به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم‌های شهرستان در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه بصیرت و میثاق با ولایت تشکر کرده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را یک وظیفه دینی، شرعی و عرفی دانستند و تاکید کردند: خوشبختانه شیوع ویروس منحوس کرونا مقداری کنترل شده و کوتاهی و اهمال‌کاری می‌تواند آسیب زا باشد و تلاش‌هایی که صورت گرفته را بی‌اثر کند؛ لذا باید در اجتماعاتی که برگزار می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین افزودند: ۸ و ۹ دی تا شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهادت شهید فخری زاده به عنوان دهه بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده که امسال در تقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که حماسی فاطمی در مقابله با فتنه سقیفه بود با هم تطابق و تناسب دارد.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان پس از تلاش‌های فراوان جهت مقابله با نظام اسلامی ایران چون به موفقیتی دست نیافتند طراحی گسترده‌ای را برای براندازی در دستور کار خود قرار دادند، افزودند: دشمنان فتنه ای ۳۰ ساله را طراحی کردند و در مقاطع ۱۰ ساله(وقایع کوی دانشگاه سال ۷۸، فتنه ۸۸، وقایع سال ۹۸) اما خوشبختانه نتوانستند به هدفشان برسند.

ایشان با بیان اینکه این فتنه‌ها جریانی است که نباید جدا از هم مورد بررسی قرار گیرند، تصریح کردند: حوادث این سال‌ها در راستای فتنه طراحی شده است لذا اگر می‌خواهیم شناخت دقیقی نسبت به فتنه و طراحی‌های دشمن پیدا کنیم باید جریان فتنه را در کشور به هم پیوسته ببینیم و به صورت مستمر فتنه‌ها را بررسی کنیم چرا که عوامل آنها مشترک هستند و در هر برهه‌ای افراد و جریانی مشخص نقش آفرینی کرده‌ است.

امام جمعه انزلی تاکید کردند: مردم و مسئولین ما باید مراقب فتنه‌گران باشند؛ خصوصا در مراکز اجرایی زیرا با مردم در ارتباط هستند و هدف دشمنان نا امیدکردن مردم است، هرچند مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند به رئیس جمهور محترم و هیات دولت که مرز خود را با فتنه و فتنه گران جدا و مشخص کنند اما متاسفانه نه تنها عمل نکردند بلکه وزرایی و مسئولینی در سطوح مختلف از عناصر مرتبط با فتنه و حلقه اصلی فتنه که محکومیت‌ هم داشته‌اند به کارگیری شده‌اند و در استان گیلان هم مسئولانی هستند که در جریانات فتنه نقش‌های بسزایی داشتند و اکنون در مصدر برخی امور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: اگر دشمنان در فتنه ۹۸ موفق نشدند به این معنی نیست که همه چیز تمام شده، بلکه آنها در حال زمینه سازی هستند تا در ماه‌های آینده خصوصا در انتخابات پیش رو نظام را ناکارآمد نشان دهند؛ مانند همین گرانی های افسارگسیخته بی منطق که زندگی روزمره مردم و معیشت آنها را هدف قرار داده و نیز بازار خودرو و مسکن که می‌توان آنها را معلول سوءمدیریت‌های خواسته و یا ناخواسته‌ای در راستای زمینه سازی برای فتنه قلمداد کرد.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: رئیس جمهور محترم به بهانه اینکه با تشکیل وزارت بازرگانی موافقت نشد می گوید ما در دولت وزیری که حامی مصرف کننده باشد نداریم؛ یعنی چه؟ چرا وزرای مربوطه به فکر حمایت از مصرف کننده و مردم نیستند؟

امام جمعه بندرانزلی افزودند: از این قبیل فضاسازی‌ها در راستای فتنه، طرح رفراندوم و راه اندازی مجدد خانه احزاب در آستانه انتخابات برای افزایش التهاب در جامعه و بهره‌گیری در انتخابات پیش‌رو است، حالا کسی پاسخ نمی‌دهد که این احزاب در طول این هفت سال کجا بودند و چرا قدمی برای رفع مشکلات مردم بر نداشته‌اند.

ایشان تصریح کردند: در فتنه‌ها هدف اصلی دشمن براندازی نظام است، البته با استفاده از ابزار و شیوه‌ها و اقشار مختلف؛ فتنه ۹۸ که ناکام مانده و هنوز تا انتخابات تلاش می‌کنند آن را احیا کنند با به صحنه آوردن برخی روحانیون ساده لوح و برخی افراد حوزوی تا حتی حد مجتهد سازی صورت گرفت که افکارشان برای تحقق اهداف فتنه می‌تواند مفید باشد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: این روزها دشمنان فضاسازی هایی را در رسانه‌ها شروع کرده‌اند و باید بدانیم که متاسفانه در روزهای اخیر مطلبی مطرح شده که احتمال حمله نظامی به کشور قوت گرفته و در داخل هم یک خوراکی را برای دشمن فراهم می‌کنند اما این مشخص است که گزینه حمله هیچ گاه از روی میز آمریکا برداشته نشده است؛ آنها در گذشته نتوانستند حال هم نمی توانند، زیرا ایران، ایران گذشته نیست و گروه‌های مقاومت نیز قدرتمند شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: آنها شاید بتوانند دانشمندی را ترور کنند و شهید سلیمانی را به شهادت برسانند اما می‌دانند اگر به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند منطقه یک پارچه آتش خواهد شد و اولین حمله به تل‌آویو و حیفا خواهد بود و آنها در منطقه و حتی در کشورشان آسیب می‌بینند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: آنها می‌خواهند با این فضاسازی ها هراس خود از انتقام سخت ایران را پنهان کنند یا ایران را از انتقام منصرف کنند ولی بدانند هیچ چیز نظام اسلامی را از انتقام سخت باز نمی‌دارد و این طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بخش نرم افزاری شکست هیمنه سایبری استکبار جهانی را هدف قرار داده و باید بشکند و در حوزه دیگر اخراج کامل آمریکایی‌ها و سایر بیگانگان وابسته به آنها از منطقه غرب آسیا است و البته انتقام از عاملان و آمران که همه آنها نیز توسط دستگاه قضایی و امنیتی ما شناسایی شده‌اند به قوت خود باقی و محقق خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: هدف دیگر این است که با تغییر دولت در آمریکا به کمک برخی مرعوبین و ایادی خود در داخل دموکرات‌ها را صلح طلب معرفی کنند، متاسفانه دیده می شود که وزیر خارجه ما هم به گونه‌ای توییت می‌زند که گویا حمله قریل الوقوعی در راه است

و از این طریق دوگانه‌ی یا جنگ یا مذاکره را به جامعه القا کند؛ مردم را از چه میترسانید؟ مردم ما قوی و هوشیارند و در طول این سالها نشان داده اند اهل مقاومت و ایستادگی اند، مسیولین اگر نمی‌توانند ایستادگی کنند در جامعه هراس افکنی نکنند؛ اینجا این فرمایش رهبری است که جنگ نخواهد شد و مذاکره‌ نخواهیم کرد.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: البته بحث بعضی مسئولان جداست زیرا اینها عوامل فتنه هستند و در دولت نفوذ کرده‌اند و آسیب آنان چند برابر است، که باید برخورد مناسب با اینها انجام بشود اما همه بدانند که مردم ما ایستاده‌اند و به زودی ان‌شاءالله هم بر کرونا و هم بر آمریکا فائق خواهند آمد و با قدرت وقوت در دولت جوان حزب‌اللهی را بر سر کار خواهند آورد تا کاستی‌های دولت‌های گذشته را جبران کند.