به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، به مناسبت هفته فراجا فرماندهی نیروی انتظامی به همراه فرمانده پایگاه دریابانی و جمعی از نیروهای این مجموعه‌ها در شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک هفته فراجا و عرض خداقوت به همه نیروهای این مجموعه در سراسر کشور برای همه تلاش‌ها و خدماتی که به مردم و نظام اسلامی در همه حوزه‌ها ارائه می‌کنند، اظهار داشتند: مجموعه فراجا حقیقتاً مقتدرانه در همه عرصه‌ها وارد می‌شود و این اقتدار همانند تعبیر رهبری معظم انقلاب در رابطه با نظام اسلامی و امیرالمومنین(ع)، همراه با مظلومیت است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: مجموعه فراجا در عرصه‌های مختلف حفاظت و مقابله با دشمنان و تعدی کنندگان به امنیت کشور را دارد؛ در حماسه عظیم پیاده روی اربعینی که پشت سر گذاشتیم و شاهد خیل عظیمی از مشتاقان اباعبدالله(ع) بودیم، شاهد خدمات برجسته و چشمگیر این مجموعه با امکانات محدود بودیم و رکنی است که اگر نباشد کارها مختل می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم تقویب بعد معنوی مجموعه فراجا، تصریح کردند: بعد معنوی هم راجع به خود نیروها و هم خانواده‌هایشان خیلی مهم است؛ ما پذیرفته‌ایم که در جهان امروز نظام جمهوری اسلامی، نظامی است که هم از لحاظ خواستگاه، هم اهداف و آرمان‌ها و هم حاکمانش منحصر بفرد است و بر اساس معارف دینی این نظام را مقدمه ظهور حضرت می‌دانیم و پذیرفته‌ایم پای این نظام بایستیم، هیچ کدام از شما را با اجبار در مجموعه فراجا یا مرزبانی یا نیروهای مسلح میاورده‌امد! پس با علاقه و آگاهی آمده‌اید تا از این نظام و مردم در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان حفاظت کنید.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: برای یک انسان مومن دنیا یعنی اینکه انسان در مواجهه با ناملایمات و مشکلات و آسیب‌ها بر اساس وظیفه دینی بتواند به گونه‌ای مواجه شود و مقابله کند که رشد پیدا کند و این حقیقت زندگی مومنانه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: این راه سختی دارد؛ اگر انسان بخواهد به آن درجات بالای کمال برسد باید ناهمواری‌های در مسیر دین و خدمت را برای خودش هموار کند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه گاهی خستگی‌های مادی را با معنویات می‌شود کاست کما اینکه اولیاء خدا همین کار را می‌کردند، افزودند: امیرالمومنین(ع) که در تمام عمر شریفش روز در میدان مبارزه و کار و فعالیت تلاش می‌کرد، شب عبادت می‌کرد و خسته هم نمی‌شد.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: اگر اتصال معنوی انسان قوی شود سختی‌ها برای انسان قابل تحمل می‌شود؛ گاهی اوقات برای انسان مومن سختی‌ها لذت بخش‌ می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: فتنه‌ها بین راستگویان و مدعیان دروغین فاصله ایجاد می‌کند؛ در همین میدان‌ها دیدید چه کسانی پای کار ماندند و چه کسانی از انجام مسئولیتشان شانه خالی کردند، لذا بیش از این باید روی معنویات فردی و سازمانی کار شود.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: اگر انسان منقطع الی الله شد خدا همه کار برایش می‌کند اما اگر نشد خدا واگذارش می‌کند و ما باید به سمتی برویم که ارتباطمان با خدا تقویت شود.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که همه هم و غم دشمن این است که این نظام و مردم و جامعه را از بین ببرد و صراحتاً هم می‌گوید، شیوه‌های مختلفی را هم امتحان کرده و می‌کند؛ باید مجموعه نظام خصوصاً در بخش‌های امنیتی و انتظامی به سمتی بروند که حوادث و نقاط ضعف آینده را پیش بینی کنند؛ متاسفانه تاکنون ندیدیم که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور بیایند پیش‌بینی کنند و بگویند اینجا نقطه آسیبی است که دشمن می‌خواهد روی آن کبریت بزند و مسئولین باید علاج کنند!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: نقاط ضعف جامعه ما که دشمن امکان دارد از آن‌ها استفاده کند و یا امکان دارد محمل یا پوششی برای رسیدن به اهداف خودش شود مشخص است؛ امروز کسانی که به میدان آمدند در سنین نوجوانی هستند و بی‌تعارف باید بگوییم دشمن از این شگرد استفاده کرده و ما باید ما از این ظرفیت در کشور استفاده صحیح کنیم.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند باید از کودکی مسیر افراد را درست کرد و جهت داد تا دشمن نیاید به آن‌ها جهت بدهد؛ در کشور ما این اتفاق رخ نداد و در سال‌های اخیر دشمن از این فرصت استفاده کرد که باید این آسیب را علاج کرد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات کارشناسانه پس از این حوادث جهت آسیب‌شناسی، بررسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت، تاکید کردند: درس گیری از حوادثی که اتفاق افتاده موجب پیش‌گیری حوادث احتمالی آینده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: در شهرستان نقاط آسیب شناسایی شده و مصمم هستیم که دنبال کنیم و تا حدی که خداوند متعال توفیق دهد با همراهی دستگاه‌های متولی آن‌ها را حل کنیم؛ در عین حال نباید از آمادگی و افزایش ظرفیت و تعامل با مردم که مهم‌ترین پشتوانه نظام هستند غافل شویم.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه حقیقتاً پلیس خدمتگذار مردم و مردم حامی پلیس هستند، متذکر شدند: این حمایت نباید خدشه‌دار شود که اگر شود دشمن بهره‌اش را می‌برد؛ این حمایت اقتضائاتی دارد که باید رعایت کنید و آفت‌ها و آسیب‌هایی دارد که باید آن‌ها را رفع کنید؛ افراد عموماً قضاوت‌هایشان بر حسب مشاهداتشان است نه اعتقاداتشان، بالاخره اگر شرایط به گونه‌ای شد که یک انسان مسلمان و مومن و همراه با نظام صحنه یا فضاسازی دید که تحت تاثیر قرار گرفت شاید حمایتش را از مجموعه شما بردارد! و این خطر است و باید علاج شود.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: مجموعه فراجا خصوصاً در شهرستان باید تعامل مناسبی با مردم داشته باشد و در مساجد حضور بیشتری پیدا کند؛ این ارتباط برقرار کردن و نزدیک شدن الفت ایجاد می‌کند و پشتوانه محکمی در مواقع اضطرار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: آسیب‌هایی وجود دارد اما جای نگرانی نیست و چون هدف الهی و برای اعتلای اسلام و نظام اسلامی است قطعا خداوند متعال کمک می‌کند مشروط بر اینکه درصدد علاج نقاط ضعف کشور بر بیاییم.