امام جمعه بندرانزلی گفت:مناسب است کسبه محترم داوطلبانه از عرضه کالاهای خارجی ای که مشابه داخلی دارد خودداری کنند که این امر موجب حمایت از تولید داخلی و رونق کسب و کار خودشان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به بازدید رهبری از نمایشگاه اجناس منتخب ایرانی خاطر نشان کرد: وقتی سخنان تولید کنندگان در گفت و گو با رهبری از صدا و سیما منتشر شد اکثرا معتقد بودند که تنها از یک سوم ظرفیت خود برای تولید محصولات استفاده می کنند و این نکته قابل توجه ای است و این امر باید توسط مردم و مسئولان مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

این نمایشگاه بیانگر این است که دولت و دستگاه های مربوطه حمایت لازم را از تولید گنندگان کرده اند و باید انجام دهند اما تکمیل کننده این حمایت ، خرید و مصرف کالاهای داخلی توسط مردم است و به طریق مردم تکمیل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین به دفاع مقدس و حمایت ها و پشتیبانی مردم از جبهه های نبرد اشاره و تصریح کرد: علی رغم تمام توانمندی های تجهیزاتی و اطلاعاتی در جبهه دشمن چیزی که توانست جنگ را به سرانجامی غرور آفرین برساند حمایت مردم از رزمندگان و جبهه های حق علیه باطل بود و در آن زمان هر کسی به اندازه خود وظیفه اش را نسبت به این مهم به انجام رسانید.

*کسبه محترم داوطلبانه از عرضه کالاهای خارجی ای که مشابه داخلی دارد خودداری کنند

وی با بیان اینکه به فرمایش رهبری ستاد جنگ دشمنان وزارت خزانه داری آمریکا است و ما در عرصه جنگ اقتصادی هستیم اظهار کرد: همه کارگران ما نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند، صرفا حمایت دولت از تولیدات داخلی نمی تواند برای بازار کشور رونق باشد و مردم ما نیز با انتخاب کالای ایرانی برای رفع نیازهای خود ستاد مبارزه با دشمنان در جنگ اقتصادی را حمایت و پشتیبانی کنند.

وی با توجه به دغدغه کسبه شهرستان در خصوص نامساعد بودن وضعیت بازار به دلیل عرضه اجناس خارجی در منطقه آزاد که با نوشتن نامه و طومار از مسئولان کشور خواستار رسیدگی شدند خاطر نشان کرد: با توجه به شعار سال، مناسب است کسبه محترم داوطلبانه از عرضه کالاهای خارجی ای که مشابه داخلی دارد خودداری کنند که این امر موجب حمایت از تولید داخلی و رونق کسب و کار خودشان خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی افزود: عموم مردم خصوصا جوان عزیز ما نیز باید به این موضوع توجه کنند که با مصرف جنس خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد در واقع به کسب و کار پدر ، خانواده ، برادر و یک هم وطن خود ضربه می زنند.

نماینده ولی فقیه استان گیلان روز شنبه مهمان مردم بندرانزلی است / مردم قهرمان انزلی در مراسم سالگرد شهید دوربین حضوری چشمگیر داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دومین سالگرد شهید جواد دوربین باری دیگر شهادت این سردار رشید سپاه اسلام را به مادر صبورش ، همسر فداکارش و فرزندانش عزیز تبریک و تهنیت گفت و افزود: افتخار عظیمی است برای این شهید که که بعد از سال ها جنگ و توفیق دفاع از میهن و خدمت در سپاه اسلام به این مقام رفیع دست پیدا کند و در هفته جاری نیز دومین سالگرد ایشان را پیش رو داریم ، من از مردم انزلی می خواهم در مراسم این شهید بزرگوار حضوری چشمگیر داشته باشند.

وی در ادامه به اولین سفر نماینده ولی فقیه جدید استان به شهرستان انزلی به همراه استاندار گیلان در روز شنبه نیز اشاره و تاکید کرد: این سفر ، نوعی سفری اداری و کاری است و نماز مغرب و عشا با حضور ایشان در مسجد جامع انزلی برگزار خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی در پایان سخنان خود نیز به ایجاد برخی ناهنجاری ها در حاشیه جشن های اعیاد شعبانیه ی شهرستان نیز اشاره و تصریح کرد: گاهی برخی مسائل ما را مردد می کند که باید از برگزاری برخی جشن ها و رفتارهای انجام شده در آن ابراز تاسف کنیم که نه تنها شئونات اسلامی در آن رعایت نشد بلکه در شان مردم انزلی نیز نبود.

*پرداخت حقوق کارکنان و انجام پروژه های عمرانی شهر،بر هر چیزی اولویت دارد

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین تاکید کرد: این تذکرات را قبلا نیز خدمت مسئولان مربوطه داده بودم و این سخنان خطاب به جریانات و گروه خاصی نیست ، زمانی که مدیریت شهری بدهکار است و پروژه های شهری نصفه کاره بر روی زمین مانده ،برگزاری چنین جشن هایی از بیت المال آن هم با این وضعیت هیچ ضروریتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق کارکنان و انجام پروژه های عمرانی شهر بر هر چیزی اولویت دارد گفت: دولت و مردم ما از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند، من از فرماندار محترم می خواهم در صورت موافقت به کلیه دستگاه هایی که از بودجه دولتی و عمومی استفاده می کنند ابلاغ نمایند که از این تاریخ هیچ دستگاه دولتی ای تا بهبود اوضاع حق برگزاری جشن های این چنینی را ندارد و نباید برگزار کند.