به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به آیه شریفه إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ، اظهار داشتند: خداوند متعال در این فراز از آیه شریفه ملاک و معیار برتری انسان‌ها در جامعه اسلامی را بهره مندی از تقوا عنوان می‌فرماید؛ هر کسی تقوای بیشتر داشت محترم‌تر و با ارزش‌تر است و در پیشگاه خداوند متعال مورد اکرام و بزرگی بیشتری قرار میگیرد.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: نمی‌شود در این بهره‌مندی از تقوا ظاهرسازی کرد و حقیقتاً انسان باید از تقوا بهره‌مند باشد نه اینکه مثل برخی در ظاهر بهره‌مندی از تقوا را نشان دهد اما در خفا از تقوا بهره‌مند نباشد چون خداوند متعال نسبت به اینکه افراد چه میزان از تقوا بهره‌مند هستند آگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر و ولادت حضرت علی بن موسی رضا(ع)، افزودند: امیدواریم مردم و جامعه ما در پرتو عمل به دستورات دینی و تعالیم الهی بهره مند از کرامت حقیقی شوند چون دهه کرامت یعنی دهه‌ای که ما بر اساس معیارها و دستورات دینی که ملاکش بهره مندی از تقواست باید خودمان و جامعه خودمان را برتر قرار دهیم.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه تقوا در جامعه هرچه بیشتر باشد آن جامعه محترم‌تر، عزیزتر و بی‌مشکل‌تر است، خاطر نشان کردند: در قرآن کریم مسئله تقوا به عنوان معیاری معرفی می‌شود که در جامعه اسلامی باید مورد توجه همه باشد و یکی از آثار آن را راهگشایی از مشکلاتی که در زندگی فردی و اجتماعی پدید آمد می‌داند.

ایشان با بیان اینکه یکی از آثار تقوا این است که خداوند متعال به انسان و جامعه‌ای که از تقوا بهره مند است رزق لایحتسب می‌دهد و فرد و جامعه با تنگدستی مواجه نمی‌شود و خداوند متعال کارهای انسان را با آسانی و سهولت پیش می‌برد، افزودند: اگر ما بخواهیم یک جامعه بسیار محترم و عزیز در پیشگاه پرودگار متعال داشته باشیم لازمه‌اش این است که از تقوا بهره مند باشیم و نشانه اکثر مشکلاتی که در جامعه ما پدید می‌آید فقدان تقواست.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: اگر گاهی اوقات مشکلاتی را در اداره جامعه یا حتی زندگی شخصی میبینیم باید علتش را پیدا کنیم که همان عدم رعایت تقواست، تقوا اگر در مردم نباشد خودشان، و اگر در مسئولین نباشد هم خودشان هم جامعه متضرر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا که بسیار مهم است و مردم باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند، عنوان کردند: امام(ره) نگاهش نسبت به مردم یک نگاه بسیار دقیق و واقع‌بینانه بوده است؛ امام(ره) فرمودند مردم اسلام را می‌خواهند. تا آخر هم می‌خواهند، هی ننشینید و بگویید که مردم چه شده‌اند، مردم دیگر مأیوس شدند، مردم کذا شدند، نخیر، مردم از اسلام مأیوس نمی‌شوند، کارهای ما هم هر کدام فاسد است، می‌گویند کار تو فاسد است، ولی ما جمهوری اسلامی را می‌خواهیم.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه مردم حقیقتاً همانطور که امام(ره) فرمودند بین عملکرد افراد و اصل نظام تفاوت قائل می‌شوند و ناکارآمدی‌ها و اشکالات و فسادها و انحراف‌ها را پای اسلام و جمهوری اسلامی نمی‌گذارند، عنوان کردند: امروز دشمنان سعی دارند این را به جامعه القا کنند که مردم مایوس‌اند و پای صندوق‌های رای نمی‌آیند و حتی دیدید بعضی از کاندیداها در مناظرات با همین دید دشمن به مردم نگاه می‌کنند و می‌گوید می‌دانیم نمی‌خواهید بیایید ولی بیایید! که خلاف دیدگاه و فرمایشات امام(ره) است و اولین قدم را دارد اشتباه می‌رود و مردم را نشناخته است.

