به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی در همه امور فردی و اجتماعی، اظهار داشتند: در قرآن کریم و فرمایشات معصومین(ع) یکی از اموری که در بخش‌های مختلف موجب موفقیت انسان می‌شود رعایت تقوای الهی در مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و… است ولذا مسئله تقوا چیزی است که همه ما در همه بخش‌ها و زمان‌ها به آن نیازمندیم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه همانطور که ما نیازهای جسمی داریم که باید تامین‌ کنیم یکی از نیازمندی‌های روح انسان بهره‌مندی از تقواست که می‌تواند انسان را در برابر آلودگی‌ها و فسادها حفظ کند، افزودند: حتی اگر کسی مبتی به معصیت هم شده باشد بازگشت به تقوا می‌تواند او را اصلاح کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تسلیت سالگرد ارتحال آیت الله طالقانی(رضوان‌الله) اولین امام جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب و یکی از شخصیت‌های برجسته علمی و مبارزاتی کشور، بیان نمودند: اگرچه اواخر دشمنان سعی داشتند ایشان را منتسب به جریان منافقین و طیف‌های سیاسی کنند الحمدلله موفق نشدند؛ با آن بیان شیوا و درجات علمی بالا و سخن نافذ در پرورش نیروهای متدین انقلابی قبل و بعد از انقللاب نقش بسزایی داشتند.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه ۲۰ شهریور مصادف با حادثه ۱۱ سپتامبر می‌شود که در سال ۲۰۰۱ با حمله دو هواپیما به دو ساختمان مرکز تجارت جهانی در آمریکا و بعد هم به ساختمان پنتاگون در واشنگتن اتفاق افتاد، تصریح کردند: این حادثه مبدا تحولات گسترده‌ای در جهان از حیث اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی شد؛ اگرچه چندین سال گذشته اما آنچه امروز در عرصه بین الملل و منطقه داریم متاثر از آن حادثه است.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: شرایط آن روز فضایی را در دنیا ایجاد کرد که انگار آمریکا مظلوم واقع شده و بواسطه این حادثه و صحنه‌سازی و طراحی که کردند توانستند در منطقه کشورهایی را اشغال کنند که در حوادثی که پدید آوردند متجاوز از ۱ میلیون نفر کشته شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: شاید الان هم خیلی‌ها به اینکه اصل حادثه چه بود و چه کسانی صحنه گردان این فاجعه‌ای که اتفاق افتاد و تبعاتی که داشت بودند توجه نداشته باشند؛ یکی از مواردی که همیشه در آمریکایی‌ها و هیئت حاکمه و مجموعه صحنه گردان ایالت متحده وجود داشته این است که دنبال این بودند که تفوق مطلقی را بر جهان پیدا کنند که گاهی با تعابیر دهکده جهانی و تک قطبی در سال‌های نه چندان دور مطرح می‌شد! این به عنوان یک طراحی و ایده در ذهن آن‌ها بوده و روی آن کار کرده‌اند.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: کیسینجر در یکی از اظهاراتش می‌گوید آمریکا سه مرتبه برای تحقق این خواسته خودش اقدام کرده، یک بار در سال ۱۹۱۸ که با مخالفت داخلی روبرو شدند و نوانستند از قدرت برتر خود در نظام بین الملل استفاده کنند، دوم در سال ۱۹۴۵ نیز با شدی به نام شوروی و کمونیسم که مانع از تحت کنترل در آوردن جهان توسط آن‌ها شد برخورد کردند، اما امروز آمریکایی‌ها با درسی که از تجارب قبلی گرفته اند سعی دارند افکار عمومی را با خود همراه کنند و از فرصت پس از ۱۱ سپتامبر بهره برداری کرده و از آن برای تثبیت هژمونی خود در سیستم بین المللی استفاده کنند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: رییس جمهور وقت آمریکا زمانیکه حادثه ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد گفت شب احساس کردم در یک دنیای متفاوتی هستم، این اظهار اوست چون در واقع با وقوع این حادثه وحشت سراسر جهان را فرا گرفته بود، لذا در اولین واکنش‌ها در قبال این حملات آن‌را اعلام جنگ علیه آمریکا خواند، فشار وارده بر