به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، مدیر جهادکشاورزی و رؤسای ادارات تعاون روستایی، دامپزشکی، بانک کشاورزی و شیلات به مناسبت هفتۀ جهادکشاورزی و تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار اظهار داشتند: کار جهاد سازندگی از برکات انقلاب اسلامی است و باید با همان اهداف و روش‌ها دنبال شود خصوصا در دولت سیزدهم که دولتی انقلابی و تحول‌گرا است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: اساس کار کشاورزی زیربنای حقیقی جامعه در تامین ارزاق عمومی و مایحتاج مردم است، ولذا یکی از مسائل بسیار مهم در دنیاست خصوصاً الان بعد از جنگ اوکراین و با توجه به کم‌آبی‌ها و سد سازی‌ها و دعواهای آبی که بین کشورها اتفاق می‌افتند اهمیت آن برای مردم بیش از گذشته روشن شده است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه کشاورزان عموماً اقشار ضعیف جامعه هستند که کار زیاد می‌کنند و درآمد پائین دارند، تصریح کردند: نوسانات اقتصادی که در کشور وجود دارد به این قشر آسیب فراوانی وارد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در امور کشاورزی از جمله آبیاری باید شیوه‌های نوین به کار رود تا از هدررفت آب جلوگیری شود و محصولات آب بر تنها به اندازه نیازهای مردم تولید شود، افزودند: دولت سیزدهم در این زمینه تغییر سیاست داده و متاسفانه با توجه به اینکه سابقاً برنامه‌ریزی جامعی در کشور وجود نداشت در خیلی از بخش‌ها مثل گندم و غلات دچار مشکلات اساسی شدیم.

امام جمعه بندرانزلی با یادآوری اینکه پیش از انقلاب وارد کننده به تمام معنا بودیم و حتی تخم مرغ از اسرائیل وارد می‌شد، اظهار داشتند: جهاد سازندگی بعد از انقلاب فعال شد تا بین همه کارهای کشور به کشاورزی اهمیت داده شود و کشور به خودکفایی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اهمیت کشاورزی برای استقلال کشور مهم بود ولذا جهاد سازندگی تشکیل شد، خاطرنشان کردند: از زمانیکه جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شد اگر احصاء کنید هزینه مدیریت همین مجموعه برای نظام و دولت بیش از آن چیزی است که به کشاورزی کمک می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: نیازهای شهرستان با همه امکانات موجود طبق اولویت بندی باید تامین شود؛ می‌دانیم که به سمت کم آبی می‌رویم و آب در مسیری که به انزلی می‌رسد هدر می‌رود ولذا باید فکری به حال کانال‌های آب رسانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: هدر رفت آب به ضرر همه است و به هر نحوی که شده حتی با شیوه‌های موقت با کمک مسئولین شهرستان و کشاورزان و یا حتی خیرین حل شود؛ اگر از هدر رفتن آب جلوگیری شود ثمرۀ آن را در کشاورزی، آب شرب و… خواهیم دید.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: باید در کار جهاد کشاورزی نگاه‌ها و عمل‌ها جهادی باشد؛ جامعۀ ما مردم نهاد است و اگر دستگاه ها کارشان را مردمی انجام دهند و مردم متوجه شدند اینجا بحث اداره و رئیس و مرئوس و… نیست و کار‌ها جهادی است خودشان کمک می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار داشتند: باید در این بخش خدمت‌رسانی، آینده‌نگری و جامع‌نگری کنید و ببینید در شهرستان چه نیازهایی داریم که می‌توانید آن‌ها را تامین کنید تا با حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها، نیازها تامین و به کشاورزان کمک شود.
امام جمعه بندرانزلی افزودند: اگر خدای نکرده این مشکلاتی که وجود داشته، ادامه دار باشد و مردم احساس کنند کشاورزی دیگر صرف نمی‌کند و باید بفروشند ویلا شود دچار مشکلات اساسی خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه استفاده خوب از منابع خدادادی شکرگذاری است، متذکر شدند: هدر دادن نعمت کفران نعمت است و لذا در قرآن کریم می‌فرماید اگر شکر کردید نعمتتان را اضافه می‌کنیم و اگر کفران کردید گرفتار عذاب می‌شوید و این عذاب گاهی اوقات در دنیاست و گاهی اوقات در آخرت.