به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، خطیب جمعه انزلی در نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری محرم گفت: در حوادث کربلا آنچه ظلم و ستم کردند بر خاندان عصمت و طهارت برای این بود که میخواستند این نام و خاندان را از صفحه تاریخ ازبین ببرند اما نتوانستد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در ادامه بیانات خود تصریح کرد: تقوا و خدا ترسی از ویژگی هایی است که در وجود خاندان عصمت و طهارت وجود داشته و همیشه آنها را پیروز نگهداشته و در جامعه امروز ما آن اصلی که مردم و این نظام را در مقابل توطئه ها و حیله های دشمنان موفق کرده یکی صبر و استقامت در مقابل مشکلات و یکی هم رعایت تقوا و خداترسی است. که تقوا یعنی جامع همه ی کارهای نیک که در راس آنها ولایتمداری جامعه و پیشوای مسلمین است.

وی با اشاره به سالروز تجلیل از اسراء و مفقودان خاطرنشان کرد: بعضی از مسائل در شهرستان انزلی مورد غفلت قرار میگیرد و یکی از این مسائل همین موضوع میباشد.

خطیب جمعه انزلی در ادامه خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: بحث اف ای تی اف فراز و نشیب های فراوانی در کشور تاکنون داشته و متاسفانه تعهدی است که وزیر اقتصاد دولت یازدهم که این امضاء را بدون اطلاع و اذن نظام اسلامی با اینکه نیاز به مصوبات مجلس داشته این کار انجامداده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود:با اینکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با نمایندگان صراحتاً فرمودند که هیچ لزومی ندارد زیر بار چنین تعهدات بین المللی برویم و با اینکه میدانیم که برخی از مفاد آن آسیب ها و مضراتی برای کشور دارد،اما متاسفانه برخی کارشناسان همچنان تاکید بر این مسئله دارند و تعابیری به تازه گی به کار برده اند که میخواهند فضای روانی در جامعه ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: عده ای برای اثبات عقاید فکری خودشان برای جامعه چه سهواً و یا عمداً مشکلاتی را پدید می آورند درست شبیه همان فضا سازی که برای برجام کردند،اینها طوری به مردم القاء میکنند که اگر میخواهیم دلار ارزان شوند باید اف ای تی اف را امضاء کنیم در حالی که این مسئله هیچ ربطی به این مسئله ندارد بلکه مربوط به زیرساخت های داخلی کشور است دشمن به خوبی میداند ما چقدر دلار داریم چقدر درآمد داریم و چقدر بدهکاریم اما در بحث ریال این اطلاعات را ندارد و اینها میخواهند تمام اطلاعات ریال ما را بدست آورند تا بیشتر کشور را تحت فشار قرار دهند،دشمنان نظام و مردم اخیراً خودشان مطرح کردند که در مسئله ارزی توانستند با کمک امارات مشکلاتی را برای ما پدید آوردند و امروز میخواهند در ریال هم همین کار را انجام دهند.

خطیب جمعه انزلی گفت : همان طوری که مقام معظم رهبر ی فرمودند که در رابطه با مسئله پول شویی و تروریست نیازی نیست از قانون های دیگران استفاده کنید و بیایید خودتان در این موارد قانون تصویب کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان سخنان خود متذکر شد: ما امیدواریم مجلس آن مسئولیت شرعی و سوگندی که برای این مسئولیت خوردند پای آن بایستند و نفروشند مسائل و منافع مردم و انقلاب را به برخی از وعده وعیدهای دشمنان و بیش از این برای دشمنان فضای نفوذ ایجاد نکنند..