به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با حضور فرماندار و دادستان  و اعضاء ستاد احیاء در دفتر امام جمعه شهرستان بندرانزلی برگذار شد.

امام جمعه بندرانزلی ابتدا با بیان فرازهایی از مقام معظم رهبری بیان فرمودند: امر به معروف یعنی همه مومنان در هر نقطه ای از عالم که هستن موظف اند جامعه را به سمت نیکی ها حرکت دهند و نهی از منکر یعنی همه را از بدی ها و پستی ها دور بدارند، از امر بزرگترین معروف ها ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی است، معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم هر کس در این راه ها تلاش کند آمر به معروف است.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با تاکیید بر اینکه از لحاظ دینی و عرفی و اخلاقی خودمان باید ملتزم باشیم افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر را تا میتوانیم از غربت در بیاوریم و نسبت به این مسئله همت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ستاد احیاء دو وظیفه تکلیف شده است خاطر نشان کرد: یکی از دستور عمل ها همین است که در ادارات و مساجد شورای امربه معروف و نهی از منکر باید تشکیل شود.

در ادامه ی جلسه فرماندار انزلی اظهار داشت: اگر بخواهیم بحث امر به معروف ونهی از منکر را بصورت تاثیر گذار اجرایی شود، طبیعتاً در وضیعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیرگذار خواهد بود، چون میخواهد جامعه را سوق دهد بسوی خوبی ها و نیکی ها و دور کند از زشتی ها و بدی ها.

میرشمس مومن زاده با اشاره به اینکه مردم بیگانه نیستن با مسائل معروف و منکر بیان داشت: اینکه دروغ و تهمت یک منکر است و اینکه وحدت و دوستی و همدلی یک معروف است، این چیزی نیست که مردم ما با آن آشنا نباشند اینکه چرا کمتر عمل میکنیم نیاز به آسیب شناسی دارد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب همچنان ما در این خصوص دچار برخی از مشکلات و آسیب ها هستیم افزود: بنظرم میشود در قالب همین کمیته بر روی عوامل مطالعه و آسیب شناسی کرد، اینکه ما چگونه میتوانیم این را همگانی کنیم و به هر حال اگر بحث امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود تاثیر گذارتر خواهد بود.

دادستان بندرانزلی در ادامه جلسه با تشریح برخی از مسائل نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، ضمن تایید شورای ادارات اظهار داشت: ادارات ملزم شوند که شئونات اسلامی را در حدی متعارف رعایت کنند.

دیگر اعضاء جلسه ستاد احیاء با ارائه گزارش از فعالیت های مجموعه شان و ارائه دیدگاه های خود در جهت ترویج امربه معروف و نهی از منکر بیان نمودند.