به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در مراسم یادوارۀشهدای روستای آبکنار ضمن تبریک ایام بسیار خجسته و مبارک دهه فجر، اظهار داشتند: انقلاب اسلامی در طول دوران انقلاب و استقرار نظام اسلامی تا به امروز همیشه مورد کینه ی دشمنان بوده است.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: همیشه در برابر انبیاء الهی در طول تاریخ به دلیل آنکه دعوتشان الهی، آزادی بخش و سعادت بخش برای بشر بوده است، گروه‌ها و دسته‌های مختلفی که به دنبال استسمار، استعمار، سلطه‌گری و منفعت طلبی خودشان بوده‌اند صف آرایی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه انقلاب اسلامی هم چون به تمام معنا یک انقلاب الهی بود، انقلابی در راستای همان حرکت توحیدی انبیا الهی است، خاطرنشان کردند: لذا طبیعی است که در برابر انقلاب اسلامی هم دشمنان، منفعت طلبان، سلطه گران و مستکبرین صف آرایی کنند و در این ۴۳ سالی که از پیروزی انقلاب گذشته این مقابله ها از استکبار را در تمام زمانه‌ها دیده‌ایم از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و شرارت‌های گروهک‌ها و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای تا عصر حاضر که جنگ روایت‌ها و جنگ اراده‌ها است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است تا با اثرگذاری بر روی فکر و اندیشه و اعتقاد و باور انسان‌های جامعه ما به تعبیر مقام معظم رهبری مجموعه ملت و مسئولین ما را در جهتی که خودش قرار دهد، تصریح کردند: تعبیر مقام معظم رهبری این بود که به گونه‌ای برای ما فضا سازی کنند، القا کنند، تحریف واقعیت کنند که آن کاری که دشمن می‌خواهد انجام بدهد با دست خود ما انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: این جنگ از اوایل انقلاب آغاز شده اما حالا اوج گرفته و دلیل آن این است که تاکنون تمام اقدامات آنها با شکست مواجه شده و اخیرا حتی خود مقامات آمریکایی گفتند که این فشار حداکثری هم جز بی‌آبرویی برایشان حاصل دیگری نداشت.

امام جمعه بندرانزلی بیان کردند: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند در دهه فجر جهاد تبیین وظیفه ماست و در جامعه ما اولویت دارد و همه باید نسبت به آن حساس و فعال باشند؛ جهاد تبیین یعنی واقعیت‌ها را بگوییم و تکرار کنیم و شبهه زدایی کنیم تا دشمن نتواند از تحریف واقعیت به نفع خود استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: مثلا یکی از چیزهایی که دشمنان از ابتدای انقلاب گفته‌اند و امروز هم با توجه به شرایط فعلی هرازگاهی در فضای مجازی منتشر می‌کنند این است که شما انقلاب کردید و امام راحل به مردم وعده داد که مردم آب و برق و گاز مجانی می‌دهیم پس چه شد؟ این مسئله یک تحریف است نبست به سخنان امام(ره) و اما واقعیت ماجرا چیست؟ در زمانی که دولت موقت مسئولیت را به عهده گرفته به مردم وعده می‌دهد که آب و برق و … را مجانی می‌کنیم اما امام(ره) سخنرانی می‌کند این نقل قول را بیان می‌کند: اینکه گفته می‌شود آب و برق و گاز را برایتان مجانی می‌کنیم، خیر، هدف انقلاب خیلی بالاتر از این حرفهاست؛ نقل به مضمون: ما انقلاب کردیم برای اینکه تحول در زندگی انسان ها پدید بیاید و به فضیلت دست پیدا بکنند یا به تعبیری ساخته بشوند در پرتو انقلاب اسلامی، این سخن امام(ره) هدف نان و آب نبوده، یعنی ما این همه شهید دادیم همه رفتند تا نان و آب مردم مجانی شود؟ این معقول است؟ خیر، هدف چیز دیگری بود.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: اگر این هدف محقق بشود که ان‌شاءالله می‌شود قطعاً در زندگی مردم گشایش پدید می‌آید و مردم به بهره مندی از مواهب مادی و اقتصادی و رفاه مادی میرسند؛ اما هدف چیست؟ برای بیان هدف از فرمایش حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکیه باید بهره بگیریم، در جلسه ای که زنان مدینه آمدند به عیادت حضرت احوال پرسی کردند آن‌جا خطاب به زنان مدینه می‌فرمایند که شوهران شما که امیرالمومنین(ع) را کنار گذاشتند و رفتند به اهل سقیفه رای دادند، امیرالمومنین(ع) شتر خلافت را به گونه‌ای پیش می‌برد که آب در دل کسی تکان نخورد و هرکس به حق خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: خطبه فدکیه بسیار مهم است و محتوای عمیق و جامعی دارد که در آن حضرت فلسفه فرائض دینی را بیان می‌کند؛ با آنکه اسم خطبه فدکیه است اما هدفش ولایت و امامت است و هدف آن اصل اساسی بوده و خود حضرت امیرالمومنین(ع) نیز در نهج البلاغه بیان می‌کند هدف این مادیات نیست؛ حضرت زهرا(س) پس از بیان این فرائض مسلم دینی که همه‌ی مسلمانان قبولش دارند دو تعبیر میفرمایند که بدانید خداوند متعال اطاعت از ما اهل بیت را مایه انتظام جامعه و امت قرار داده است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: این بیان حضرت یعنی برای اداره جامعه نیاز به آن مبانی و قوانین و دستورات جامع داریم، یک نظام ارزشی و دینی و الهی یک چهارچوب و قاعده ای دارد؟ چه کسی باید این قواعد جامعه اسلامی را ترسیم کند؟ حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرمایند این در اطاعت از ما اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: شما اگر می‌خواهید یک جامعه متعالی و سعادت مند داشته باشید قطعا نیاز به یک قانون بسیار مترقی و سعادت بخش دارید که این قانون را کسی نمی‌تواند به شما بدهد الا خاندان وحی و اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) که از جریان سیال وحی توانستند بهره ببرند؛ یعنی اگر شما می‌خواهید که جامعه شما مترقی و سعادت مند باشد باید قانون اسلام و اهل بیت را ملاک خود قرار بدهید.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: حضرت دوم میفرماید که خداوند متعال میفرمایند که برای آنکه در جامعه تفرقه ایجاد نشود و گروه گروه و دسته دسته  نشوند امامت ما را به عنوان مدیریت جامعه اسلامی و حاکمیت اسلامی قرار داده برای آنکه آن قانون ارزشی دین را در جامعه پیاده کند و ما اهل بیت می‌توانیم آن را اجرا کنیم، پس هم مرجعیت علمی با اهل بیت است و هم مدیریت و حاکمیت در جامعه.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: کاری که امام(ره) کرد در طول تاریخ اسلام بی بدیل بود و آن این بود که همین دو اصل که حضرت فاطمه (س) معیار سعادت جامعه و معیار رضایت پروردگار معرفی می‌کند را در عرصه اجتماع پیاده کرد که این ویژگی انقلاب است.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: اگر در جامعه اسلامی مدیریت، مدیریت الهی و ولایی باشد با آن شاخصه‌هایی که دارد مشخص است که به کسی ظلم نمی‌شود و کارها رو به پیشرفت و ترقی می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: حضرت فاطمه زهرا(س) این را به تمام بشریت اعلام کرد اگرچه در طول تاریخ نشد که اجرا شود و دوره خلافت امیرالمومنین(ع) هم که کوتاه بود چراکه مستکبرین با نظام اسلامی مقابله کردند و نگذاشتند حکومت امیرالمومنین(ع) محقق شود.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: امام(ره) توانست این دو اصل را در عصر امروز در برابر مستکبران زمان اجرایی و عملیاتی کند و معیار شد آن نظام اسلامی و قانون خدا و حاکمیت الله؛ کسانی که یادشان می‌آید دوره انقلاب و دولت موقت را، امام راحل سخنرانی کردند و با تحیر به مسئولین گفتند که قانون نظام طاغوت دارد اجرا می‌شود و این باید تغییر کند و قانون الهی باید بیاید، در دستگاه قضایی امام(ره) اعلام کرد که ملاک احکام الهی است نه قانون طاغوت، برای بنا گذاری یک جامعه سعادت مند قانونی که برای آن جامعه تدوین می‌شود قانون الهی باشد فلذا اگر قانون ما را نگاه کنید همه‌اش قانون الهی است چه در دستگاه قضایی و چه در دستگاه مدیریتی و چه در دستگاه های دیگر.