویج می‌کنیم تاثیری در گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه ندارد.

*حوزه علمیه می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر باشد

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر باشد تصریح کرد: ایجاد ساعات مطالعه و معین کردن سیر مطالعاتی برای طلاب باید جزء برنامه‌های اصلی حوزه‌های علمیه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اعلام اینکه طلاب حوزه‌های علمیه باید همواره مشغول مطالعه باشند اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا اوقات فراغت خود را با امور علمی و مطالعاتی پر کنیم.

ایشان با بیان اینکه به مسائلی مانند ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عموما نگاه تبلیغاتی می‌شود خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید برای ترویج این فرهنگ برنامه داشته باشد و گسترش فرهنگ مطالعه را از خودش شروع کند.

انتهای پیام/