به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و همچنین آغاز هجرت پیغمبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: برای همه ی مسملمانان و مومنین در عالم آرزوی قبولی عزاداری ها را داریم و همچنین از حضور گسترده شما و همه ی مردم در راهپیمایی ۱۳آبان داشتیم و علی رغم شانتاژ های خبری ان شا الله به زودی نابودی رژیم صیهونیستی و استکبار را شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تغییر و تحول صورت گرفته در سمت فرمانداری شهرستان تصریح کرد: از زحمات آقای میرشمس مومنی زاده تقدیر و تشکر و آرزوی موفقیت در مسولییت جدید را برای ایشان داریم و همچنین فرماندار محترم و عزیز و به تعبیر بنده عمل گرا دکتر حیدری ازاد که در روز مبارزه با استکبار جهانی کار خود را آغاز کردند، که ما آن را به فال نیک گرفتیم.

خطیب جمعه انزلی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: فرماندار جدبد ایجاد امکانات و اشتغال برای نخبگان را در برنامه های خود داشته باشند  و تمام سعی خود را کنند تا کاستی های شهرستان برطرف شود تا انزلی روزهای در اوج را به خود ببیند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به رجز خوانی اخیر آمریکایی ها و آغاز سیل تحریم ها اشاره کرد و گفت: بعد از چند ماه علی رغم تلاش ها و فضا سازی های رسانه ای برشدت ایجاد التهاب در جامعه ما تبلیغ کردند اما موفق نشدند آنچه را که میخواهند بدست آورند و این نشان میدهد که دشمنان ما نادانند و همانطور که رهبری فرمودند آمریکا و قدرت استکباری رو به فروپاشی است.

وی افزود: آمریکایی ها در این رجز خوانی ها میخواستند خرید نفت از ایران را تحریم کنند اما هشت کشور را از خرید نفت و تحریم مستثنی کردند و همچنین از اقدامات دیگرشان این بود که برخی از وسایل و اجناس را تحریم کنند تا بر کشور فشار بیاورند که این نشان دهنده ی این است که آنها در اهداف خود به موفقیت نرسیدند.

خطیب جمعه انزلی با اشاره به اینکه امیدواریم با تغییر وزرا در کابینه دولت مشکلات اقتصادی هر چه زودتر حل شود بیان کرد: در کشور تلاش هایی از سوی مسولان در راستای احتیاجات کشور انجام گرفته  و از لحاظ ارزی و تامین مواد غذایی شرایط مناسب است و امیدواریم اختلال گران نتوانند آسیبی وارد کنند و مردم ما به فضل پروردگار آب دیده شده اند و تهدید های دشمن را شناخته اند و از اعتماد بیجا به دشمن درس گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود از راهپیمایی روز ۱۳ آبان ؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را نشان از اتحاد ملت و ملی دانست و تاکید کرد: در فرمایشات امام و رهبری حضور گسترده مردم ،مسولین را فریب ندهد که مردم برای حمایت از جریان و گروهی راهپیمایی نمیکنند ،مردم برای دفاع از نظام به خیابان ها می آیند و بر مسولان واجب است که در رفاه انان تلاش کنند تا کشور بتواند در مقابل توطئه دشمنان مقاومت کند و به استقلال اقتصادی برسد.

وی با تاکید بر اینکه  این قرن، قرن شکست ابر قدرت هاست متذکر شد: ابرقدرت شرق منهل شده و ان شا الله به همین زودی ها افول و نابودی قدرت غرب را هم میبینیم و برای این که این افول سرعت بگیرد و کشور ما مقتدرانه تر حضور داشته باشد مردم و مسولان با پشتوانه نظام بودن موثر عمل کنند.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی مسولین ما توجه بیشتری کنند تاکید کرد: نگاه به غربی ها و دادن وعده وعید ها از سمت غربی ها دردی را دوا نمیکند، اروپا هنوز در آن فرصت ۱۵ روزه که تمام شده است راهکاری ارائه نکرده است همچنین اروپا در منافعش از پشت به آمریکا متصل است،ارتباط با جهان اسلام  میتواند بسیار موثر باشد ،فریب زمان خریدن اروپایی ها را نباید بخوریم.

حجت الاسلام والمسلمین در پایان سخنان خود گفت:مسولین ما بدون فوت وقت اقدامات متقابل برجام را انجام دهند تا فرصت را از دست ندهیم و از حقوق خود دفاع کنیم، مسله برجام و مصوبه مجلس و شروط رهبری مورد توجه قرار گیرد تا جلوی زیاده خواهی دشمنان گرفته شود و مجلس با همکاری دولت و در کنار مردم وظیفه خود را در مقابل برجام انجام دهند.