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: حکومت حضرت ولی عصر(عج) که ان‌شاءالله بتوانیم درک کنیم و ببینیم بر پایه‌ی همین حکومت الهی و ارزشی است؛ اینکه می‌گویند حضرت وقتی می‌آید دینی که میاورد دین جدیدی است نه که دین جدیدی بیاورد، چون قانون اسلام اجرا نشده مردم حس می‌کنند دین جدیدی است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: الان اگر در جامعه ما اصل مهم عدالت اجرا شود آیا مردم احساس نمی‌کنند یک چیز جدید است و تا الان نبوده و طی این ۴۳ سال خیلی کمرنگ بوده است؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: ما امروز در جامعه خودمان و در انقلاب آن چیزی که باید بگوییم و تبلیغ کنیم این است که انقلاب ما بر اساس این دو اصل بنیادی پدید آمد و شکل گرفت؛ اگر عدالت بود دیگر ظلمی به کسی نمی‌شد، حقی تضییع نمی‌شد، اختلاسی نمیشد، رانتی وجود نداشت، اگر عدالت اجرا شد همه به حق خودشان می‌رسند اگر قانون الهی اجرا شد تبعیضی دیگر نیست، فساد دیگر نیست، این را اجرا نکردند، ۴۳ سال از این انقلاب میگذرد در برهه‌ها و مواقعی به راه انحرافی رفتیم؛ در سال های گذشته دیدید که با وقاحت تمام سند ۲۰۳۰ را در کشور اجرا کردند و آنچه را که دشمن می‌خواست پیاده کردند خصوصا در آموزش و پرورش، جائیکه که آینده نظام باید پرورش و تامین شود، آیا با سند ۲۰۳۰ می‌شود به سعادت رسید و عدالت برقرار کرد و ارزش های دینی را اجرا کرد؟

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در مدیریت کشور وقتی که در نظام اسلامی التزام به ولایت فقیه ندارد هرچه توصیه کرد رهبری که این سند باید کنار گذاشته شود نکردند؛ آنجایی که مجبور هم شدند گفتند چشم اما نکردند یعنی هر دو اصل را نقض کردند؛ اینگونه می‌شود ارزش های اسلامی حاکم شود و عدالت بیاید و فساد نباشد؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه این دو اصل که حضرت فاطمه(س) میفرماید اگر اجرا شد همه چیز درست میشود و هرجا از این دو اصل فاصله گرفتیم آسیب میبینم، خاطر نشان کردند: الان در آستانه چهل و چهارمین سالگرد انقلاب هستیم و بیانیه گام دوم را چند سال پیش مقام معظم رهبری اعلام کردند که در این بیانیه مبنای حرکت جامعه در دهه پنجم انقلاب است همه ی این موارد را بیان کردند که باید تبیین و اجرا شود؛ همین بیانیه گام دوم انقلاب را مقام معظم رهبری سه سال است که صادر کرده اند، چقدر اجرا شده است در جامعه ما؟ چقدر از اساس این بیانیه خوانده و تبلیغ شده برای مردم خصوصا برای نسل جوان؟ تا این بیانیه تبیین واجرا نشود کار درست نمی‌شود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: مقام معظم رهبری در این بیانیه می‌فرمایند که نظام اسلامی نظامی زنده و پویا است که اگر اشکالاتی داشته باشد آن را جبران میکند، هم در قوانین حاکم و بخش مدیریت باید جبران شود؛ اگر نشود همان فساد ها دامنه گسترده تری پیدا میکند، از اختلاس‌ها و رانت‌ها و سایر ظلم‌هایی که در جامعه مشاهده می‌کنیم؛ الان هم که این دولت آماده علیرغم تمام تلاش هایی که میکند میبیند که در بسیاری از بخش‌ها دچار مشکلیم، چه در مدیریت چه در ضوابط چه در اجرا، آنچه که باید به آن توجه داشته باشیم این است که انقلاب اسلامی و این حرکت عظیمی که در کشور ایجاد شد و موجب استقرار نظام اسلامی شد و این تحول عظیم را در دنیا ایجاد کرد برای این دو اصل اساسی بود نه تنها برای معیشت و رفاه مردم اگرچه حق است و باید تامین شود او آمد که فراتر از اینها برای مردم فراهم کند، آمد که شخصیت انسان را بسازد، آمد شخصیتی مثل شهید سلیمانی بسازد و شخصیتی مثل شهدای کشورمان در دوره دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت بسازد و نمونه و الگو داده است که ما هدفمان این است که انسان هایی پرورش پیدا کنند که این گونه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: باید در این دهه مبارک نسبت به این دو اصل مهم آسیب شناسی کنیم و ببینیم که اجرا شده یا نه؟ اگر نسبت به این دو اصل در مسئولین ما اهتمام وجود داشته باشد ما به زودی موفقیت و رشد نظام اسلامی را در مقابل جبهه استکبار شاهد خواهیم بود.