به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، شهردار، اعضای شورای شهر و رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی به مناسبت آغاز سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان با حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌ الدین؛ امام‌جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام‌جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک سال نو، اظهار کردند: مقام معظم رهبری در بیانات ابتدای سال بحث تحول را در همه‌ی ابعادی که باید در جامعه ایجاد شود را مطرح کردند، ما در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی قطعا در تمام بخش‌ها به این تحول نیاز داریم و این تحول هم بخشی به مردم و بخشی هم به حاکمیت برمی‌گردد.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مجموعه‌ی شوراهای اسلامی و دستگاه‌های مرتبط با شوراها مانند شهرداری و… حلقه‌ی واسط بین حاکمیت و مردم هستند و به خوبی می‌توانند نقش‌آفرین باشند، تصریح کردند: اگر در شورایی آسیبی پدید بیاید می‌تواند خسارت زیادی به بار بیاورد، مجموعه‌ی شوراها اگر بر مبنای همین سیاست‌گذاری که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و سایر بیاناتشان ترسیم کردند، فرض کنید شهر را از لحاظ معنوی، فرهنگی، اجتماعی و… می‌خواهید بسازید، برای شوراهای اسلامی می‌توان‌ جایگاه کلانی را در نظر داشت که می‌تواتد نقش‌آفرینی و هدایت و به تعبیری برای ارتقای همه‌ جانبه‌ی شهرستان ریل‌گذاری کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به برخی عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در سطح شهرستان بندرانزلی، بیان کردند: مشکلاتی که از سابق داریم، کمبود منابع، گرانی و… از جمله مشکلات این شهرستان است. علی‌رغم تمام مشکلاتی که هست این نقش‌آفرینی‌و اینکه آدم یک ساختاری را در تمام ابعاد برای شهرستان ترسیم کند، هم خدماتی و زیرساختی و هم بخش‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های آموزشی و هنری، مسئولیت بزرگی است و اگر در شورایی و در مقطعی افرادی این طراحی را برای شهر داشته باشند خیلی مفید واقع می‌شود.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان‌ اینکه یکی از آسیب‌هایی که در کشور ماست این است که در هر دوره‌ای که مجلس، دولت و شورایی که جدیدا روی کار می‌آید، خودش کارها را از ابتدا شروع می‌کند و یا قبلی را نفی ‌می‌کند و گاها هم برخی از اقدامات قبلی‌ها را قبول و برخی دیگر را رد می‌کنند، تصریح کردند: اگر یک طراحی و برنامه‌ریزی با جامع‌نگری و استفاده از تمام ظرفیت‌های فکری یعنوان یک مبنا برای تلاش‌های آینده انجام شود، و سال به سال یا دوره به دوره آن طرح را ارتقا بدهند و تکمیل کنند، این می‌تواند ما را به آن هدفی که برای نظام اسلامی ترسیم شده است، برساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین با تاکید براینکه انزلی به عنوان یک شهر پُرسابقه و پُرجاذبه‌ی مطرح در داخل و خارج است، بیان‌کردند: شهرستان بندرانزلی باید در تمام ابعاد به رشد و تعالی بیشتری برسد، نه تنها در بحث شهرداری بلکه در تمام زمینه‌ها نیاز به کار جهادی دارد، مثلا در بحث تالاب معضل وجود دارد، دستگاه‌های مختلفی دست در تالاب دارند اما مدام حرف زده می‌شود و کار و تغییری اساسی مشاهده نمی‌شود تا تالاب را از این وضعیت نجات دهد، اما باید توجه کنیم که درست است که دستگاه‌های بسیاری در تالاب دخیل هستند اما آن‌مجمو‌عه‌ای باید برای تالاب برنامه داشته باشد، شورای اسلامی شهر است.