به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه شهرستان ضمن دعوت همۀ نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشتند: از مردم انقلابی و همۀ مسئولان و فرماندهان محترم نظامی و انتظامی شهرستان بابت حضور باشکوه و پر معنا در مراسم‌های ایام ا… دهۀ مبارک فجر بویژه راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن با توجه به محدودیت‌های کرونایی تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در ادامه با بیان اینکه در آستانۀ ورود به فصل نیایش ماه رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان از مهم ترین و بهترین مناسبت‌های معنوی در طول سال هستیم، ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) اضافه کردند: باید از این فرصت بسیار مغتنم برای توشه گیری معنوی برای افراد و هم برای برخودار کردن جامعه از معنویت و نورانیت این ماه‌های عزیز و مبارک استفاده کنیم تا کاستی‌ها و مشکلاتی که در جامعۀ ما وجود دارد بویژه ویروس منحوس کرونا به برکت این دعاها، توسلات و عبادت‌ها برطرف و ریشه کن شود.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان ارشد محترم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز این نیرو که یادآور پیوستن همافران انقلابی به صف مردم در ۱۹ بهمن بود، اظهار کردند: بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری مربوط به مسئله برجام و سیاست قطعی نظام اسلامی در این رابطه و مواجۀ با آمریکا و اروپا بود؛ این بیانات به صورت قاطع، شفاف و گویا مطرح شد و جای هیچ تردیدی را برای کسی باقی نمی‌گذارد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: این فرمایشات به عنوان نقشۀ راه نظام اسلامی در مواجۀ با این مسئله است و یعنی آنها حق ندارند پیش شرطی بگذارند و این نظام جمهوری اسلامی است که باید برابر شرایط موجودی که طرف‌های مقابل برجام ایجاد کرده‌اند پیش شرط گذاشته، راستی آزمایی کنند و سپس تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه باید همۀ افراد بر این اصول تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب ملتزم باشند، افزودند: لذا باید با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، از سوی مجموعۀ کشور، همۀ مسئولان نظام، رسانه‌ها و مردم یک صدای واحد در برابر دشمنان شنیده شود.

خطیب جمعه بندرانزلی متذکر شدند: دیگر نبینیم مسئولی برود توئیت بزند یا مصاحبه کند و به دشمنان پیام ضعف ارسال کند، البته اگر کسی بعد از این بیانات قاطع مقام معظم رهبری دوباره دنبال بیگانگان بدود او عرض خود می‌برد و زحمت ما میدارد! حرفش پیش نخواهد رفت و مردم نسبت به این بیانات ملتزم هستند و اجرای همین مفاد را از مسئولان مطالبه می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: هم مردم و هم دستگاه‌های نظارتی باید اجرای این بیانات رهبر معظم انقلاب را دنبال کنند و اگر جایی کسی در خلاف این بیانات موضع گیری کرد باید با او برخورد شود؛ در نظام اسلامی نباید کسی در برابر سیاست‌های اصلی نظام جرأت پیدا کند برای دشمن ایجاد امیدواری نماید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به بخش دیگر بیانات مقام معظم رهبری و خطای محاسباتی آمریکایی‌ها که دلیل شکست‌های آمریکا در طول این چهل و دو سال است اشاره و عنوان نمودند: رهبر معظم انقلاب موارد متعددی را از خطای محاسباتی آمریکایی‌ها از ۱۵ خرداد تاکنون و دلایلی که موجب می‌شود آمریکایی‌ها علیرغم همۀ هزینه‌ها و برنامه ریزی‌هایشان به این شکست‌ها برسد بیان کردند.

