به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در وبیناری که به مناسبت ۷ تیر سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در واحد سما بندرانزلی با بیان اینکه اصل مهم انقلاب اسلامی که تداوم راه اولیا و انبیا الهی می‌باشد و توحید و خدا محوری است، اظهار داشتند: یکی از ویژگی‌های برجسته شهید بهشتی عمق ایمان و باور و اعتقاد دینی و الهی او نسبت به خداوند متعال و احکام نورانی اسلام است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: گاهی اوقات برخی افراد فریفته و شیفته دیدگاه‌ها و افکار غربیِ غیر دینی هستند در حالی که حقایق را ندیده‌اند و نمی دانند، اما شهید بهشتی هم از لحاظ علمی اشراف به این مسائل داشت و هم مدتی از عمر مبارکش را در کشورهای اروپایی برای تبلیغ دین سپری کرده و در متن آن جوامع قرار گرفته بود، او در معرض همه آن ظواهر فریبنده و زرق و برق‌هایی که گرایش به تفکرات مادی برای برخی دارد قرار گرفت اما با یک منطق قوی و رسا با هر تفکر غیر دینی مقابله کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه دیدگاه های شهید بهشتی نشان می‌دهد شخصیت ایشان با دین و معارف دینی عجین شده بود، افزودند: اصل مهم توحید و خدامحوری در رفتار و زندگی شهید بهشتی نمایان بود و امروز هم نظام اسلامی و هم رهبری عزیز ما همین مبنا را دارند؛ این اصل، اصلی است که اگر خدشه ای به آن وارد شود اسلامیت نظام از بین می رود و هدف اصلی که اعتلا کلمه الله است گم می شود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه دومین ویژگی که خداوند در قرآن کریم میفرماید اولیا الهی از آن بهره مند هستند مقابله و مبارزه با شرک است، شرک به معنای غیر از خدا، افزودند: نمی‌شود انسان بگوید موحد هستم اما با طاغوت مبارزه نمی‌کنم، از آن میترسم و حساب میبیرم یا بنای سازش با آن را دارم؛ نه در زندگی اولیا الهی و نه در انقلاب اسلامی چنین چیزی وجود نداشت و ویژگی اسلام نابی که امام(ره) بیان می‌فرمایند همین اصل توحید و خدامحوری و کفرستیزی و اجتناب از طاغوت است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه بنای رفیع نظام اسلامی بر مبنای این اصول مهم پایه گذاری شده و باید همه کسانی که در مسیر انقلاب و نظام اسلامی حرکت می‌کنند این دو شاخصه، مهم ترین اصول و برجسته ترین ویژگی‌ها در رفتار و گفتارشان باشد، تصریح کردند: در وجود شهید بهشتی سر سوزنی گرایش به غیر خدا و طاغوت و افکار الحادی وجود نداشت ولو به عنوان تاکتیک، و در این دو اصل چه قبل از انقلاب و دوران مبارزه و چه بعد از پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی بسیار قاطع بود که آثار آن گفتار، رفتار و مدیریت او در بخش‌های مختلف گویای این دو اصل برجسته است.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه در همه مقاطع و زمان‌ها از صدر اسلام تاکنون مقابله حق و باطل یک واقعیت غیر قابل انکاری است که وجود داشته و در هر زمانی هم با شیوه های خودش انجام شده، افزودند: امروزه خصوصا پس از انقلاب اسلامی یکی از شعوب این جنگ، جنگ رسانه ای است و دشمنان با ابزار و امکاناتی که دارند  نسبت به تحریف قلب واقعیات و اثرگذاری روی افکار و اندیشه‌های جوامع مختلف تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه جنگ رسانه‌ای در زمان شهید بهشتی هم وجود داشت البته در آن زمان رسانه‌ها به این شکل نبود و فضای مجازی وجود نداشت، خاطر نشان کردند: در آن زمان