ایشان افزودند: امام(ره) جامعه ما را خوب شناخته بود و امروز حسب نظرسنجی‌های مختلفی که به عمل می‌آید میبینیم که میزان مشارکت مردم در انتخابات کمتر از دوره‌های قبل نیست ولکن ما می‌خواهیم با توجه به حساسیت زمان و شرایط امروز کشور این میزان افزایش پیدا کند ولذا مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه همه ما تواصی است و باید دیگران را دعوت کنیم و کسانی‌ که ابهاماتی دارند و نمیخواهند پای صندوق‌های رای بیایند را متقاعد کنیم که رای بدهند تا علیرغم خواست دشمنان مشارکت بالا باشد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: در بخش‌های مختلف مشکلات فراوانی داریم و مردم به طور کلی از وضع موجود و جریان حاکم بر ادارۀ جامعه ناراضی هستند؛ حتی برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری هم که از همکاران و هفکران و کسانی هستند که در جریان حاکم و بوجود آمدن شرایط موجود شریک هستند از این جریان اظهار تبری می‌کنند و یعنی به تعبیری آش آنقدر شور شده که خود آشپز هم فهمیده است!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: همه مردم بویژه جوانان عزیز بدانند که رأی‌شان اثرگذار و سرنوشت‌ساز است، اگر رای مردم اثرگذار نبود دشمنان و معاندین برای یاس آفرینی و اینکه پای صندوق‌های رای نیایند تبلیغ نمی‌کردند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: همانطور که انقلاب با حضور و مشارکت مردم پدید آمد و در دفاع مقدس و مقاطع دیگر با ایستادگی مردم پیروز شدیم، در این انتخابات هم حضور مردم بسیار مهم است و باید برای حفظ انقلاب مردم ما حضور چشمگیر در همه عرصه‌ها خصوصاً انتخابات پیش رو داشته باشند.

ایشان با تاکید بر اینکه حفظ انقلاب با مشارکت مردم و انسجام و حدت ملی ممکن و میسر است و نباید از آن غفلت شود، افزودند: امروز هم به لحاظ آنچه کارشناسان می‌گویند هم به حسب آنچه مقام معظم رهبری در رهنمودهایشان فرموده‌اند که حقیقتاً هم اینطور است، نجات کشور و رفع مشکلات مردم جز با انتخابات گسترده و پرشور و انتخاب صحیح و درست رفع شدنی نیست.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد مشکلات جامعه برطرف شود و آنچه امروز برای مردم در زندگی و معیشت و مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی مشکل پدید آورده برطرف شود راه آن بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری انتخاب یک دولت جوانِ حزب الهی تحول آفرین است، خاطر نشان کردند: اگر بنا باشد رویه گذشته تکرار شود نه تنها انقلاب حفظ نمی‌شود و مشکلات برطرف نمی‌شود بلکه بدتر از گذشته هم خواهد شد؛ رویه فعلی اداره کشور محصول تَکرارها و ادامه سیاست‌های غلطی در مدیریت جامعه می‌باشد که این مشکلات را برای مردم پدید آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه همانطور که امام(ره) فرمودند مردم ما همه پیرو اسلام هستند و اسلام و جمهوری اسلامی را دوست دارند حتی آنهاییکه مسلمان نیستند امروز بهترین زندگی را در سایه جمهوری اسلامی دارند، اظهار داشتند: اقوام، مذاهب و ادیان مختلف که جمهوری اسلامی را قبول دارند و در حفظ کشور و انقلاب سهیم هستند، آنها هم شهید داده‌اند و پای اسلام و انقلاب ایستاده‌اند.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرمودند که یک جلوه از حقیقت جامعه و خواست مردم ما و حمایتشان از اسلام و انقلاب و خط مقاومت تشییع شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی بود، افزودند: دیدید مردم چگونه از قشرهای مختلف، زن و مرد و پیر و جوان با گرایش‌ها و تفکرات مختلف آمدند؛ این اصل انقلاب و حقیقت جمهوری اسلامی است که همه پشتیبانش هستند.

