به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در آئین نواختن «زنگ انقلاب» که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخترانه علامه دهخدا شهرستان برگزار شد حضور پیدا کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطرۀ همه شهدای انقلاب اسلامی و امامِ شهیدان، اظهار داشتند: انقلاب اسلامی با یک حضور گسترده و همه جانبه و با مشارکت و همراهی همۀ اقشار جامعه اعم از زنان، مردان، جوانان، روحانیت، دانشگاه، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و تمام مجموعه‌های کشور در دهۀ فجر پیروز شد و همه در کنار هم قرار گرفتند و به تعبیر امام(ره) ید واحده شدند و توانستند بر نظام استبدادی طاغوت غلبه و آن رژیم وابسته به بیگانگان را از کشور بیرون کنند و به جای او نظام اسلامی که خواست ملت بود را برپا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه علم و دانش برترین موهبت الهی برای بشریت است و انسان‌ها بواسطۀ علم و دانش به رشد و تعالی دست پیدا می‌کنند، خاطرنشان کردند: در معارف دینی، قرآن کریم و فرمایشات معصومین(ع) علم به نور تعبیر شده است، یعنی چیزی که مسیر حرکت انسان‌ها را در ظلمات جهل و تباهی روشن می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه علم بهترین ابزار برای هدایت و ارشاد انسان‌ها و معیار تشخیص صحیح از ناصحیح است، افزودند: علم هم قدرت است و هم قدرت‌آفرین و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی این است که مسئله علم و دانش را سرلوحۀ همه فعالیت‌ها و برنامه‌های خودش قرار داده و پیشرفت‌های فراوانی بواسطۀ توجه به علم و علم‌آموزی در کشور ما پدید آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه مقایسۀ آماری دستاوردهای انقلاب اسلامی نسبت به دورۀ طاغوت از سوی مجموعه‌های بین‌المللی یکی از کارهای لازم و مناسبی است که در این ایام انجام می‌شود، تاکید کردند: امروز در عرصۀ علم و دانش حضور گستردۀ اقشار مختلف جامعۀ ما خصوصاً بانوان یکی از نقاط برجستۀ و درخشان نظام اسلامی است و همین مسئله یکی از مهم‌ترین عوامل دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه هدف و روش نظام‌های سلطه همیشه این بوده که انسان‌ها را در جهل نگه دارند و نگذارند انسان‌ها به رشد علمی و آگاهی‌هایی که می‌تواند زندگی‌ و کشورشان را ارتقاء بدهد دست پیدا کنند، ادامه دادند: اکثر غریب به اتفاق دانشمندان‌ کشورهای استکباری از کشورهای دیگر جذب شده‌اند و اگر پیشرفت‌هایی در زمینۀ علوم مختلف دارند توسط همین دانشمندان به دست آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: بروید آمارها را ببینید که چند درصد از دانشمندان فعال آمریکا، ایرانی هستند؟! این‌ها مغزهای متفکر و توانمند کشورهای مختلف را زیر سلطۀ خودشان جمع کرده‌اند و از آن‌ها بهره می‌گیرند و رشد علمی پیدا می‌کنند و بقیه جوامع باید تحت سلطه و فرمان آن‌ها باشند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: یکی از دلایل مهم مخالفت دشمنان با این نظام و مردم، دستیابی جمهوری اسلامی به پیشرفت‌های فراوان در زمینه‌های مختلف علمی ازجمله بخش هسته‌ای، پزشکی، موشکی، صنایع، نظامی، دفاعی و سایر بخش‌هاست؛ با انرژی هسته‌ای به این بهانه که جمهوری اسلامی به بمب هسته‌ای می‌خواهد دست پیدا کند مخالفت کردند اما حقیقت این است که نمی‌خواهند بگذارند در کشور ما علم و فناوری هسته‌ای وجود داشته باشد! ما که نیازی به بمب هسته‌ای نداریم! در بخش هسته‌ای شاید بعضی‌ها این نقشه دشمن را نتوانند تشخیص دهند اما در روزهای گذشته وقتی دانشمندان جوان ما ۳ ماهواره را با یک ماهواره‌بر به فضا فرستادند که از دستاوردهای بسیار مهم ما هست دیدید دشمن چگونه به جنب و جوش درآمدند و تحریم و تهدید می‌کنند! چرا؟ عرصه عرصۀ علم است! عرصه عرصۀ جنگ و بمب سازی نیست! چرا نگرانند؟! برای اینکه انحصار استکبارجهانی توسط جوانان کشوری در جهان شکسته شده که ۴۵ سال است تحت شدیدترین تحریم‌ها و تهدیدها و شرارت‌ها قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: لذا یکی از مهم‌ترین افتخارات نظام اسلامی این رشد علمی و گسترش علم در اقشار مختلف جامعه است، شما دانش‌آموزان عزیز هم باید از این فرصت پدید آمده برای در نظام اسلامی بهترین استفاده را برای پیشرفت علمی داشته باشید و مواظب باشید دشمن شما را به چیزهای دیگری مشغول نکند و حقایق و واقعیات را وارونه برای شما جلوه ندهد، از ویژگی‌های علم این است که انسان به واسطه بهره‌مندی از آن می‌تواند حقایق را کشف کند، انسانی که عالم است و آگاهی و بصیرت دارد تحت تأثیر شایعات و اخبار و مطالب کذب قرار نمی‌گیرد و هر مطلبی که به او برسد بررسی و تحقیق و راستی‌آزمایی می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: اگر کسی تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار گرفت و آن حقایق را ندیده گرفت، اگرچه درس هم خوانده باشد و مدارج علمی بالایی هم طی کرده باشد اما عالم حقیقی نیست، عالم حقیقی کسی است که فریب نخورد و دشمن و اغواگری‌هایش نتواند در او اثری بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: کاستی‌ها قابل کتمان نیست اما دستاوردها و موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها بسیار بیشتر از مشکلات جامعه ماست که این‌ها هم ان‌شاءالله به دست جوانان و مسئولین کشور برطرف خواهد شد.