به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به آیه شریفه بَلى‌ مَنْ أَوْفى‌ بِعَهْدِهِ وَ اتَّقى‌ فَإِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ، اظهار داشتند: وفای به عهد یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته انسان مومن است؛ در این فراز از آیه شریفه در سوره آل عمران خداوند متعال این گونه بیان میفرمایند که کسانی که اهل وفای به عهد باشند و در مسیر تقوا حرکت کنند محبوب خداوند متعال می شوند و اگر کسی از این محبت الهی بهره مند شد در مسیر عبودیت عاشقانه حرکت می‌کند نه از سر تکلیف.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تبریک ۱۲ فروردین روز مبارک و فرخنده و برجسته در تاریخ کشور ما و تاریخ اسلام، افزودند: امروز روزی بود که نظریه سیاسی جمهوری اسلامی که امام(ره) با آن اندیشه الهی و دینی پایه‌ریزی کرده بودند در برابر سایر نظریه‌های سیاسی که در دنیا متداول بوده و تا به امروز هم هست، مورد تایید قاطبه مردم قرار گرفت و به عنوان نظام اسلامی در کشور مستقر شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: اگر بخواهیم عبارت و معنایی از بیان معصومین(ع) در اهمیت جمهوری اسلامی بیان کنیم یکی از آن‌ها این فراز از بیان امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه است، حضرت فرمودند: مِن واجِبِ حُقُوقِ اللّه ِ عَلَى العِبادِ النَّصیحَهُ بِمَبلَغِ جُهدِهِم وَ التَّعاوُنُ عَلى إقامَهِ الحَقِّ بَینَهُم؛ آن حق الهی که به گردن انسان‌هاست این است که درحد وسعشان برای خیرخواهی و حاکمیت نیکی‌ها و خوبی‌ها تلاش کنند و بعد هم میفرمایند تلاش، همکاری و کمک کنند همه با هم تا حق اقامه شود.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اقامه حق وظیفه بسیار مهمی است، تصریح کردند: اولیاء خدا در همین مسیر اقامه حق حرکت کردند.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: امام(ره) فرمودند حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ـ ولو امام عصر(عج) باشد ـ اهمیتش بیشتر است برای اینکه امام عصر(عج) هم خودش را فدای اسلام میکند؛ این فرمایش امام راحل اهمیت کاری را که مردم در ۱۲ فروردین انجام دادند نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که جمهوری اسلامی، امانت تاریخی انبیای عظام الهی است، خاطرنشان کردند: انبیاء الهی تمام تلاششان این بود که اقامه عدل و قسط کنند و آرزوی همه آن‌ها استقرار نظامی بوده که حق اقامه شود و عدل و قسط گسترش پیدا کند؛ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند این آرزوی آن‌ها در جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده ولو ناقص و در زمان ظهور حضرت ان‌شاءالله کامل می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه حفظ انقلاب و نظام اسلامی که امام(ره) در وصیت نامه‌شان و مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان تاکید داشتند از اوجب واجبات است و نباید بگذاریم به دست نا اهلان بیفتد، خاطرنشان کردند: امروز باید برای حفظ نظام اسلامی و تدوام راهی که مردم انجام دادند و این امانت الهی را پیش بردند به نکاتی توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: همه حتی دشمنان ما می‌دانند که امور داخلی و خارجی اعم از منطقه‌ای و بین المللی کشور ما بیانگر پیروزی حق بر باطل است و این مسیر بر همه روشن است که در طول این ۴۳ سال با همه دشمنی‌ها در مسیر پیروزی و استوارترشدن و پایدارترشدن نظام جمهوری اسلامی و اقامه حقی که مردم دنبال آن بودند حرکت کرده‌ایم.