ایشان متذکر شدند: در شهادت شهید سلیمانی با هر کسی که مصاحبه کردند گفت که دشمن بدانند که ما هر کدام یک سلیمانی هستیم؛ اگر هرکدام ما یک سلیمانی هستیم که حقیقتاً اینطور است، اگر سردار سلیمانی بود پای صندوق رأی می‌آمد یا نمی‌آمد؟ می‌آمد پای صندوق چه کسی را انتخاب می‌کرد؟ آیا دولت‌های سوم و پنج را تکرار می‌کرد یا شاخص و معیارش انقلاب و رهبری معظم انقلاب بود؟ او می‌گفت ما این جریان‌های خودساخته سیاسی را قبول نداریم این طرفی و آن طرفی و این جناح و آن جناح و اصلاح طلب و اصولگرا را قبول نداریم ما یک معیار داریم انقلابی و غیر انقلابی!

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه معیار جامعۀ ما انقلابی و غیر انقلابی است و مقام معظم رهبری نیز روی همین مسئله تاکید دارند، افزودند: البته انقلابی بودن هم شاخص دارد و اینطور نیست که عده‌ای انقلابی بودن را مختص خودشان بدانند و غیر خودشان را غیر انقلابی بدانند که این متاسفانه آسیبی است که گریبان جامعۀ ما را گرفته و عده‌ای فکر می‌کنند خودشان فقط انقلابی و داعیه دار انقلاب هستند و بقیه انقلابی نیستند، خودشان را محور می‌‌دانند نه نظام، ولایت و شاخص‌ها را!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: چون همزمان با انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم برگزار می‌شود توجه داشته باشید شاید در یک شهری عده‌ای که از سوی مردم مقبولیت هم ندارند عکس کاندیدایی که در انتخابات ریاست جمهوری مورد قبول مردم است را در لیست خودشان کنار اسم خودشان بگذارند! برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفتند که معیار ما این ستادها و مجموعه‌ها و اینکه هرکسی عکس ما را کنار عکس خودش بزند نیست.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: اگر می‌خواهید در ریاست جمهوری یک کاندیدای اصلح داشته باشید نگاه به دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌های شهرتان نکنید، نگاه به موافقت و مخالفتتان با جریانات استانی و شهرستانی نکنید؛ در همه انتخابات‌ها قاعده زنبیل وجود دارد و خیلی‌ها در هر ستادی برای آینده یک زنبیل می‌گذارند تا هر کسی رئیس جمهور شد سهم خواهی کنند.

ایشان خاطر نشان کردند: شاخص، انقلابی بودن است؛ هر کسی امام(ره)، مبانی نظام اسلامی، رهبری معظم انقلاب را قبول دارد و نسبت به رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای ایشان التزام دارد و فتنه و فتنه‌گران را خط قرمز نظام می‌داند او انقلابی است حالا در هر جناحی باشد!

امام جمعه بندرانزلی افزودند: اگر شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در بین ما بود که روح او حاکم بر جامعۀ ما و مردم ما هست انتخابش انتخاب انقلابی در برابر غیر انقلابی بود؛ مردم باید توجه داشته باشند اگر می‌خواهیم راه مقاومت ادامه پیدا کند باید در انتخاب اصلح دچار اشتباه نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین عنوان کردند: مردم مراقب تبلیغات‌های بی‌پایه و اساس و تخریب چهره‌های انقلابی توسط معاندین و دشمنان و ایادی داخلی‌شان خصوصاً در رسانه‌ها که در روزهای آتی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد باشند؛ آنها یکی از شگردهایشان همین اثرگذاری رسانه‌ای و تخریب‌هایی است که در رسانه‌ها و فضای مجازی انجام می‌دهند تا مردم را از گرایش به کاندیدای اصلح منصرف یا محرف کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: باید حجاب تبلیغات‌ها، دروغ‌گویی‌ها، تحریف‌ها و تخریب‌ها را کنار بزنیم و با دقت و بصیرت یک انتخاب صحیح داشته باشیم برای اینکه ایران قوی و پیشتازی را ایجاد کرده و آنچه تا به امروز بدست آورده‌ایم را حفظ کنیم.