جامعه آمریکا و شخص بوش تا حدی بود که رئیس جمهور آمریکا کشورهای دنیا را به دو گروه مخالف تروریسم و یا حامی تروریسم(البته با معنا و تفسیر صهیونیست‌ها از تروریسم) تقسیم نمود و از آن به عنوان مبنای ائتلاف برای جنگ با تروریست‌ها یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: در این حادثه دست ساخته، یهودی‌ها و صهیونیست جهانی نقش پر رنگی داشت؛ شخصی به نام زاخئیم که یک روزنامه نگار روزنامه اورشلیم پست بوده و بعدها در سمت‌های مختلفی از جمله عضو شورای روابط خارجه و پروژه قرن جدید آمریکا به کار گرفته می‌شود و بعد ورود به پنتاگون می‌کند، در سپتامبر ۲۰۰۰ بیانیه پروژه قرن جدید آمریکا را با عنوان بازسازی نیروی دفاعی آمریکا امضا کرد که یک نمای کلی از گسترش سلطه آمریکا بر جهان بود.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اهداف از این پروژه برای این است که آمریکا در قرن جدید بتواند سلطه مطلق داشته باشد و می‌گوید ما به یک حادثه مصیبت‌بار و در عین حال پیش برنده احتیاج داریم، این واقعه باید افکار آمریکا را از نو سامان بدهد و آن‌ها را آماده پذیرش جنگ‌هایی طولانی در خاور میانه، اروپا و آسیا کند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: این شخص با حضور در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ طراحی سیستم‌های آمریکا به نقشه‌ ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی دست یافت و سپس به همکاری با شرکت فناوری کنترل از راه دور هواپیما از جمله هواپیماهای مسافربری می‌پردازد؛ مجموعه این موارد و پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد حادثه ۱۱ سپتامبر نه اتفاقی بوده و نه تروریستی بود که یک گروه تروریستی مثل بن لادن و القاعده انجام داده باشند و نه اینکه توسط هواپیما رباها انجام شده باشد، بلکه هواپیماها به گونه‌ای هدایت شد که به آن ساختمان‌ها اصابت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: در کنار این طراحی‌ها در رابطه با این حادثه و نقش آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل در آن، باید این نکته را مورد توجه قرار داد که آمریکا بیشترین منفعت را از این حادثه برده و با شعار جنگ علیه تروریسم، از آن به عنوان وسیله‌ای جهت تفوق مطلق بر جهان و اجرای سیاست یکجانبه‌گرایی خود بهره برداری نموده است و ایران را هم محور شرارت خواندند و خط و نشان هم برای ایران می‌کشیدند.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: آنها برای اینکه قدرت مطلق جهان شوند بخش‌های مختلفی را در نظر داشتند و تنها بخش‌های نظامی و امنیتی نبود بلکه در بعد اقتصادی هم تحرکاتی را انجام دادند و می‌دهند که بسیاری از این اقدامات علیه جمهوری اسلامی و برای منزوی کردن کشور ماست.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: بنابراین حادثه ۱۱ سپتامبر یک مسئله چند جانبه پر بهره برای آمریکایی‌ها بود که به دست خودشان هم طراحی شد و بنای آن‌ها بر این بود که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شرایط مهیا است که این تفوق‌شان را در دنیا حاکم کنند و یک بخشی را هم حاکم کردند حتی در بعضی از دولتمردان ما هم این اتفاقات اثرگذار شد!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: با همه این پیش بینی‌ها و طراحی‌ها و اظهاراتی که کیسیجنر دارد، اینطور نیست که آمریکایی‌ها در مرحله سوم هیچ مانعی جلوی آن‌ها نباشد، اتفاقا اشتباه کردند! در برابر این اقدام آمریکایی‌ها با همه طراحی‌هایی که دارند و هزینه‌هایی که بر دیگران تحمیل کردند با یک سد مقتدر و با صلابت نظام اسلامی و جبهه مقاومت مواجه شدند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند که جمهوری اسلامی بتواند در برابر آن‌ها و زیاده‌خواهی‌هایشان باسیتد، تصریح کردند: آن‌ها اتحاد