به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه شهرستان بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی با استناد به این فرمایش امیرالمؤمنین(ع) اِعلَموا أنّهُ مَن یَتَّقِ اللّه َ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا مِن الفِتَنِ و نُورا مِن الظُّلَمِ، اظهار داشتند: حضرت در این بیان ضمن امر همۀ انسان‌ها به رعایت تقوای الهی، به آثار بهره‌مندی از تقوا اشاره می‌میفرمایند که اگر کسی اهل تقوا باشد خداوند متعال برای او راه برون رفت از فتنه‌ها و شرایط سخت را پدید می‌آورد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه زندگی انسان‌ها همیشه با آزمایش الهی همراه است خصوصاً در دوره آخرالزمان با بیشتر شدن فتنه‌ها این آزمایش‌ها سخت‌تر و حساس‌تر می‌شود، تصریح کردند: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید یکی از چیزهایی که می تواند انسان را از گرداب فتنه‌ها عبور دهد و نور در ظلماتِ فتنه‌‌ها و شرایط سخت روزگار خواهد بود تقوای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه اگر انسان توانست از گرداب فتنه‌ها و تاریکی‌ها و غبارآلودگی‌های شرایط اجتماع و زندگی به سلامت عبور کند به فلاح و رستگاری می‌رسد، افزودند: اساساً هدف فتنه‌ها و آزمایش‌ها این است که حقیقت ایمان انسان‌ها را بسنجد و به تعبیری به خودشان بشناساند، خداوند متعال می‌داند هر کدام از انسان‌ها چه سطحی از ایمان دارند، اما برای اینکه خود انسان‌ها بفهمند این آزمایش‌ها را قرار داده است.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در آستانه ورود به ماه بسیار مبارک و پر فضیلت و پر عظمت رجب المرجب؛ آغاز فصل نیایش و عبادت هستیم، اظهار داشتند: این ماه دارای حرمت ویژه‌ای است و سه ماه پیش رو تا پایان ماه مبارک رمضان اعمال و فضیلت و دستورات ویژه‌ای از استغفار و روزه و نماز و ذکر و دعا و… دارد و یکی از برکات این ماه‌ها خصوصا ماه رجب که بسیار هم مهم است موالید و مناسبت‌هایی است که در این ماه داریم از روز اول ولادت امام محمد باقر(ع)، ولادت امام جواد(ع)، شهادت امام هادی(ع) و ایام اعتکاف و ولادت امیرالمؤمنین(ع) و مبعث؛ لذا خیلی ماه پرفضیلتی است و انسان می‌تواند از این فرصت بهترین استفاده و بهره را در مسیر سلوک و خودسازی و تهذیب و آماده شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان ببرد، انسان های مومن که هوشیار و آگاهند و غفلت ندارند از این ماه‌ها بهترین استفاده را می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در آستانۀ ولادت امام باقر(ع) و در سیاق خطبه فرازی از بیان حضرت را عرض کنیم، افزودند: ابوحمزه ثمالی می‌گوید محضر امام باقر(ع) عرض کردم «أَصْلَحَکَ اللهُ أَیُّ شَیْ‏ءٍ إِذَا عَمِلْتُهُ أَنَا اسْتَکْمَلْتُ حَقِیقَهَ الْإِیمَانِ؟» چه کاری را اگر انجام دهم نشانه کمال ایمان در من است؟ حضرت فرمودند «تُوَالِی أَوْلِیَاءَ اللهِ وَ تُعَادِی أَعْدَاءَ اللهِ وَ تَکُونُ مَعَ الصَّادِقِینَ کَمَا أَمَرَکَ اللَّهُ» دستوری حضرت می‌دهند که بسیار مهم و اثرگذار است و کمتر هم به آن توجه می‌شود، می‌فرمایند اگر میخواهی حقیقت ایمان در تو کامل شود دوستان خدا را باید دوست بداری؛ الان دلیل دوستی ما با یکدیگر چیست؟ مقام است؟ همشهری بودن است؟ همکار بودن است؟ پولدار بودن است؟ اولین نکته‌ای که حضرت می‌فرماید موجب می شود ایمان‌تان کامل شود این است که دوستی‌هایتان با اولیاء خدا باشد حتی اگر فقیر باشد و مقامی هم نداشته باشد! حضرت در ادامه می‌فرمایند با دشمنان خدا هم دشمن باشید ولو فرزند انسان باشد! ملاک دوستی و دشمنی خدا و مسیر دین است، حضرت می‌فرماید این مهم‌ترین چیزی است که اگر انسان رعایت کند ایمانش کامل می‌شود و اینکه همراه با صادقین یعنی حضرات اولیاء خدا و حضرات معصومین(ع) باشید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: اصل تولّی و تبرّی که در دین وجود دارد و مورد تأکید و سفارش است و نشانه کمال ایمان در وجود انسان یعنی چه؟ یعنی ما در همۀ امور زندگی باید ملاک عمل و ترک عمل‌مان همین مسئله باشد، اگر کاری می‌خواهیم انجام دهیم باید ببینیم این کار مرضی خدا و اولیاء خدا هست یا نه؟! ما را به خدا و اولیاء خدا نزدیک می‌کند یا نه؟! آن‌ها از ما خشنود می‌شوند یا نه؟! خداوند متعال و امام زمان(عج) چه کاری دوست دارند ما انجام بدهیم و چه کارهایی را نمی‌پسندند؟! در قرآن کریم می‌فرماید «لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ» با دشمنان من رفاقت نکنید و آن‌ها را سرپرست خودتان قرار ندهید.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه همۀ انبیاء و اولیاء الهی برای همین تولّی عبادت پروردگار متعال و تبرّی جستن از طاغوت و دشمنان خدا آمدند، افزودند: نمی‌شود انسان در زندگی‌ خودش بگوید من خدا و اولیاء خدا را دوست دارم اما دشمنان خدا را هم دوست دارم! نمی شود انسان بگوید امام حسین را دوست دارم ولی یزید را هم دوست دارم! چنین انسانی که یک بعدی پیش می‌رود در هر زمانی باشد سر از شرک در می آورد! اینکه انسان فقط تولّی داشته باشد ولی تبرّی نداشته باشد به فلاح و رستگاری نمی‌رسد.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: امروز مصادیق فراوانی برای این دو اصل دینی داریم، امروز در دنیا استکبار یعنی آمریکای جنایتکار و اصحابش و سگ زنجیری او که رژیم کودک‌کش صهیونیستی است چه جنایت هایی دارند انجام می‌دهند، اگر کسی بگوید من مردم فلسطین و مبارزین جبهه مقاومت را دوست دارم ولی آمریکایی‌ها را هم دوست داریم این تبرّی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: امروز یکی از مهم‌ترین معیارهای ایمان حقیقی انسان‌ها این است که از دشمنان اسلام و مسلمانان هرکسی که می‌خواهد باشد باید تبرّی بجوید، باید اعلام بیداری و برائت داشته باشد، درغیراینصورت ایمانش قبول نیست حالا هرچقدر نماز بخواند و روزه بگیرد و قرآن بخواند! وقتی انسان عبادت طاغوت می‌کند آن عبادت‌ها دیگر به درد نمی‌خورد! وقتی آن عبادت‌ها موثر است که انسان این دو اصل تولّی و تبرّی را دارا باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه باید همۀ کارهای زندگی‌مان را با این دو اصل تطبیق بدهیم، افزودند: انتخابات را در پیش داریم، مثلا باید ببینیم شرکت در انتخابات در نظام اسلامی محبوب اولیاء خدا است؟ عدم شرکت در انتخابات خواست دشمن هست یا نیست؟ به هر دلیلی اگر کسی نارضایتی‌ای هم دارد اگر حتی ناخودآگاه در مسیر دشمنان رفت تبری‌اش درست نیست.