خطیب جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: ۴۲ سال است که انقلاب اسلامی پیروز و مستقر شده و در تمام این سالها دشمنان ما خصوصاً استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در راه مقابله و مبارزه و توطئه و شرارت علیه نظام اسلامی تلاش کرده‌اند؛ مایۀ تعجب و تاسف است که در طول همین ۴۲ سال برخی از افراد و جریانات سیاسی هم در داخل هستند که آنها هم دچار خطای محاسباتی هستند و در محاسباتشان از درک وضعیت جامعه و شرایط انقلاب عاجزند، کسانی و جریاناتی در داخل کشور هستند که نمی‌توانند روند و نقشه انقلاب و راه امام و رهبری را درست تشخیص دهند و در آن راه حرکت کنند و دل به بیگانگان بسته‌اند و فکر می‌کنند بیگانگان برایشان کاری می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: اینها کسانی اند که می‌روند به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر از ما حمایت نکنید رقیب ما در ایران رأی می‌آورد! اوف بر شما که برای رسیدن به یک صندلی و مقام اینگونه خون شهداء و مجاهدت‌هایی که در طول تاریخ اسلام برای استقرار نظام اسلامی شده را دستمایه رسیدن به اهداف خودتان می‌کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: خطای محاسباتی دیگر آمریکایی‌ها وجود همین افراد در ایران است، آنها فکر می‌کنند اینها عددی هستند و اثرگذاری در کشور دارند که روی اینها سرمایه گذاری ‌می‌کند، به حرفشان گوش می‌دهد و با حرف اینها مردم را تحریم می‌کند! اسرائیلی‌ها در باره یک جریان سیاسی در کشور ما گفتند اینها بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند و خیلی مایه ننگ است کسی داخل کشور مدعی دفاع از مردم و کار کردن و دلسوزی برای آنها باشد اما در برابر این حرف دشمنان موضع نگیرد و این یعنی خودشان می‌دانند که پادوهای دشمن در کشور هستند.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دشمنان ما فکر کردند می‌توانند به دست این جریان و بازیگری این‌ها در داخل کشور نقشه های خودشان را پیش ببرند، مطرح کردند: این خطا باید در جامعۀ ما مورد توجه قرار بگیرد، افرادی از جریاناتی که دل در گرو بیگانگان بسته‌اند و با آنها ارتباط دارند باید شناسایی شوند، اینهاهم اگرچه در این جامعه زندگی می‌کنند اما از درک عمق انقلاب و ایمان مردم و رهبری‌های بصیرانه ممقام معظم رهبری عاجزند و همانطور که قرآن کریم می‌فرماید در قلوبشان مرض هست و خداوند متعال در برابر چشم و گوش و قلبشان حجاب قرار داده و واقعیت‌ها را نمی‌توانند ببینند.

امام جمعه بندرانزلی به این فرمایش امام(ره) که عده‌ای در ایران خواب آمریکا میبینند و ان‌شاءالله خداوند متعال آنها را از خواب غفلت بیدار کند اشاره و اظهار کردند: نمی‌خواهیم کسی در جامعۀ ما از قطار انقلاب پیاده شود و دوست داریم حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب جامعۀ ما جامعه‌ای متحد، منسجم و حداکثری باشد اما بعضی‌ها به صورت انتحاری خودشان را از قطار پرت می‌کنند پائین!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: سوابق جریانات و مجموعه‌های کشور مدنظر و نصب العین مردم باشد و توجه داشته باشند که دشمنان می‌خواهند مردم این موارد را خصوصاً در مواقع انتخابات فراموش کنند؛ ا‌ن‌شاالله مردم ما در انتخابات آتی که بسیار مهم است با درایت، بصیرت و وظیفه شناسی انقلابی ضمن حضور گسترده و حداکثری در انتخابات برای حفظ، پیشبرد و سرعت بخشی به اهداف انقلاب اسلامی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دولت جوان حزب اللهی انقلابی انتخاب می‌کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: در گام بعدی ان‌شاءالله با این انتخاب صحیح، این جریانات ناکارآمد و دلبستۀ به بیگانان از عرصۀ مدیریتی جامعۀ ما پاکسازی شود و از بین برود.

امام جمعه بندرانزلی در پایان با اشاره به فضای مجازی و اینکه این فضا برای همۀ افراد جامعه خصوصاً جوانان و نوجوانان اگر مطلع از شرایط نباشند آسیب زا است، خاطر نشان کردند: در شرایط کرونا به علت محدودیت‌هایی که برای دایر شدن مدارس و کلاس‌های درسی وجود دارد و فضای مجازی به محلی برای درس خواندن تبدیل شده و برخی به عنوان یک کار خیرخواهانه برای دانش آموزان نیازمند گوشی تلفن همراه یا تبلت تهیه می‌کنند تا این دانش آموزان از درس خواندن عقب نمانند اما آسیب‌هایی دارد و کسانی که در این فضا نبودند هم وارد این فضا می‌شوند و آن‌ها را از آسیب‌های این فضا حفظ نمی‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: متاسفانه مسئولان مربوطه علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری و مصوباتی که وجود دارد فضای مجازی را از آسیب‌ها خصوصاً آسیب‌های اخلاقی کنترل و پاکسازی نمی‌کنند؛ لذا مردم و خانواده‌ها توجه داشته باشند برای اینکه فرزندانشان مبتلای به این آسیب‌ها نشود به تذکراتی که پلیس فتا هشدار داده‌ مورد توجه قرار دهند و زمان استفادۀ از فضای مجازی در کنار کودکانشان باشند و نظارت کنید تا کودکانتان استفاده صحیح داشته باشند.