جماهیر شوروی را با آن ید و بیضا از صحنه خارج کرده بودند و الان‌ هم چین و روسیه در برابر آمریکا آنچنان قدرت عرض اندام ندارند و اگر چیزی هم الان می‌گویند متاثر از موشک‌هایی است که جمهوری اسلامی به عین الاسد زده وگرنه تا پیش از آن جرئت نداشتند به آمریکایی‌ها حرفی بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: آمریکایی‌ها در برابر نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت با بهره‌مندی از تدابیر و مدیریت حکیمانه و بسیار هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به سدی خوردند که نه تنها مانع پیشرفت و توقف اهدافشان شده بلکه زمینه فروپاشی آن‌ها از داخل و خارج را مهیا کرده که فرار آن‌ها از افغانستان و اخراجشان از عراق نمونه‌های این فروپاشی است که مقام معظم رهبری بعد از شهادت حاج قاسم فرمودند کمترین انتقام اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اگرچه آمریکایی‌ها هیاهوها و ادعاها و عرض اندام‌هایی دارند اما واقعیت چیز دیگری است، افزودند: واقعیت این است که آمریکایی‌ها در منطقه هیچ جای امنی برای ماندن ندارند؛ آمریکایی‌هایی که آن طرف دنیا ناوهایشان را به خلیج فارس فرستاده بودند الان عقب نشینی کرده‌اند و ناوهای هواپیما بر را خیلی آرام و بی سر و صدا بردند چون می‌دانند نه تنها کارایی برای آن‌ها ندارد بلکه بهترین هدف برای موشک‌های ماست.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها الان رو به ناوگان پهبادی آورده‌اند که آن هم با دستاوردهایی که ما امروز در کشور، در ارتش توانمند و شجاع و سپاه عزیز داریم توان تامین حفظ آمریکایی‌ها را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: بخشی از این قدرت نظام اسلامی حاصل پیشرفت عظیم کشور در عرصه‌های مختلف خصوصاً در امور دفاعی و دستاوردهای عظیم بازدارنده و دست برتر و اقتدار کشور است.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: از نقاط قوت جمهوری اسلامی رزمایش ۱۴۰۱ بود که اخیراً در سه بخش پهبادی و زمینی و هلی بورن با موفقیت انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی علیرغم همه توطئه‌ها با کمال اقتدار در منطقه حضور دارد و امروز آنها در منطقه اگر بخواهند به ما آسیبی بزنند باید از یکی از کشورهای همسایه به ما بزنند یا از شمال عراق و اربیل که جمهوری اسلامی موشک‌های هشدار دهنده را به کردستان عراق زده و یا بعضی کشورهای دیگر که پایگاه‌هایی در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده‌اند که جمهوری اسلامی کتبا اخطار داده که اگر کشور شما منشا حمله‌ای از آمریکا و اسرائیلی‌ها شود ما پاسخ می‌دهیم، این قدرت را تاکنون ایران نداشته است! ایران که در زمان رژیم طاغوت ژاندارم منطقه بوده آمریکایی‌ها اینهمه حمایت‌ و پشتیبانی سیاسی و تسلیحاتی می‌کردند آن زمان هم جرئت نداشتند چنین اخطاری به کشورهای همسایه بدهند، نظام اسلامی امروز با اتکا به مردم و نیروهای مسلح و توانمندی‌های خودش چنین اقتداری دارد که هم فاتحه جهان تک قطبی آمریکایی‌ها را در دنیا خواندیم و هم اینکه در منطقه برتری را داریم و در در سطح بین الملل هم این برتری جمهوری اسلامی با ایران قوی انقلابی و جبهه مقاومت به همین زودی ها محقق خواهد شد و فروپاشی کامل در آمریکا به وقوع می‌پیوندد.

امام جمعه بندرانزلی در پایان در رابطه با پیاده روی اربعین متذکر شدند: لب مرزها مشکلاتی پدید آمده که مقداری ناتوانی کشور عراق و مقداری مربوط به حج بالای زائران است؛ امیدواریم که این مشکلات حل شود، عده ای هم نرفتند که ان‌شاءالله شرایط به گونه‌ای شود که این عزیزان هم بتوانند به این خیل عظیم بپیوندند؛ در گذشته هم با توجه به خیل مشتاق عشاق سیدالشهداء(ع) این نیاز احساس می‌شد که برای حضور در پیاده روی اربعین برنامه ریزی دقیق و جامع تری انجام شود.