به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز سعید عید فطر با استناد به آیه شریفه یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ یَجعَل لَکُم فُرقانًا، اظهار داشتند: در این آیه شریفه خداوند متعال همه انسان‌های مومن را امر می‌فرماید و متذکر می‌شود که تقوای الهی را رعایت کنید اگر رعایت کردید یکی از آثار آن این است که خداوند برای انسان نوری قرار می‌دهد که بواسطه آن می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد و شناختی می‌دهد که می‌تواند راه صحیح را پیدا کند.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار داشتند: ماه مبارک رمضان به پایان رسید، ان‌شاءالله خداوند متعال همه طاعات و عبادات و خیرات و مبراتی که انجام شده را از همه به احسن وجه قبول کند و توفیق داشته باشیم سال‌های آینده هم حضور در این ماه مبارک را درک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه در روزهایی که پشت سر گذاشتیم دو مناسبت مهم داشتیم، بیان کردند: یکی از این مناسبت‌ها روز کارگر است که به کارگران عزیز تبریک عرض می‌کنیم.

امام جمعه بندرانزلی مناسبت دوم را شهادت علامه مطهری و روز معلم عنوان کردند و افزودند: این دو مناسبت بسیار مهم است؛ یک قشر عزیزانی هستند که سهم بسیار بالایی در ساخت و پیشرفت کشور و امور صنعتی، خدماتی و استقلال و خودکفایی و تولید و ایجاد ثروت در کشور نقش بسزایی دارند و در این سال‌های بعد از پیروزی انقلاب تاکنون علیرغم همه ناملایمات و کم و کاستی‌ها و علیرغم میل دشمنان توانستند بایستند و سنگر را برای رفع نیازهای کشور حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: قشر دیگر معلمین هستند که برای ساختن و پرورش نسل آینده و کسانی که بخش‌های مختلف اداره جامعه در دست آنهاست نقش آفرین هستند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این دو قشر از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کسانی هستند که کشور و اداره کنندگان کشور را می سازند و اعتلا می‌بخشند، تصریح کردند: در رابطه این دو قشر حرف زیاد است، مشکلاتی دارند که باید اصلاح و برطرف شود، برای این دو قشر باید هم از حیث رعایت شان و جایگاه و هم عملکردشان توجه داشته باشیم، ضعف‌هایی داریم و دچار عقب ماندگی‌هایی هستیم که باید با شناخت درست و روش‌های مناسب این نیازها برای این دو قشر مهم مورد توجه قرار بگیرد و برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: شان و منزلت کارگران عزیز به حدی است که پیامبر اکرم(ص) بوسه بر دست آن‌ها زده و اینگونه تقدیر کرده، معلمی که امام(ره) فرمودند شغل انبیاست.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه باید نوع تعامل افراد و مسئلوین در جامعه با همه اقشار خصوصاً این دو قشر به گونه ای باید که شان و جایگاه آن‌ها حفظ شود، خاطرنشان کردند: متاسفانه چه از لحاظ بعدی و بحث تجلیل از این دو قشر مهم و چه چه مادی در حدی که باید از این دو قشر تقدیر نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: نکته دوم عملکرد این دو مجموعه است؛ ما در رابطه با مجموعه کارگری کشور باید توجه داشته باشیم در عین حالیکه شان آن‌ها باید حفظ شود و نیازهایشان تامین شود باید به گونه‌ای این مجموعه در سطح کشور مدیریت شود که کارآمدی شان در سطح کشور با توجه به نامگذاری که مقام معظم رهبری برای امسال داشتند بهره‌وری‌شان با دانش بنیان شدن افزایش پیدا کند و رشد داشته باشد و کیفیت کار و تلاششان به تراز جامعه اسلامی برسد.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: همانطور که پیامبر اکرم(ص) بوسه بر دست کارگر می‌زند توصیه هم دارد که کار را درست، صحیح و متقن انجام دهید؛ یعنی باید نسبت به کارفرما و میزان کار و محصولی که ارائه می‌دهند کیفیت لازم را باید داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: جنس ایرانی که به دست کارگر ایرانی با این اعتقاد و ایمان و شان و جایگاه تولید می‌شود باید از لحاظ کیفیت قابل رقابت با سایر اجناس مشابه باشد و اینطور نباشد که اجناس ایرانی کیفیتش کم باشد و مردم به دنبال جنس خارجی بروند.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: در بخش تعلیم و تربیت کشور هم باید معلمین عزیز ما به اینکه ثمره تلاششان ارائه نسل دانش‌پژوه، مومن و کارآمد برای جامعه و نظام اسلامی است توجه داشته باشند؛ خصوصاً در آموزش و پرورش چون برای نسل جدید و جوانان و نوجوانان پایه است و باید بنیان های علمی‌شان قوی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: در این دو سال کرونا در مجموعه های آموزشی خصوصا آموزش و پرورش به شدت آفت آموزشی داشتیم و باید جبران شود.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در جامعه اسلامی معلمینی که چنین شان و جایگاهی و شغل انبیا را دارند باید دانش آموزان را به گونه‌ای تعلیم دهند که این نسل، آینده کشور را با همین چارچوب‌های فکری اسلامی و ولایی مدیریت کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: مسئولین هم وظیفه دارند مشکلات و امنیت شغلی کارگران را برطرف کنند و در رابطه با معلمین هم مشکلاتی که دارند باید برطرف شود تا این عزیزان در بخش کارگری و تعلیم و تربیت با فراغت بال وظایف خودشان را انجام دهند و در رشد و ارتقاء کشور اثرگذاری مطلوب نظام اسلامی را داشته باشند.