امام جمعه بندرانزلی بیان کردند: امروز در منطقه و در سطح بین الملل این جنایت‌ها را آمریکایی‌ها و انگلیس خبیث و رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌دهند و مانعی هم سر راهشان نمی‌بینند نه سازمان مللی، نه شورای امنیتی و نه مجامع بین المللی و هر کاری هم که می‌خواهند می‌کنند، اینکه انسان در چنین شرایطی کدام طرف جبهه باشد خیلی مهم است کما اینکه کاری نتواند بکند! ما امروز نمی‌توانیم کاری برای مردم فلسطین بکنیم و حضور پیدا کنیم و در کنار آن‌ها با دشمنان بجنگیم اما همین که دل انسان با اولیاء خدا یا خدای نکرده با دشمنان باشد خیلی مهم است، در بازگشت از جنگ صفین یکی از همراهان امیرالمؤمنین علی (ع) نزد ایشان آمد و گفت «کاش برادرم در این جنگ همراه ما بود و برای شما شمشیر می‌زد» حضرت فرمود «آیا برادر تو می‌خواست همراه ما باشد و نتوانست‌، یا میلی به شرکت در این جنگ نداشت؟ نیت و تصمیم او چه بود؟ آیا دلش با ما است و نیتش همراهی ما در این جنگ بود؟» گفت «آری، ای امیرمؤمنان، او می خواست که در رکاب شما باشد اما نتوانست» حضرت فرمود «برادرت با ما است و گویا در این جنگ حضور داشته است؛ زیرا دلش و عزم و نیتش با ما  است حتی آنان که هنوز به دنیا نیامده اند و روزی به دنیا خواهند آمد و آرزو می کنند که کاش مرا در این  جنگ ها همراهی می‌کردند، آنان نیز از یاران و اصحاب من هستند»؛ لذا اگر کسی برای مبارزه با دشمنان در کنار انسان‌‌های مؤمن نبود اما دل و فکرش با آن‌ها باشد همراه انسان‌های مؤمن است اما اگر این‌جا نشست و از جنایتی که آمریکایی‌ها و صهیونیسیت‌ها می‌کنند خوشحال شد با همان جنایتکاران است و هیچ فرقی با آن‌ها ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: عدنا دشمنی که انسان‌های مؤمن با دشمنان خدا می‌توانند داشته باشند و در روایت‌ هم آمده و ثواب و اثر هم دارد این است که بعد از نمازها فرمودند به دشمنان خدا لعن و نفرین کنید، صدیقه طاهره(س) بعد از مصائبی که به حضرتش وارد شد به دشمنان فرمود بعد از نمازها شماها را لعن می‌کنم، از ابتدای انقلاب تاکنون بعد نمازها شعار «مرگ بر آمریکا» داشتیم که خیلی جاها ترک شده، همانطوری که رژیم مستبد پهلوی را با شعار «مرگ بر شاه» خداوند متعال به زباله دان تاریخ انداخت، قطعا شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» هم همین اثر را خواهد داشت.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: همین راهپیمایی‌ها نشانه دشمنی ما با دشمنان و جنایت‌های آن‌هاست، امروز آنچه ما خداوند متعال را نسبت به آن شکر می‌کنیم این است که ما و نظام اسلامی و مردم مؤمن و انقلابی و آگاه ما در کنار حماس و رزمندگان فلسطین و جبهۀ مقاومت هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنند، حزب‌الله شجاع و قهرمان را ما تحسین و حمایت می‌کنیم و همراهی با آن‌ها می‌کنیم، بچه‌های شجاع یمن را که امروز مورد هجوم آمریکایی‌ها قرار گرفتند همراهی و حمایت می‌کنیم و قطعاً آمریکا و انگلیس و آن‌هایی که با این ائتلاف ظالمانه ‌آمریکایی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند محل تنفسی برای رژیم غاصب صهیونیستی پدید بیاورد ضرر خواهند کرد و به تعبیری خودشان با دست خودشان دارند زوال خودشان را تسریع می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: آمریکایی‌ها نمی‌توانند در برابر جبهۀ مقاومت و موشک‌ها و پهبادهای انتحاری آن‌ها مقاومت کنند، حملۀ آن‌ها به یمن بزرگ‌ترین حماقتی بود که انجام دادند و قطعاً جبهۀ مقاومت پیروز خواهد شد و خواهید دید که یمنی‌ها چه درسی به آمریکایی‌ها خواهند داد!