به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با استناد بر آیه شریفه فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ، اظهار داشتند: در این آیه شریفه خداوند متعال همه مومنین را توصیه و امر میفرماید به آمادگی داشتن در برابر دشمن و پاسخ دادن به دشمن آنگونه که نسبت به جامعه اسلامی و مردم مسلمان تعدی می‌کند؛ این یکی از ویژگی های تمت اسلامی است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: خداوند متعال در این آیه در کنار این امر، به تقوی تذکر می‌دهد و پس از آن پاسخ گویی به تعدی دشمنان معانی مختلفی دارد که یکی معنای مصطلح آن عمل و توصیه به تقوی است که باید همه انسان‌ها در همه احوال عمل به تقوا داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: یک معنای دیگر این آیه شاید با توجه به امر پروردگار بر تقوی، مرادش کوتاهی نکردن در برابر تعدی دشمنان باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: انسان مسلمان و جامعه اسلامی باید آماده باشد تا در هر شرایطی پاسخ مناسب به تعدیات دشمنان بدهد و این یک اصل مهم است و عمل به این شاخص تقواست.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: بعد از عمل به تقوی بدانید که خداوند متعال با متقین است و اگر گروهی مودت و همراهی با خدا را داشته باشد هرگز شکست نخواهد خورد کما اینکه تاریخ سلام و امت های الهی در دوره های گذشته تاریخ اسلامی را به ما متذکر می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کردند: در هفته دفاع مقدس یکی از مهمترین وجوه انقلاب اسلامی حضور همه جانبه مردم کشور ما در برابر تعدی و تجاوز همه معاندین و متجاوزین دنیا در برابر ایران اسلامی است؛ در این راستا بیانات مقام رهبری را در جهاد تبیین باید مورد توجه قرار دهیم  که آن بیان واقعیات دفاع مقدس است.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: توصیه موکد امسال و سال گذشته مقام معظم رهبری همیشه این بوده آنچه انجام شده خوب است اما کافی نیست باید تلاش بیشتری شود و آن تقوی است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: در برابر تعدی دشمن باید پاسخ داده شود و آن پاسخ برای نسل‌های آینده بویژه جوانان و نوجونان بیان حقایق و واقعیات دفاع مقدس جمهوری اسلامی بسیار مهم است.

امام جمعه انزلی با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس بصورت حضوری پس از دو سال اظهار داشتند: بنیاد پیشرفت هر جامعه‌ای آموزش و پرورش است و امیدوریم ضعف های و تعلیم و تربیت در سال پیش رو برطرف شود.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به وفات شهادت گونه پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که هر کدام در جایگاه خود مباحث مهمی برای گفتن دارند، خاطرنشان کردند: در یک کلام با توجه به سیاق امروز در رابطه با صحت مسیری که انسان و یا جامعه سلامی دارد طی می‌کند یک شاخص قرآن کریم دارد و آن این است که اگر عمل شما خشم و غضب دشمنان را در پی دارد بدانید جای درستی ایستاده‌اید.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: معارف مربوط به سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه و معارف دینی ما از مواضع غیظ دشمنان است که ما در طول تاریخ می‌بینیم با وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) و انبیا الهی مقابله کردند چون این مسیر نورانی الهی برای آن‌ها خوشایند نیستند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: علاوه بر این مناسبت‌ها چند مطلب در هفته گذشته داشتیم که موارد غیظ دشمنان است؛ یکی عضویت رسمی جمهوری اسلامی در شانگهای که اهمیت این مسئله و فرصت‌های خوبی است که برای جمهوری اسلامی و سایر افراد این مجموعه پدید آورده و می‌تواند تحول چشمگیری را در عرصه اقتصادی و مراودات بین المللی برای جمهوری اسلامی و کشورهای عضو داشته باشد که علیرغم میل استکبار جهانی در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: موضوع دیگر حضور موثر و فعال رییس جمهوری در سازمان ملل است، این مجموعه مجموعه بسیار مهمی است و همه اعضا در آن سهم و رای برابر دارند و مثل شورای امنیت نیست که کسی حق وتو داشته باشد یا زورگویی کند؛ لذا این حضور در این شرایط بسیار مهم و قابل توجه است و علی رغم میل دشمنان از این فرصت استفاده شد و ریاست محترم جمهوری در مجمع عمومی از مواضع نظام اسلامی دفاع کردند و به بیان انتقادها، چالش‌های بین المللی، مسائلی که در دنیا هست و باید اصلاح شود از جمله بی‌عدالتی جهانی، ظالمانه بودن تحریم‌ها، مسئله تروریسم و فلسطین، محیط زیست و موارد دیگری که بشریت  را تهدید می کند همچون رفتارهای مستکبرانه‌ای که زندگی شرافت مندانه بشر را خدشه دارد کرده است و کسی هم جرات نمی کند علیه این آسیب‌ها حرفی بزند پرداخت.