به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، به مناسبت دوازدهم بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب و آغاز دهه مبارک فجر، فرماندار و مسئولان شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار به بیان دو نکته که در دهۀ فجر باید مورد توجه باشد پرداختند و اظهار داشتند: نکته اول اینکه واقعاً خداوند متعال را شاکر باشیم که با همۀ استبداد نظام طاغوت و سلطۀ بیگانگان قبل از انقلاب، نعمت بزرگ پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی را به مردم ما عنایت فرمود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: برای مسئولان خاصتاً جای شکرگذاری دارد از این جهت که خداوند متعال به ما توفیق عنایت کرده که در این برهه از زمان در نظام اسلامی به مردم خدمتگذاری کنند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: نکتۀ دوم هم توصیه حضرات معصومین(ع) است، در قرآن کریم و هم خداوند متعال مکرر بیان فرموده و مقام معظم رهبری هم در فرمایشات‌شان اشاره به این معنا دارند خصوصاً در دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری به تناسب ماه رجب یکی از نکاتی که اشاره کردند وظیفه همگانی استغفار بود، آن‌هم استغفار جمعی؛ اینکه هم مسئولان و هم مردم جامعه استغفار جمعی در پیشگاه پروردگار متعال داشته باشیم، مسئولان برای کوتاهی‌هایی که گاهی اوقات در انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به مردم از آن‌ها سر می‌زند باید استغفار کنند ضمن اینکه باید از حیث عملی هم جبران کنند، عموم مردم هم همینطور، استغفار منشاء برکات برای جامعه است، اگر در جامعه‌ای مردم اهل  استغفار در پیشگاه پروردگار متعال باشند خداوند متعال می‌فرماید برکات زمین و آسمان را بر آن‌ها نازل می‌کنیم، لذا باید از این فرصت ماه رجب نهایت استفاده را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: در عین حالیکه در آستانۀ سالگرد پیروزی انقلاب هستیم، انتخابات را در پیش داریم و این وظیفۀ مسئولان را در رصد امنیتی و اطلاعاتی، خدمتگذاری، تأمین نیازهای مردم و فراهم کردن زندگی خوب در جامعه سنگین‌تر می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات امروز به عملکرد مسئولان بستگی دارد خصوصاً جاهایی که عده‌ای زیاده‌خواهی می‌کنند، افزودند: الان در بازار قیمت اجناس بدون هیچ منطقی رو به افزایش است، دلیل این افزایش هم این است که هر مغازه‌ای به یک قیمتی می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه وضعیت بازار از لحاظ مدیریتی مطلوب نیست، ادامه دادند: یک کالا را از ۳ مغازه قیمت گرفتم، یکی ۲۰ هزار تومان، دیگری ۱۰ هزار تومان و یکی هم ۸ هزار تومان قیمت دادند! این یعنی چه؟! هر کسی هر جنسی را هر قیمتی که دوست دارد باید بفروشد؟! این تفاوت قیمت‌های فاحش در بازار برای مردم قابل تحمل نیست و مسئولین باید با نظارت بر قیمت‌ها از گرانی‌های بی ضابطه جلوگیری کنند.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: مقام معظم رهبری روزهای گذشته به دولت فرمودند دولت باید در بازار و امور جامعه باید نظارت داشته باشد، لذا به نظر می‌رسد در شرایطی فعلی کشور در این بخش در عین حالیکه زحماتی هم کشیده می‌شود باید سازماندهی مناسبی انجام شود تا کمی این گرانی‌ها و افزایش قیمت‌هایی که منطقی بر آن حاکم نیست کنترل شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: دولت با هزار زحمت یارانه می‌دهد اما این گرانی‌ها اثر یارانه دولت را از بین می‌برد، برای نظارت بازار و کنترل قیمت‌ها تا پایان سال می‌شود با کمک بسیج تیم‌هایی تشکیل داد تا رضایت نسبی مردم حاصل شود و مسئولان هم وظایفشان را انجام داده باشند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم توجه دادن بیشتر مردم به مسائل دینی، اخلاقی و اجتماعی در جامعه، متذکر شدند: بعد از حوادث سال گذشته هنوز بحث فرهنگی و اجتماعی ما به صورت کامل ترمیم نشده و این می‌طلبد کار و برنامه‌ریزی بیشتری انجام شود و مجموعه‌های متولی و بخش‌های مردمی پای کار بیایند و آسیب‌هایی که از سال گذشته باقی مانده را ترمیم کنیم تا هم شاهد انتخابات باشکوه و و هم مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی باشیم و اوضاع به شرایط مطلوب جامعه اسلامی برگردد.