ایشان با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که رأی دادن یک روز است اما آثارش بلند مدت است، افزودند: امروز برجام برای ۲۵ سال کشور را از داشتن انرژی هسته‌ای محروم کرده! الان هم به دنبال این هستند تا این محدودیت را برای جمهوری اسلامی همیشگی کنند؛ این اگر انتخاب صحیح نباشد و مردم اصلح را انتخاب نکنند این خسارت‌ها به یک دولت و دو دولت اکتفا نمی‌شود؛ مشکلات تورمی و خلق پول‌های بی پشتوانه‌ای که هر روز در کشور تزریق می‌شود با یک دولت از بین نمی‌رود، این‌ها خسارت عدم توجه به رای دادن در آن یک روز است که خسارت‌های زیادی را به جامعه برای مدت زمانی طولانی وارد می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی نکاتی در رابطه با انتخابات شوراهای شهر و روستا متذکر شدند و افزودند: متاسفانه در استان توقع نداشتیم در روزهای آخر کسانی برای انتخابات شوراهای شهر و روستا تایید شوند که اشتهار به فساد اخلاقی و مالی و زمین خواری دارند!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: در انتخاب شوراها مردم حواسشان جمع باشد، تعداد قابل توجهی از شوراهای اسلامی تا به امروز در سراسر کشور بخاطر ابتلای برخی اعضایشان به فسادهای مالی و اخلاقی و زمین‌خواری و رانت‌خواری کارآمد نبوده‌اند و شهرستان هم مبرای از این مسئله نبوده؛ لذا مردم باید کسانی را انتخاب کنند که شاخص‌ها و معیارهای انقلابی و کارنامه روشن و درخشانی داشته باشند، جوان، حزب‌الهی، توانمند، کارآمد و تحول آفرین باشند تا شهرها و روستاهایشان رشد و پیشرفت کند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: کسانی که برای شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌‌خواهد انتخاب شوند باید برنامه داشته باشند، می‌خواهند بیایند چهار سال چه کار کنند؟ شهر و روستا و نیازهایش را می‌شناسند؟ برای این نیازها و رفع مشکلات چه طرح و برنامه‌ای دارند؟

ایشان افزودند: در شهرستان خودمان و شهرهای دیگر شهرسازی مدرن اسلامی باید ایجاد شود، خیلی در شهرسازی عقب هستیم که خیلی طرح و برنامه و فکر و توانمندی‌ میخواهد؛ محیط زیست که یکی از مسائل مهم جامعۀ ماست و آسیب‌های فراوانی هم دیده و در شهرستان و روستاهای ما بسیار مهم است، تالاب و دریا و بخش‌های دیگر ما دچار مشکلات عظیمی هستند و امروزه کسانی که برای انتخابات شوراهای شهر و روستا به عرصه انتخابات آمده‌اند آیا برای محیط زیست برنامه‌ای دارند؟ آسیب‌های موجود را چگونه می‌خواهند رفع کنند؟ امروز یکی از آسیب‌های مهم زیست محیطی شهرستان بحث پسماندهایی است که تا به امروز توجهی به آن نشده؛ وضعیت پسماند در شهرستان بسیار فاجعه بار است و در این دوره‌های مختلفی که شوراها و مجموعه‌های مختلف آمده‌اند و رفته‌اند هیچ فکر موثری برایش نکرده‌‌‌اند و امروز به یک شرایط بحرانی رسیده که با توجه به اینکه عمدۀ مسئولیتش بر عهدۀ شوراها است حتماً طرح و برنامه می‌‌خواهد، نمی‌شود که سطح وسیعی از زمین‌‌ها را با توجه به این محدودیت و ارزشمندی زمین از جهات مختلف به انباشت پسماند در ارتفاع چند متر اختصاص بدهیم و بعد شیرابه‌هایش در تالاب و شالیزارها برود و سلامت جامعه و مردم را تهدید کند.

امام جمعه بندرانزلی در پایان متذکر شدند: کاندیداهای محترم شوراهای شهر و روستا توجه کنند که از همین ابتدای کار پایبند به قانون و شئونات جامعه باشند؛ نمی‌شود در ایام تبلیغات قانون و شئونات جامعه را رعایت نکنیم، برخی فکر می‌کنند با پخش موسیقی و رفتارهای ناهنجار و نامناسب در جامعه می‌توانند رأی بیاورند کما اینکه خیلی‌ها هم شاید به دنبال رأی خریدن باشند؛ توجه کنند با خلاف نمی‌شود در جامعه اسلامی مسئولیتی را بدست آورد و اگر هم بدست بیاید حاصلی جز انحراف و فساد ندارد، مردم هم مراقب باشند کسانی که در دوران انتخابات تخطی از قانون می‌کنند شایستگی ندارند، کسی باید بیاید که قانون مدار باشد، شئون اسلامی جامعه را حفظ کند و برای رسیدن به مسئولیت دست به هر کاری نزند.