به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی, حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین صبح امروز در اجتماع مردم بندرعباس به مناسبت ۹ دی اظهار داشت: بیشترین صدماتی که به اسلام از صدر اسلام وارد شد بواسطه فقدان بصیرت بود.

‎وی افزود: بصیرت و درک  و آگاهی از شرایط کنونی در برهه‌های مختلف موجب شد دشمن شکست بخورد.

‎امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: دومین عامل مهم در شکست دشمنان، دشمن‌شناسی است خوشبختانه امت اسلام به مرحله‌ای رسیده‌اند که هم بصیرت دارد و دشمن‌شناس است.

‎وی گفت: اگر ملت انقلابی از این دو عامل غافل می‌شدند و بی‌بهره می‌ماندند دشمنان در روزهای نخست انقلاب را به شکست می‌کشاندند.

‎حجت‌الاسلام شمس‌الدین اظهار داشت: دشمن پس از پیروزی انقلاب با طراحی یک جنگ تحمیلی و نابرابر در صدد براندازی نظام اسلامی بود که با غیرتمندی و هوشیاری مردم انقلابی در این راه ناکام ماند.

‎وی افزود: پس از این شکست دشمن در فکر توطئه‌ای دیگر از جنس انقلاب‌های مخملی و رنگی بود که در سال ۸۸ با فریب تقلب در صدد ایجاد این انقلاب بودند که با بصیرت مردم در ۹ دی این توطئه دشمن نیز خنثی شد.

‎امام جمعه بندر انزلی گفت: مردم با آگاهی و بصیرت، راه رهبری را ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند خیانت و فتنه فتنه‌گران به فراموشی سپرده شود.

‎شمس‌الدین بیان داشت: فتنه سال ۸۸ به مراتب آثار و خسارات جبران ناپذیرتری به انقلاب و نظام زد و موجب شد نظام اسلامی در سطح منطقه به بی عدالتی متهم شود.

‎وی  تصریح کرد: فتنه‌گران، نظام را به تقلب متهم کردند و با گرا دادن به دشمنان موجب وضع تحریم‌های شدید علیه ملت شدند.

‎امام جمعه بندرانزلی گفت: اثرات فتنه ۸۸ تاکنون نیز ادامه دارد و مذاکرات برجامی که حاصلی در پی نداشت نیز آسیب‌های دیگری به نظام وارد کرد.

‎سخنران ویژه ۹ دی در بندرعباس اظهار داشت: باید در خصوص دو شیوه اصلی دشمن برای براندازی و ضربه زدن به نظام اسلامی، مطالعه و مقایسه صورت گیرد تا نسبت به فتنه‌های بعدی دشمن، هوشیاری و آگاهی حاصل شود.

مسئولان شیوه‌های جدید دشمن را شناسایی و اقدام به موقع انجام دهند

‎حجت‌الاسلام شمس‌الدین افزود: دشمن برای سال ۹۸ برنامه دارد و در تدارک این است که نظام اسلامی و مسوولان و متولیان این نظام را ناکارآمد جلوه دهد.

‎وی ادامه داد: گرانی‌های افسارگسیخته و عدم پاسخگویی متولیان این امر و وجود فساد در برخی نقاط، همه برای ناکارآمد جلوه دادن نظام و بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به مسوولان است.

‎وی بر هوشیاری دولت، مجلس و قوه قضائیه تاکید کرد و گفت: مسوولان نظام باید هوشیار باشند، با مفاسد اقتصادی برخورد جدی صورت گیرد، مدیران ناکارآمد حذف و مدیران شایسته و انقلابی جایگزین شوند و به‌گونه‌ای عمل کنند که نگذارند دشمن در این راه پیروز شود و مردم را نسبت به انقلاب بی‌اعتماد کند.

‎امام جمعه بندرانزلی افزود: فساد در گوشه و کنار وجود دارد اما این فساد در بدنه اصلی نظام و مسوولان عالی رتبه وجود ندارد و طرح چنین مسائلی صرفا با هدف بی‌اعتماد کردن مردم به نظام اسلامی، روحانیت و رهبری است.

‎شمس‌الدین تصریح کرد: نباید اعتماد مردم به روحانیت و رهبری خدشه‌دار شود و مردم و مسوولان با هوشیاری، شیوه‌های جدید دشمن را شناسایی و اقدام به موقع انجام دهند.

‎وی، تنها راه برون‌رفت از مشکلات را اطاعت و پیروی از فرمایشات رهبری عنوان کرد و افزود: کم‌توجهی مسوولان به بیانات و فرامین رهبری را نمی‌توان شاهد بود، آنچه موجب پیشرفت جامعه می‌شود عمل به رهنمودهای رهبری است  این عدم تبعیت موجب ضرر به کشور خواهد شد.

‎حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین در پایان اظهار داشت: باید درس‌های جنگ تحمیلی و فتنه ۸۸ به‌عنوان نصب‌العین و چراغ راه مردم بصیر باشد و آگاه باشیم که خنثی‌کردن توطئه دشمنان، تنها با مطیع امر رهبری بودن محقق خواهد شد.

انتهای پیام/