خطیب جمعه بندرانزلی اضافه کردند: در جبهه یمن ملاحظه می‌کنید علیرغم تلاش گسترده اعتلاف جنایتکاران و خیانتکاران و آمریکا، سعودی‌ها و اماراتی‌ها و رژیم غاصب صهیونیستی که ۷ سال جنگ نابرابر علیه این کشور تحمیل کردند و تمام راه‌های مواصلاتی‌شان را بستند اما این مردم مومن و انقلابی با پای برهنه ایستاند و توانی پیدا کردند که توانستند هفته گذشته با انجام یک عملیات این اعتلاف جنایتکاران را وادار به آتش بس کنند، البته این آتش بس به این معنی نیست که آن‌ها دیگر توطئه، خدعه و نیرنگی نخواهند داشت، اما همین که مجبور شدند آتش‌بس را بپذیرند یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود و امیدواریم نتیجه مطلوب برای جبهه مقاومت و انصارالله حاصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: در نقطه مقابل در منطقه حرکتی طی چند ماه اخیر در بین کشورها و حکومت‌های مفلوک عربی پدید آمد و آنهم علنی کردن روابطشان با رژیم جنایتکار صهیونیستی بود که مخالفت عموم مسلمانان و جبهه مقاومت را به دنبال داشت.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: در روزهای اخیر هم سعی کردند یک حرکت تبلیغاتی داشته باشند؛ چند کشور مصر، امارات و بحرین با آمریکا و رژیم صهیونیستی در نقب نشست داشتند که آنهم به جایی نرسید و شکست خورد و این اقدام انصارالله و شرایطی که در یمن پدید آمد همه اهداف آنها را تحت الشعاع خودش قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: در کشور ما هم تیم مذاکره کننده که برای استیفای حقوق مردم در وین در حال مذاکره هستند، با ایستادگی روی مواضع در مسیر موفقیت قرار دارند اگرچه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مشغول کارشنکنی و توطئه‌افکنی هستند اما مواضع کشور ما بیان شده و همه فهمیده‌اند حق با جمهوری اسلامی است و ما فقط به دنبال این هستیم که آنها به تعهداتشان عمل کنند و آنها هم با شرایطی که در منطقه و عرصه بین‌الملل پدید آمده در تنگنا و سر دوراهی قرار دارند که اگر حرف جمهوری اسلامی را بپذیرند شکست بزرگی است و اگر نپذیرند بخاطر مشکلات و محدودیت‌هایی که بواسطه جنگ اوکراین و روسیه پدید آمده و همچنین مخازن نفتی عربستان که مورد هدف قرار گرفته از درون دچار مشکل می‌شوند که ان‌شاءالله چوب خدا بر سر آنها فرود خواهد آمد.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: در داخل هم دولت سیزدهم علیرغم همه مشکلات و موانعی که در هم در کشور و هم در عرصه‌های بین المللی وجود داشت تلاش‌های خوبی در زمینه معیشت، تولید، دیپلماسی فعال، کاهش تورم و امثال اینها انجام دادند و به موفقیت‌هایی هم دست پیدا کردند که آثار و نتایج امیدوارکننده‌ای داشت اگرچه باید تداوم پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: حرکت ما در مسیر صحیح و حق‌طلبانه‌ است و قطعاً بخاطر همین اقامه حق و پایداری و اخلاصی که مردم و عموم کسانی که حافظان نظام هستند دارند روزهای روشنی در انتظار جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: اینها بسیار امیدوار کننده است البته به این معنا نیست که موانع و مشکلاتی نخواهیم داشت و توطئه‌هایی نخواهد بود؛ عمده تلاش دشمنان بر این است که نگدارند جمهوری اسلامی در هیچ عرصه ای موفق شود و اگر به موفقیتی هم دست پیدا کرد توطئه می‌کنند که مردم شیرینی آن موفقیت را نچشند و می‌خواهند آن شیرینی را به کام مردم تلخ کنند؛ وقتی که انقلاب اسلامی پیروز و جمهوری اسلامی مستقر شد جنگ‌های گروهک‌ها و قومیت‌ها و شرارت‌های داخلی و جنگ تحمیلی برای این بود که نظام را از بین ببرند و نگذارند مردم لذتی از تلاشی که برای استقرار نظام اسلامی و اقامه حق داشتند ببرند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در فتنه ۸۸ دیدید که مقام معظم رهبری فرمودند که نگذاشتند عظمتی که در انتخابات آفریده شد برای نظام اسلامی باقی بماند و بعضی از تئورسین‌های جریان فتنه و اصلاح طلبان فتنه‌گر که هنوز هم هستند، به دشمنان گرا دادند که جمهوری اسلامی را تحریم کنید و فشار حداکثری بیاورید؛ در این قضایای فوتبال هم مبینید که بالاخره تیم ملی توانست به جام جهانی راه پیدا کند و با موفقیت به عنوان تیم اول از گروه خودش صعود کند که این قائله در مشهد پیش آمد؛ با دستور رییس جمهور باید رسیدگی شود البته سرنخ هایی پیدا شده که همان جریان فتنه‌گر اصلاح‌طلب شرایطی را فراهم کردند که بازی در مشهد برگزار شود و تدارک دیدند که بلیت جعلی فروخته شود و اتفاقاتی که نباید می‌افتاد افتاد و حالا همان تئورسین‌ها دست به قلم شدند که ورزش جمهوری اسلامی را تحریم کنید و نگذارید به جام جهانی برود؛ چرا؟ اگر ایران نرود امارات که راه نیافته می‌تواند برود! ببینید چقدر وطن فروشند! این موانع سر راه نظام اسلامی بوده و هست و ان‌شاءالله خداوند متعال این فتنه‌گران را اگر اصلاح شدنی نیستند ریشه کن بفرماید و شرشان را به خودشان و اربابانشان برگرداند.

حجت السلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: چند نکته هست که مسئولان و مردم باید برای حفظ نظام جمهوری اسلامی انجام دهند؛ اول اینکه همه باید عمل حداکثری به فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث شعار سال، جهاد تبیین، بیانیه گام دوم و دیگر توصیه‌ها داشته باشند؛ اگر میخواهیم نظام اسلامی حفظ شود و به پیروزی کامل برسد که این نظام را به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) متصل کنیم راهش عمل به فرموده‌های مقام معظم رهبری است و اگر همه با هم دست به دست بدهیم و هر کداممان تکالیفمان را انجام بدهیم این پیروزی قطعی است.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: نکته دوم این است که باید در سطح جامعه تلاش کنیم ارتباط با خدا و فضای معنویت گسترش پیدا کند و تقویت شود و مبادا به چیزهای دیگری مشغول شویم که معنویت کمرنگ شود؛ دراین دو سال کرونایی مراسم‌های دینی و اعتقادی جامعه که پیوست با نظام و انقلاب داشت کمرنگ شده که باید تقویت شود.

امام جمعه بندرانزلی در پایان تاکید کردند: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان هستیم که بهترین فرصت برای تقویت معنویت در جامعه است و باید هرچه بیشتر تلاش کنیم که این معنویت گسترش پیدا کند و ظواهر جامعه دینی و معنوی شود؛ رعایت شئون جامعه اسلامی و پرهیز از روزه‌خواری در ملاء عام یک وظیفه است و مردم و دستگاه‌های متولی باید مراقب باشند و اگر کسی از روی غفلت به روزه‌خواری تظاهر کرد متذکر شوند تا نبینیم در سطح جامعه روزه‌خواری می‌شود؛ ان‌شاءالله ماه رمضان خیلی خوبی هم از جهت حفظ شئون و هم برگزاری مراسم های پر شکوه در مساجد و… داشته باشیم.