به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان که با حضور سردار محمد عبدالله ‌پور؛ فرمانده محترم سپاه قدس گیلان برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه بویژه روز پاسدار و جانباز، اظهار داشتند: خداوند متعال در قرآن کریم ویژگی برتری را در آیات متعددی وقتی بیان می‌فرماید، مسئله ایمان معرفی می‌کند؛ (و اَنتُمُ الاَعلَونَ، اِن کُنتُم مُؤمِنینَ) نه سلاح است نه تجهیزات است و نه مال و ثروت بلکه ایمان است که می‌تواند انسان و جامعه انسانی را به قله‌های برتری برساند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: تاریخ اسلام این را ثابت کرده و انقلاب اسلامی هم موید این معناست که هرجایی ما سپاه حقیقی به ایمان و قدرت ایمان داشتیم موفق بودیم چه در دوره مبارزات انقلاب چه مقاطع پس از پیروزی انقلاب تا به امروز؛ این نقطه اصلی و کلیدی نباید در جامعه ما فراموش شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در معارف دینی ما آن شاه کلید بهره مندی از ایمان تبعیت از ولی است، خاطر نشان کردند: اگر انسان از ولی الهی تبعیت نداشته باشد هیچ اثری بر اعمالش مترتب نخواهد شد، انسان‌هایی که توانستند در حیات دنیایی‌شان خودشان و اعمالشان را در مسیر ولایت قرار دهند پیروز بودند ولو به حسب ظاهر شکست خورده باشند، و آن‌هاییکه نتوانستند در این مسیر قرار بگیرند شکست خوردند ولو به دنیا هم رسیده باشند و ریاست‌هایی هم به دست آورده باشند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که مجموعه نیروهای انقلاب در کشور ما و ارگان‌های مختلف بویژه سپاه عزیزمان یک مجموعه بسیار مقدس دارای همین ویژگی‌های الهی است؛ باید یاد کنیم از امام راحل(ره) که این نهاد پربرکت را برای نظام اسلامی و امت اسلام پایه‌گذاری و ایجاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: این مجموعه بسیار مبارک در طول سال‌های متمادی پشت سر گذاشته شده از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور فعال، جدی و مومنانه داشته است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: شعری در ادبیات فارسی داریم که دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند، در رابطه با مسائل مختلف کشور دیگران خراب کردند و سپاه ساخت! هرجایی در کشور کاستی و نقصانی در مدیریت‌ها و خدمت‌رسانی‌ها و صیانت از انقلاب و حفاظت و پاسداری از ارزش‌ها و معیارهای نظام اسلامی پدید آمد، مجموعه سپاه و بسیج پرچم‌دار حرکت در مسیر انقلاب برای اصلاح امور و رفع نواقص و آسیب‌ها و کاستی‌ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره شرایط کشور خصوصاً مشکلات مدیریت و معیشتی و بحث کرونا که در چند سال اخیر کشور به آن‌ها مبتلا بوده، افزودند: در این مسیر و در بخش‌های مختلف خیلی‌ها کمک کردند، که همه‌ این‌ها کسانی بودند که ویژگی بسیجی بودن را داشتند ولو در کسوت ارتش، شورای شهر، ادارات مختلف و بهداشت و درمان که انصافاً امتحان خوبی پس دادند و با حائز همین ویژگی بودن بسیار درخشیدند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: روحیه بسیجی که منشعب از ایمان به معارف دینی و حرکت در مسیر ولایت است همه جا کارگشاست و شاخصه ممتاز نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: در مسیر خدمت رسانی به مردم در نظام اسلامی و تبعیت از ولی، سپاه عمدتاً و مردم و بسیجیان ما مسئولیت‌های سنگین و ویژه‌ای دارند و الحمدلله در همه عرصه‌هایی هم که ورود کردند موجبات رضایت مقام معظم رهبری را فراهم کرده‌اند که این توفیق بزرگ و مدال ممتازی است که از سوی رهبر معظم انقلاب دریافت کرده‌اند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: دولت جدید با روحیه انقلابی و تحول‌گرایی آمده و با هزاران مشکل و آسیب و تراکم مسائل مواجه است، آنچه امروزه در کنار همه این مسائل و مشکلات باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، مسئله اصلاح امور فرهنگی جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: کرونا به اجتماعات دینی و انقلابی ما که خیلی فرهنگ‌ساز بودند آسیب وارد کرد و دشمنان در فضای مجازی از این فرصت سوءاستفاده کردند؛ حتی مجبور شدیم برای آموزش، دانش‌آموزانمان را به این فضا ببریم‌ و مزید بر علت شد.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: ما فرصت پیاده‌سازی بسیار مصمم و جامع بیانیه گام دوم را تاکنون پیدا نکرده‌ایم و این چیزی است که مقام معظم رهبری از همه ما می‌خواهد؛ مسائل فرهنگی کشور دغدغه و نگرانی همیشه رهبری معظم انقلاب بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد خصوصاً در حلقات صالحین و سایر برنامه‌های دیگری که مجموعه سپاه و دستگاه‌های دیگر دارند تا ان‌شاءالله در این عرصه هم رضایت رهبری معظم انقلاب را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان ضمن تشکر ویژه از تلاش‌ها و زحمات جناب سرهنگ صفاتی فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خصوصاً فعالیت‌های ایشان در ایام کرونا برایشان آرزوی موفقیت کردند و از حضور جناب سرهنگ جانباز ابراز خرسندی کردند و خواستار ادامه فعالیت‌های گذشته و پرداختن به نیازهای جدید با روحیه انقلابی و ولایی شدند.