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: اینکه رژیم غاصب صهیونیستی با این طوفان‌الاقصی و مقاومتی که در منطقه شکل گرفته و پیش می‌رود نابود خواهد شد شکی نیست اما در کنار او آمریکایی‌ها در منطقه ادب خواهند شد و نیروهای مقاومت آمریکایی‌ها را سر جایشان خواهند نشاند و دیگر چیزی از اُبهت آمریکا و انگلیس باقی نخواهد ماند! و این یکی از وعده‌های پروردگار متعال است، در علائم ظهور مسئله یمن یکی از نشانه‌های قطعی است، باید زمینۀ لازم برای ظهور حضرت فراهم شود.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: ما در کنار جبهۀ مقاومت هستیم و همه نوع حمایتی هم می‌کنیم، چون دستور دینی ما حمایت از مظلوم است چه رسد به مسلمان و دشمنی با ظالم، هرجا دستمان برسد چه حمایت مادی چه معنوی چه حمایت‌های دیگری که لازم باشد انجام می‌دهیم چون این راه را راه درستی می‌دانیم.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در روز گذشته شکایت آفریقای جنوبی در نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی در دادگاه لاحه مطرح شد و اینکه چه نتیجه‌ای داشت اصلاً مهم نیست اما اصل همین معنا که این رژیم غاصب گردنکشی که به هیچ قانون بین‌المللی پایبند نیست را به دادگاه بین‌المللی کشاندند خودش یک نکته مثبت موفقیت در این مبارزه است که البته خوب بود که کشورهای اسلامی و کشور ما ذیل همین شکایت را امضا می‌کردند یا همه شکایت مشابهی می‌کردند تا تقویت می‌شد، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که اگر رژیم غاصب صهیونیستی که ان‌شاءالله از بین خواهد رفت از بین برود، در تاریخ نوشته خواهد شد که چنین جنایتکارانی بودند، لذا این دادگاه هم اگر مجازات نکند در تاریخ نوشته خواهد شد که شکایتی شد و جنایت‌های صورت گرفت و نسل‌کشی‌هایی شد اما رسیدگی و مجازات نکردند، اصل این کارها مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: در جبهۀ مقاومت امروز الحمدلله در بخش‌های مختلفی درحال پیشرفت و موفقیت‌ هستیم و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و اذنابشان و خود رژیم غاصب صهیونیستی در بدترین شرایط هستند، حالا عاقبت حمله به یمن را که خواهند دید اما از طرف دیگر امکان ورود برخی کشورهای دیگر ازجمله لیبی، تونس و الجزایر به عرصه جنگ با رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد، اینطور نیست که اگر از این مسیر تردد کشتی‌های صهیونیست‌ها مسدود شد و یمنی‌ها راه را بستند دور بزنند از جبل‌الطارق بروند! نه آنجا هم کشورهای اسلامی هستند و همین کار را با رژیم غاصب صهیونیستی خواهند کرد! هنوز بعضی‌ها به میدان نیامدند اگر به میدان بیایند که دیگر چیزی از رژیم غاصب صهیونیستی باقی نمی‌‌ماند.

خطیب جمعه بندرانزلی در پایان تاکید کردند: در کنار همۀ این توانمندی‌ها و اعلام حضورها، ناوگروه ۹۴ نیروی دریایی راهبردی ما در دریای سرخ درست در میان معرکه مستقر شده که اخبار آن تحت‌الشعاع حادثه تروریستی کرمان قرار گرفت، لذا الان یکی از نقاط قوت نیروی دریایی ما حضورش در آب‌های مختلف دنیا و الان هم در دریای سرخ این ناوگروه ما با ناوشکن البرز مستقر شده که بسیار هم پیشرفته و مجهز است و قطعاً اگر نیاز شد در آن‌جا ما هم نقش‌آفرینی می‌کنیم، البته الان برای حفظ منافع و کشتیرانی خودمان از دست دزدان دریایی حضور پیدا کرده اما اگر روزی ایجاب کرد ما هم در این نبرد ناجوانمردانه‌ای که آمریکایی‌های جنایتکار برای منطقه پیش‌بینی کرده‌اند از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد و ان‌شاءالله خداوند متعال به همین زودی‌ها ریشۀ صهیونیست‌های غاصب و آمریکایی‌های جنایت‌کار را به دست رزمندگان اسلام و جبهۀ مقاومت در همۀ کشورهای اسلامی محو و نابود بفرماید.