به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی،حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین عصر امروز در یادواره “شهید کنعانی” در روستای شیجان خمام اظهار داشت: خانواده هسته اولیه جامعه است.
 
امام جمعه بندر انزلی خانواده را زیربنایی‌ترین رکن جامعه دانست و تصریح کرد: تاکید بر لزوم تشکیل خانواده و توجه به این نهاد مقدس از جمله مواردی است که بارها در روایات معصومین مطرح شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین شهدا را یکی از گروه‌هایی دانست که از جایگاه والایی نزد خداوند متعال برخوردار هستند ابراز داشت: هیچ فیضی برای انسان‌ها در دنیا بالاتر از فیض شهادت نیست.
 
ایشان با بیان اینکه جایگاه پدر و مادر از جمله جایگاه‌هایی است که برای خداوند متعال از ارزش والایی برخوردار است گفت: امروز شاهد هستیم که شهدای ما در دامن‌های پاک پدران و مادرانی صالح تربیت شدند و به چنین جایگاه والایی رسیدند.
 
امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه تربیت صحیح فرزندان یکی از حقوقی است که به گردن والدین است تصریح کرد: اگر پدران و مادران فرزندانشان را به خوبی تربیت نکنند در روز قیامت باید پاسخگو باشند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به اینکه پدران و مادران باید براساس تعالیم اسلامی و دینی فرزندان خود را تربیت کنند خاطرنشان کرد: تربیت صحیح فرزندان، وظیفه‌ای سنگین بر دوش پدران و مادران است.
 
ایشان با اشاره به نقشه‌های دشمنان علیه ملت ایران اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است تا با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی کودکان را از خانواده‌ها جدا کند و متاسفانه در این زمینه موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است.
 
امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال این هستند که جوانان شهادت‌طلب و شجاع تربیت نشوند عنوان داشت: جدا کردن فرزندان از نهاد خانواده، خطرناک‌ترین نقشه دشمنان است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین محیط آموزش عالی و آموزش و پرورش را از جمله نهادهای مهم و تاثیرگذار در حوزه تربیت فرزندان دانست و گفت: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که برخی از خانواده‌ها که تحت تاثیر جنگ نرم دشمنان قرار گرفتند، با ارائه آموزه‌های دینی در مدارس مخالفت می‌کنند.
 
ایشان با بیان اینکه عدم ارائه آموزه‌های دینی به فرزندان توسط پدران و مادران یکی از دلایل حضور کم جوانان در مساجد و محافل مذهبی است افزود: امروز شاهدیم که برخی خانواده‌ها از نماز خواندن و قرآن خواندن فرزندانشان جلوگیری می‌کنند.
 
امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه پیامبراکرم(ص) در روایتی، از خانواده‌هایی که فرزندانشان را از دین دور می‌کنند برائت جسته است خاطرنشان کرد: امروز اصلی‌ترین وظیفه پدران و مادران، تربیت فرزندان با آموزه‌های دینی و اسلامی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با انتقاد از کاهش آمار ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان تصریح کرد: امروز وظیفه انسان‌های مومن برای صیانت از خودشان و جامعه‌شان تشکیل خانواده است و افرادی که در توانشان هست نیز باید به جوانان در این حوزه کمک کنند.
 
ایشان همچنین با انتقاد از کاهش آمار فرزندآوری در جامعه خاطرنشان کرد: تحکیم خانواده، تشکیل خانواده و فرزندآوری سه اصل مهم برای حفظ جامعه است.
 
انتهای پیام/