دشمن و ایادی آن از جمله گروهک‌ها، منافقین، لیبرال ها و سلطنت طلبان دست به کار بودند و با خط دهی و جهت دهی بیگانگان شایعاتی در جامعه پخش و دروغ پراکنی می‌کردند اما امروز به راحتی با وجود فضای مجازی دروغ می‌گویند و تحریف می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه آگاه شدن مردم همیشه هزینه داشته، افزودند: در صدر اسلام وجود مقدس سید الشهداء در کربلا به شهادت می‌رسد و یک عده‌ای تازه می‌فهمند در دنیا چخبر است! امیرالمومنین(ع) در محراب نماز و عبادت شهید می‌شود تا عده‌ای بفهمند جریان چیست! و این‌ها هزینه‌هایی است که در راه آگاهی بخشی به انسان ها داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: در زمان ما انتظار می‌رود مردم خصوصاً تحصیل کرده‌ها، دانشگاهی‌ها و افرادی که در سطوح متوسط به بالای جامعه از لحاظ فکری هستند به هویت و داشته‌های خودشان اعتقاد و ایمان داشته باشند؛ اگر امروز دو خبر در جامعه مطرح شود که منبع یکی بیگانه و دیگری داخلی‌ باشد خیلی ها منبع بیگانه را به منبع داخلی ترجیح می دهند و این نقص جامعه است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه اعتماد به بیگانگان یکی از مظاهر سلطه دشمنان است و رفع این سلطه یکی از دلایل ایجاد انقلاب اسلامی بود، افزودند: امروزه در بخش رسانه متاسفانه جامعه گرفتار چنین سلطه‌ای می‌باشد که مقام معظم رهبری بارها و بارها تاکید کرده‌اند که فضای مجازی و رسانه‌ها باید چارچوب پیدا کند و سازمان یافته شود؛ اینکه همه جامعه را در اختیار فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه قرار داده‌ایم و آنها هم هیچ قید و بندی ندارند و دروغ و تهمت و شایعه را دائما در مغز انسان‌ها و جامعه ما بمباران می‌کنند قطعاً این مشکل حل نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه جامعه ما باید به اصل خودباوری و اعتماد به منابع خودی برسد، متذکر شدند: مردم نباید بدون تحقیق قضاوت کنند و منابع خودی را چون خودی است همیشه رد کنند و بگویند این‌ها هیچوقت راست نمی‌گویند؛ چه کسی اینکه منابع و رسانه‌های داخلی همیشه دروغ می‌گویند را در فکر جامعه ما فرو کرده؟ جز غربی ها؟ مردم بارها امتحان کرده‌اند که رسانه‌های داخلی و وابسته به نظام راستگو ترین رسانه‌ها در دنیا هستند اما بازهم هدف القائات دشمن هستند؛ همگان موظفند تا این اعتماد به خود و منابع خودی را در جامعه تقویت کنند که اگر تقویت شد موفق می شویم اما اگر تقویت نشد شهید بهشتی ها را از دست خواهیم داد بعد تازه بیدار می شویم که چه خسرانی کرده‌ایم!

امام جمعه بندرانزلی در پایان بیان کردند: امیدواریم خداوند متعال به جامعه ما عنایت کند تا بیش از گذشته با این شهدای عزیز بویژه شهید بهشتی هم از لحاظ افکار و اندیشه ها و هم به جهت خدماتی که به جامعه ما داشتند و آثار و فعالیت ها و اقدامات بسیار مهمی که در استقرار نظام اسلامی، تدوین قانون اساسی و تغییر و اصلاح دستگاه قضایی پس از پیروزی انقلاب داشتند آشنا شویم و در ادامه مسیر و گام دوم که بسیار مهم است و پس از انتخابات شرایط بسیار روشنی برای اصلاح کژی ها، انحراف ها و فاصله گیری‌ها از خطوط اصلی و مبانی اصلی انقلاب برای جامعه و مدیریت کشور پدید آمده بتوانیم مجددا انقلاب را در مسیر صحیح خودش با سرعتی چشمگیر به پیش ببریم و حلاوت بهره مندی از نظام اسلامی و خدمات نظام اسلامی برای جامعه ما و امت اسلام بیش از گذشته محسوس و ملومس و قابل درک باشد.