به گزارش www.seyedshamsoddin.ir، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با استناد به آیه شریفه (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ یَجعَل لَکُم فُرقانًا) بیان کردند: خدواند متعال به همه‌ی انسانهای مومن خطاب می فرماید اگر تقوای الهی را رعایت کنید، اهل تقوا و خداترسی باشید این تقوا برای شما آثار و برکاتی دارد اشاره و توجه قرار می گیرد و خداوند متعال ذکر فرموده این است که تقوا در وجود انسان موجب بهرمندی از روح و وسیله تشخیص حق از باطل میشود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر ابنکه تاریخ همیشه صحنه تقابل حق و باطل است، خاطر نشان کردند: بنابر ابن آیه شریفه اگر کسی می خواهد در این مبارزه، مسیر صحیح را تشخیص دهد راهکارش بهره مندی از تقواست؛ هرچه تقوای انسان بیشتر باشد، نسبت به تشخیص حق قوی تر و توانمند تر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در کشور ما قریب ۶۰ سال قبل در ظلمت حاکمیت طاغوت و استبداد و استعمار پهلوی و آمریکایی‌ها، بسیاری از انسانها، حتی خواص جامعه در غفلت به سر میبردند؛ اگر هم نسبت به این مسائل آگاه بودند، از مبارزه با باطل کناره گیری کرده بودند و جرات مبارزه با طاغوت را نداشتند، اظهار کردند: در آن دوران نواب صفوی؛ روحانیِ آگاه، شجاع، مبارز و دست پرورده مکتب اهل بیت(ع) با همراهی عده‌ی قلیلی علیه طاغوت قیام کرد، ولو اینکه در چنین روزی به دست رژیم سفاک پهلوی به همراه یارانش به شهادت رسید اما این حرکت این حرکت که منبعث از تقوا بود اثر خودش را در تاریخ گذاشت.

ایشان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما مرهون آگاهی‌بخشی‌ها، مبارزات و فداکاری‌های بزرگانی چون نواب صفوی است، خاطر نشان کردند: مقام معظم رهبری میفرمایند «اولین کسی که انگیزه انقلاب اسلامی و مبارزه با ظلم و طاغوت را در دل من و قلب من روشن کرد نواب صفوی و حرکت او بود»؛ آن قیام به حدی موثر بود که چنین شخصیت بی‌بدیلی در عصر ما و تاریخ اسلام به بشریت عرضه شد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: آگاهی، تسلط، بصیرت، توانمندی، استواری در مسیر، اعتقاد راسخ در راه مبارزه با استکبار از ویژگی های برجسته‌ی مقام معظم رهبری، شخصیت بی نظیر عالم اسلام است که مردم وقتی شنیدند نماز جمعه تهران این هفته به امامت رهبری ایشان برگزار می شود با چه شور و اشتیاقی سر از پا نشناخته از سراسر کشور به مصلی تهران رفته بودند و اول صبح آنجا را پر کرده بودند؛ این از ثمره تقواست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه رهنمودهای مستدل، محکم و آگاهی بخش مقام معظم رهبری نه تنها در داخل کشور بلکه در سراسر جهان اسلام و حتی دنیا اثر بخش است، افزودند: امروز توجه همه‌ی رسانه‌ها و افراد در کشورهای مختلفه به خطبه های ایشان است و منتظرند ببیند چه رهنمودی برای شرایط حساس و پیچیده کنونی جامعه دارند.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: شخصیت بی‌بدیل مقام معظم رهبری به درجه‌ای رسیده‌اند که می‌توانند امت اسلام را آگاه کرده و مسیر حق را به آنها نشان دهد؛ اما متاسفانه برخی از خواص در جامعه ما پس از گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی، بخاطر منفعت‌طلبی‌ها، ریاست‌طلبی‌ها، هواهای نفس، بی‌تقوایی‌هایی که وجود دارد به جای همراهی، هم‌افزایی و پیشبرد جامعه اسلامی با رهنمودهای رهبری، همیشه در مسیر ایجاد اختلاف در بین مردم و جامعه حرکت می‌کنند.

ایشان ادامه دادند: پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب با توجه به اینکه انتخابات‌های مختلفی برگزار شده و مسیر انتخابات در کشور ما روشن و شفاف است، در هر دوره دشمنان شبهاتی را پخش و مطرح می‌کنند و برخب افراد به جای اینکه مجری قانون باشند، به انتقاد، اشکال گیری و شبهه افکنی نسبت به شورای محترم نگهبان در تایید صلاحیت‌ها می پردازند و اتهام جناحی بودن و یکطرفه بودن و تضییع حقوق بیت المال می‌زنند.

