امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه ارائه طرح‌ها و دستورالعمل‌هایی در

آموزش کشور که به‌صورت نامحسوس استحاله فرهنگی و تربیتی به‌دنبال

دارد از پروژه‌های نفوذ بیگانگان است، گفت: سند ۲۰۳۰ یونسکو مصداق بارز پروژه نفوذ دشمن است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین عصر روز گذشته در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت، اظهار داشت: ماه رمضان از بهترین فرصت‌هایی است که خداوند متعال در اختیار بندگانش قرار داده تا به خودسازی و تهذیب نفس بپردازند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه خداوند در ماه رمضان با فراهم آوردن شرایط مقتضی که شامل ثواب بسیار افزون در عبادات و اعمال است این مسیر رشد و تکامل انسان را هموار ساخته است گفت: دم و بازدم هم در این ماه مبارک عبادت و تسبیح محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دعاها در ماه مبارک رمضان مستجاب است افزود: اعمال در ماه رمضان مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد در حالی‌که قبولی اعمال در ماه‌های دیگر با شرایطی خاص همراه است تا مورد قبول الهی قرار گیرد.

شمس الدین با بیان اینکه خداوند متعال در این ماه پرفضیلت با در بند ساختن شیطان، زمینه‌های انحراف مومنان را برطرف می‌سازد گفت: نتیجه همه این تلاش‌ها و زمینه سازی‌ها این است که از این رهگذر، انسان بیش از پیش به تقوای الهی دست یابد.
 
امام جمعه بندر انزلی تصریح کرد: ره آورد همه اعمال در ماه مبارک رمضان انسان سازی است و یکی از آن انسان‌های مهذب که از رهگذر توجه به معنویات در عصر حاضر توانست تحولی شگرف در جهان ایجاد کند حضرت امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه حرکت امام خمینی (ره) یک تلاش ساده و عادی و مدیریت انسان‌های معمولی  نبود افزود: حرکت و نهضت امام (ره) یک حرکت الهی بود و نمونه انسانی بود که در دل شب در ارتباط با خداوند متعال چون مارگزیده‌ای به خود می‌پیچید اما در روز در سخن گفتن همچون شیر بر دشمنان می‌غرید.

شمس الدین با بیان اینکه امام (ره) با اتصال به منبع سیره و روش پیامبر اکرم (ص) و معصومین (ع) توانست با وجود همه موانع و شرایط نامساعد یک نظام اسلامی مترقی را بنیان گذاری کند که اندیشمندان شرق و غرب عالم را متعجب ساخته است گفت: امام (ره) در فرای مرزهای جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است.

امام جمعه بندر انزلی بیان کرد: امام خمینی (ره) بود که  اسلام و این ملت را زنده کرد و دین را در عرصه زندگی بشر امروزی وارد کرد و اکنون جمهوری اسلامی ایران در جمیع جهات مادی و معنوی بر روی ریل پیشرفت‌های روز افزون قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) که دانش آموخته مکتب حضرت امام صادق (ع) و امام باقر (ع) بود برای همه افراد در نظام اسلامی طرح و برنامه پیشرفت و مسیر مشخص داشت گفت: بسیاری از اندیشمندان، تک بعدی هستند اما امام خمینی (ره) کشورداری و بنیان‌گذاری یک نظام را که کار ساده‌ای نیست انجام داد.

شمس الدین با بیان اینکه امام (ره) با نگاه حکیمانه و با بصیرت خود راه استقلال کشور را روشن ساخت افزود: از منظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی، دانشگاه مبدا همه تحولات کشور است و امام فرمود “دانشگاه‌ها باید اصلاح شود و اگر دانشگاه اصلاح شود سرنوشت کشور که به‌دست دانشگاهیان است اصلاح می‌شود”.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌های ما به درجه‌ای رسیده‌اند که در آن‌ها در کنار تحصیل علم به تهذیب نفس هم پرداخته می‌شود ابراز داشت: یکی از شیوه‌های وابسته ساختن کشورها به اجانب از طریق وابسته کردن اساتید و دانشجویان رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با تاکید بر مقوله خودباوری و استقلال خواهی در دانشگاه‌ها، ریشه‌های وابستگی در اساتید و دانشجویان  و نظام آموزش عالی را با درایت قطع کردند افزود: مجموعه دانشگاهی که بخواهد تخصص را در کنار تعهد دینی قرار دهد مبدا تحول می‌شود.

شمس الدین با اشاره به اینکه یکی از برجسته ترین خواسته‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی شناخت دشمن و استکبارستیزی بود گفت: دشمنان همیشه درصدد وابسته ساختن نخبگان و دانشمندان و اساتید جامعه هستند و امام خمینی (ره) می‌فرمودند “آمریکا هر روز برای شما توطئه و نقشه‌ای دارد”.

امام جمعه بندر انزلی عنوان کرد: دشمنی داریم که نه تنها دست از دشمنی برنداشته بلکه می‌کوشد دوباره ایران را به زیر یوغ خود بکشد و آن کسانی که می‌توانند پرچمدار استکبارستیزی  در کشور باشند مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهیان کشور هستند.

وی با بیان اینکه دانشجوی انقلابی، حوزه و دانشگاه انقلابی و استاد انقلابی می‌توانند پرچمدار مبارزه با وابستگی به بیگانگان باشند گفت: مقام معظم رهبری مکرراً بر پروژه نفوذ تاکید دارند و هشدار می‌دهند و این نفوذ در همه ابعاد نظام می‌تواند شکل بگیرد.

شمس‌الدین با تاکید بر اینکه اگر استادی که انقلابی نیست و اعتقادی به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ندارد می‌تواند در کلاس‌هایش تیشه به ریشه انقلاب بزند افزود: اینجا است که باید بیش از پیش هوشیار و مراقب باشیم چرا که دشمن مترصد فرصت است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه راه‌های نفوذ دشمن در اجزاء نظام را باید شناخت و مقابله کرد گفت: یکی از راه‌های نفوذ دشمن در مراکز تعلیم و تربیت اعم از آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی است.

وی با اشاره به اینکه ارائه طرح‌ها و دستورالعمل‌هایی در آموزش کشور که به‌صورت نامحسوس استحاله فرهنگی و تربیتی به‌دنبال دارد از پروژه‌های نفوذ بیگانگان است خاطرنشان کرد: یک مصداق بارز پروژه نفوذ سند ۲۰۳۰ یونسکو است که مقام معظم رهبری بر آن هشدارهای لازم را بیان کردند.

 شمس الدین با بیان اینکه دشمن با شیب ملایم در مسیر پروژه نفوذ حرکت می‌کند تا در ده سال آینده به هدفش که تحت الشعاع قرار دادن ارزش‌های اسلامی است برسد گفت: دشمن به‌گونه‌ای برنامه ریزی می‌کند که آهسته آهسته به هدفش برسد و هوشیاری شما دانشگاهیان و دانشجویان سدی بر سر راه این پروژه است.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه پرچم استقلال علمی و خودباوری و دشمن ستیزی بر دوش شما دانشگاهیان سپرده شده است افزود: امید است  با بهره گیری از فرصت‌های عبادی ماه پربرکت رمضان و گام برداشتن در مسیر سازندگی کشور در جامعه اثربخش  باشیم.