به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در مراسم تجلیل از مدافعان حرم و فاتحان نبل الزهرا ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و حلول ماه پر فضیلت رجب، اظهار داشتند: دهه مبارک فجر یادآور خاطرات بسیار تلخ و شیرین است و در مجموع این دهه بسیار خجسته و مبارک است.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: این دهه برای انسان‌های مومن و انقلابیون و کسانی که ستم‌های دوره ستم‌شاهی را دیده‌اند و اختناق زمان طاغوت و سلطه بیگانگان را چشیده‌اند دهه فجر است اما برای بدخواهان سلطه‌گران که می‌خواستند نگذارند مردم ما چهل سالگی انقلاب را ببیند دهه زجر است و هر سالی که از عمر انقلاب ما می‌گذرد زجر بیشتری می‌کشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه دهه فجر برای همه مردم و امت اسلام دهه فخر است، خاطر نشان کردند: عزتی که انقلاب اسلامی به مردم ما و مسلمانان دنیا و مظلومین عالم داد قابل وصف نیست.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه هدف اصلی انقلاب و این نهضتی که امام(ره) با همراهی و پشتیبانی مردم آغاز کرد، احیاء ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و الهی بود، افزودند: انقلاب ما ثمره قیام کربلا و مجاهدت همه اولیاء در طول تاریخ است؛ سیدالشهداء(ع) برای چه قیام کرد؟ یکی از اهدافی که حضرت در قیامشان بیان کردند این بود که خدایا من قیام کردم برای اینکه نشانه‌ها و آرمان‌ها و ویژگی‌ها و ارزش‌های دین که در جامعه از بین رفته است را سر جای خودش برگردانم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: ویژگی مهم و برجسته امام(ره) که در طول تاریخ اسلام و تشیع با این شکل بینظیر است همین بود که برای احیاء این ارزش‌ها حرکت کرد و خداوند متعال توفیق داد این انقلاب پیروز شد و این ارزش‌ها نه تنها در کشور ما بلکه در دنیا احیاء شد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: اینکه از امام(ره) به مجدد و احیاگر اسلام در عصر حاضر نام برده می‌شود برای این است که این نشانه‌ها و ارزش‌های الهی نه تنها به عالم اسلام بلکه به کل دنیا منتقل شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کرد: مدافعین حرم برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) از تعدی و دست‌اندازی گروهک‌های تکفیری و اربابانشان رفتند اما در حقیقت برای دفاع از مظلومین رفتند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به این فرمایش امیرالمومنین(ع) و کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً، اظهار داشتند: حضرت نفرمودند از مسلمان حمایت کن بلکه هر جای عالم مظلومی هست وظیفه دارید از او دفاع کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) وقتی که حضرت فرائض دینی را بر میشمارند میفرمایند خداوند متعال جهاد را مایه عزت اسلام قرار داد، تصریح کردند: جامعه‌ای که از جهاد بی بهره است عزت ندارد؛ پیش از انقلاب اسلامی دنیای اسلام مقهور جنایات و سلطه رژیم عنکبوتی صهیونیست بود و چه ظلم‌ها و جنایت‌هایی که نشد و آمریکایی‌ها و اذنابشان سرمایه‌های مادی و معنوی مسلمانان را غارت می‌کردند و توسری هم میزدند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: چه چیزی به امت اسلام در ایام انقلاب عزت داد؟ قیام مردم؛ مردم ما به دنیا نشان دادند باید در برابر ظلم ایستاد، نصرت الهی در مسیر مبارزه با دشمنان برای انسان فراهم می‌شود، اینکه انسان گوشه‌ای بنشیند خداوند متعال شر ظالمین را کم کند نه عزت می‌آورد نه شر ظالمین کم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: اگر بگوییم انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی برای ما و امت اسلام نداشت جز اینکه مسیر جهاد و مبارزه را در عصر کنونی باز کرد و این عزت و افتخار را برای مسلمانان آفرید بس است درحالیکه نظام اسلامی دستاوردهای فراوانی داشته است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: امام(ره) خودش به میدان مبارزه آمد و پشت سرش دیگران‌ را هم دعوت کرد و آمدند و از مرگ نترسیدند و پیروز شدند؛ مکتب امیرالمومنین(ع)، سیدالشهداء(ع) و ائمه معصومین(ع) میفرماید اگر با ذلت زندگی کنید برای شما مرگ است! چه زندگی است زندگی که تحت سلطه بیگانگان و مستکبرین باشد و فقط شکم و لذت‌های دنیایی‌اش فراهم باشد؟ عزت در این است که  فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاهُ فی مَوتِکم قاهِرین.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: در روایت فرمودند فمَن تَرکَ الجِهادَ ألْبسَهُ اللّه ُ ذُلاًّ فی نفسِهِ، و فَقْرا فی مَعیشَتِهِ، و مَحْقا فی دِینهِ؛ اگر کسی جهاد و مبارزه با دشمنان را ترک کند خداوند متعال هم ذلت را گریبان گیر آن‌ها می‌کند هم فقر در معیشت را؛ سازش هیچ وقت و هیچ کجا برای هیچ ملتی عزت نیاورده است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: دینی که در آن جهاد و مبارزه با ظلم نباشد دین نیست! انسان مثلا دلخوش باشد به اینکه نماز می‌خواند و روزه می‌گیرد حالا در کنار ما در کشور همسایه ما به زن و بچه مردم تجاوز کنند سرشان را ببرند و خانه‌هایشان را آتش بزنند؟ ولو مسلمان نباشند، این چه دینی است که آنان ندای مظلومین و تجاوز و تعدی و ظلم به دیگران را ندیده بگیرد و فکر کند خیلی دیندار و عزتمنداند؟ دینی عزتمند می‌باشد که در آن جهاد و مبارزه است، دفاع مقدس و مقاطع دیگر و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سال‌های اخیر همین عزت را آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: امروز همین عزتی که سوریه ویران شده دارد چقدر ارزشمند است؟ خود مردم سوریه که کشورشان ویران شده و کشته دادند چقدر افتخار می‌کنند؟ این مسیری است که امام(ره) باز کرد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که امروز وظیفه ما جهاد تبیین می‌باشد برای این است که بدانیم و به نسل جوان و نوجوان بگوییم که اگر دست از مبارزه برداریم به ذلت می‌رسیم، اضافه کردند: می‌گویند اگر با آمریکا مذاکره کنیم و شرایط آن‌ها را بپذیریم مشکلات معیشتی از بین می‌رود؛ طبق این روایت معیشتمان درست نمی‌شود بلکه با ایستادگی و جهاد اقتصادی درست می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه این دستاورد امام(ره) برای امت اسلام باید تبیین شود، بیان کردند: روحیه جهاد، مبارزه و شهادت طلبی اگر در جامعه‌ای از بین رفت خداوند متعال لباس مذلت بر آن‌ها می‌پوشاند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: امروز کشورهایی که درگیر و یا در معرض تجاوز گروه‌های تکفیری و جنگ‌های نیابتی بودند احساس افتخار می‌کنند، سختی و خسارت و آسیب‌ها دیدند اما در دنیا سربلندند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: اینکه در کشور ما دشمنان هرچه تلاش کردند که ورودی برای آسیب زدن به کشور پیدا کنند موفق نشدند همه از دستاوردهای انقلاب است.