امام جمعه بندرانزلی مطرح کردند: این افراد از فرآیند قانونی شورای نگهبان در کشور مطلع نیستند؟ خودشان که اکنون در راس امور هستند از چه طریقی و توسط کجا تایید شدند؟ مگر همین شورای نگهبان آنها را برای این منصب ها در دستگاه اجرایی و مجلس تایید نکرده است؟ این شبهه مراکنی‌ها در جامعه نفاق آفرین است و اختلاف ایجاد می کند؛ در مسیر تایید صلاحیت ها قانون تکلیف را روشن کرده و اگر کسی صلاحیتش تایید نشد، از مسیر قانونی که وجود دارد اعتراض کرده و شورای محترم نگهبان مجدد بررسی می کند و اگر به دلایلی کوتاهی انجام شده باشد جبران می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه شبهه پراکنی در تریبون های رسمی و حرف زدن در مسیر خواست دشمن توسط برخی، اگر تعمدا نباشد مصداق بارز بی تقوایی است، خاطر نشان کردند: دستگاه قضایی باید پس از تایید صلاحیت‌ها، افرادی که معترض هستند و علیه نظام صحبت می‌کنند که قالبا مشکل فسادمالی و اخلاقی یا همدستی با فتنه گران را دارند اما بحث جناحی و سیاسی را مطرح می‌کنند تا در جامعه ایجاد اختلاف کنند، احضار نماید و اگر دلایلی که موجب رد صلاحیت آنها شده صحت دارد، آنها را مجازات کند تا نظام اسلامی از این مفاسد پاک شود.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد در جامعه‌ی ما با تردید افکنی، به نظام خدشه وارد کند، ادامه دادند: در رابطه با قضایای اخیرِ سانحه‌ی هواپیما که متاسفانه پیش آمد ضمن تسلیت، از کرامت و بزرگواری خانواده‌های این عزیزانی که به شهادت رسیدند در همراهی با نظام و انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم؛ فقدان این نخبگان که امیدهای آینده‌ی کشور بودند و برای اعتلا و پیشرفت کشور تلاش و تحصیل می‌کردند را مصیبت بار و خسارت بار میبینیم.

ایشان با بیان اینکه مسئولین باید زوایا و ابعاد مختلف علل وقوع این حادثه را باید مشخص و با کوتاهی‌های احتمالی از سوی دستگاه‌ها باید برخورد شود، تصریح کردند: دستگاه‌های امنیتی که در روزهای احتمال حملات آمریکایی‌ها، به شرایط و مقررات را عمل نکردند باید پاسخگو باشند؛ مردم ما آگاه و هوشیارند و اجازه بهره‌برداری به دشمنان، فرصت‌طلبان و فتنه‌گران از این حادثه نمی‌دهند و نمی گذارند آمریکایی‌ها در این ماجرا موج سواری کنند و در خیابان‌ها یا حتی در فضای مجازی دست به اقدامات آشوبگرانه بزنند ایجاد ناآرامی، تردید افکنی کنند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در این شرایطی که ما در سوگ سرداران شهیدمان هستیم و سیلی اولیه‌ی انتقام سخت به آمریکایی ها توسط سپاه عزیز زده شده، اجازه نمی‌دهیم دشمنان روحیه و فضای حاکم بر کشور را با اغتشاشات تغییر دهند، بیان کردند: این افرادی که آشوب ایجاد کرده اند همان پیاده نظام‌های دشمنان، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و ایادی فتنه‌گران هستند که متاسفانه برخی از آنها سر سفره انقلاب نشسته‌اند و دستشان هم در جیب بیت المال است اما به نفع دشمن کار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: در کنار این مسائل، سفیر انگلیس خبیث، جنایتکار، توطئه‌گر در حاشیه اغتشاشات حضور پیدا کرده و جهت تشدید این آشوب‌ها، اوضاع را مدیریت می‌کند که متاسفیم برای دستگاه دیپلماسی که در این موضوع تعلل کرد، باید در این رابطه قاطع و انقلابی برخورد میشد و همان شبی که دستگیرش کردند با همان وضعیت او را به فرودگاه منتقل و سوار هواپیما می‌کردند، از ایران اخراجش می کردند و بعد وسالش را برایش می‌فرستادند.

خطیب جمعه بندرانزلی اظهار کردند: در شرایط کنونی لازم و مهم است امنیت و آرامش کشور علیرغم توطئه‌گری و جنایتهای آمریکایی‌ها حفظ شود که تاکنون اینگونه بوده است؛ سپاه عزیز در همه‌ی صحنه‌های انقلاب حضور داشته و امروز که برخی از افرادی که دست در بیت المال دارند و نگاهشان به دشمنان ملت است و علیه این نظام اسلامی، سپاه و نیروهای توانمند و کارآمد شبهه افکنی می کنند، اینها که خودشان را فدایی ملت میدانند علاوه بر خدمت رسانی در سنگر های مختلف، در حال کمک رسانی به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان هستند.

ایشان با اظهار اینکه رفتارهای دشمنان و ایادی داخلی‌شان نشان دهنده ترس آنها از قدرت سپاه است، تاکید کردند: آنها از سیلی سپاه وحشت کرده‌اند، روزهای اول میگفتند هیچ اتفاقی نیافتاده اما در هفته اخیر تصاویری که از این پایگاه منتشر شد نشان داد این سیلی برای دشمنان بسیار سخت بوده اما این انتقام کامل نیست؛ انتقام سخت جمهوری اسلامی از این جنایت بنابر فرموده مقام معظم رهبری، اخراج همه نیروهای آمریکایی و غربی از منطقه و تسریع در نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.

امام جمعه بندرانزلی در پایان عنوان کردند: همه‌ی نیروهای مسلح و سرداران سپاه که متواضعانه و فداکارانه مسئولیت افراد دیگر را بر عهده گرفتند، در نظر مردم همیشه عزیز و مقتدرند و همواره به عنوان خاری در چشم دشمنان انقلاب باقی خواهند ماند و ان‌شاءالله با تحقق انتقام سختی که وعده داده شده، ملت‌ما و مردم منطقه در آرامش کامل به سر خواهند برد.