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در سال جاری هم آغاز سال و هم ماه‌ مبارک رمضان با همدیگر تقارن پیدا کردند، افزودند: از طرفی مردم برای تفریح آمده‌اند ولی از طرفی هم به شئون اسلامی آسیب وارد شده است، دستگاه‌های مربوطه باید حواسشان را جمع‌ کنند، این رونق سفر و مسافر نشان‌دهنده‌ی امیدواری و نشاط مردم است اما در کنترل این‌ها آسیب‌هایی وجود دارد که میراث ترک فعل‌های گذشته است، شما در فصل‌های گردشگری زیرساخت‌هایتان باید به حدی قوی باشد که با حجم مسافران، منفعل نشوید. انفعال به معنای تسلیم در برابر آن چه که مسافران انجام می‌دهند، چه در بحث زباله، محیط‌زیست و چه بحث ترافیک و هنجارشکنی‌ها و…، اگر برای این‌ها از قبل چاره‌ای اندیشیده می‌شد شاهد این هنجارشکنی‌ها نبودیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه بندرانزلی در استان و در کشور جایگاهی دارد که در طول سال میزبان توریست‌های داخل و خارجی است، تاکید کردند: ظرفیت‌های انزلی در تمام زمینه‌ها باید به اندازه‌ای باشد که در اوقات‌ پیک مسافران پاسخگو باشد که این‌ امر نیازمند برنامه است که متاسفانه فقدان‌ چنین برنامه‌ای احساس می‌شود، به اصطلاح اشکال را هم نمی‌توان‌متوجه‌ی یک دستگاه کرد بلکه دستگاه‌های متعددی مقصر هستند. اکنون که در ماه مبارک رمضان با چنین آسیب‌هایی روبرو هستیم که این شرایط اشکالاتی را الان پدید آورده است و بدتر از این شرایط، رویه شدن این اوضاع است.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه ما می‌خواهیم از جهات گوناگون در راستای بیانیه گام دوم انقلاب یک شهرستان الگو باشیم که هم ظرفیت‌ها و فرهنگ‌سازی‌اش متناسب باشد، تصریح کردند: باید توجه کرد که ورود و خروج مسافران به شهرستان تاثیرگذاری‌های فرهنگی به خصوصی روی فرهنگ بندرانزلی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به روزه‌خواری برخی مسافرین در معابر شهرستان، افزودند: وضعیت روزه‌خواری در شهرستان غیرقابل تحمل است، بسیاری از مردم متدیّن اعتراض کرده‌اند و ناراحت هستند، باید مکانی برای مسافران تعبیه شود تا در آن‌ مکان غذا بخورد و در ثانی این‌ها باید ارشاد شوند، روزه‌خواری هم اخلاقا و هم شرعا و هم عرفا جایز نیست، ما باید این مشکل را علاج کنیم.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی به عنوان متولی شهر هستند، افزودند: در مدیریت شهرستان تمام دستگاه‌ها مسئول هستند، و بایداز حالت انفعالی خارج شوند، شورا هم باید از دستگا‌های قضایی و انتظامی مطالبه کند و بگوید که شهر چه مشکلاتی دارد و درصدد رفع آن باشند‌. شورا باید از لحاظ طراحی جامعی که برای شهرستان ازحیث گردشگری و توریستی پیش‌بینی شود تا برای مردم امکانات رفاهی ایجاد شود و شاهد رشد اقتصادی در شهرستان باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه تمام مسئولیت‌هایی که انسان می‌گیرد روزی تمام می‌شود، افزودند: فرصت‌هایی که از دست انسان می‌رود، جبران‌پذیر نیست لذا انتظار این است که در این فرصت باقیمانده شورا هم ان‌شاءالله به درستی برنامه‌ریزی و اجرایی کند، و پیگیری هم بشود و در عین حال جدا از بحث مسافران، ما در بحث اجتماعی و فرهنگی آسیب‌های زیادی در شهرستان دیدیم که همه در راستای چهارچوب قواعد نظام اسلامی برنامه ریزی و اجرایی بشود.