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: در کنار همه این مطالب، در این مجمع عمومی با حضور همه کشورها و رسانه ها زنده کردن سردار سلیمانی در آن مجموعه و مطالبه انقام و مجازات عاملین شهادت بود و بیان اینکه شهید سلیمانی حق بزرگی بر گردن همه کشورهای منطقه و اروپایی در نابود کردن داعش دارد که به دست رئیس جمهور سابق آمریکا به شهادت رسید که هم جمهوری اسلامی پیگیری می‌کند و هم انتقام را در وقت مناسب خواهیم گرفت و این نقطه عطفی بود در عرصه فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای که عکس و نام شهید سلمانی با محرومیت انسان از فضای مجازی و رسانه همراه خواهد شد و در این چنین فرصتی که چنین خبری منتشر شد این فضایی که ایجاد کرده بودند در دنیا شکسته شد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: نکته برجسته  دیگر فرصت رسانه‌ای در سطح بین المللی در نشست خبری و اعلام و مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی و در عین حال پاسخ‌های هوشمندانه و دقیق به پرسش های چالشی خبرنگاران است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: راهپیمایی عظیم و حماسی اربعین علیرغم میل دشمنان و استکبار جهانی بسیار موفق و اثر گذار برگزار شد؛ محدودیت‌ها و مسائلی وجود داشت و دشمنان به دنبال آن بودند که حماسه بزرگ و اثر گذار جهانی یا انجام شود و یا اگر انجام می شود ناهماهنگی‌هایی در اجرای آن باشد که از دولت و مردم عراق به جهت مهمان‌نوازی‌ آن‌ها و مسئولان کشورمان که در این حماسه مشارکت داشتند تقدیر می‌کنم.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: ما در روزهای گذشته مانورهای نظامی موفق و فراگیر داشتیم که علیرغم میل دشمنان با موفقیت انجام شد و تجهیزات و امکانات جمهوری اسلامی ایران در این مانورها از دستاوردهای دفاع مقدس و مجموعه های نیروهای مسلح بود.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: موفقیت‌های جهانی در المپیادها و رتبه و مدال‌هایی که جوانان ما به دست آوردند و همچنین در عرصه ملی و دانش بنیان حضور بسیار موثری که جمهوری اسلامی ایران در هفته‌ها و روزهای اخیر در کشورهای مختلف داشت که آخرین مورد حضور در حیاط خلوت آمریکا در ونزوئلا بود و آن استقبالی که از دستاوردهای دانش بنیان ما در کشورهای مختلف شده که حتی بعضی از دستاوردهای ما به روسیه هم صادر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: بی‌اثر و کم اثر کردن تحریم‌ها، ایجاد فعالیت‌ها و اصلاح اقتصادی بدون تنش‌هایی که دشمنان انتظار داشتند و همه موفقیت‌های خرد و کلانی که در جمهوری اسلامی به دست آورده از دیگر مواردی است که موجب خشم دشمنان و بدخواهان خارجی و دنباله روهای داخلی آن‌ها که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند شده و کاری هم نمی‌توانند انجام دهند.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: در مذاکرت رفع تحریم علیرغم روندی که در برجام وجود داشت و هرچه میخواستند دیکته میکردند و برخی مسئولان ما هم همان را امضا و دفاع می‌کردند، امروز در مذاکرات رفع تحریم دشمنان با شرایطی مواجه شدند که نمی‌توانند خواسته خود را به جمهوری اسلامی تحمیل کنند و در عین حال در بن بست و دو راهی قرار گرفته‌اند که اگر انجام بدهند یکسری تبعات برایشان دارد و اگر انجام ندهند یکسری تبعات دیگر برایشان دارد.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی دشمنان به جریان سازی و پرونده سازی برای مقابله با این موفقیت‌های نظام اسلامی از دو جهت نیاز داشتند، یکی برای تحت شعاع قرار دادن این دستاوردها و موفقیت‌ها خصوصا بحث اربعین و حضور ریاست محترم جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل، دوم برای اینکه در قضیه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها به شرایطی رسیده‌اند که ناچار به تصمیم گیری هستند، یا باید شروط جمهوری اسلامی را بپذیرند و به تعهدات خود عمل کنند که همه چیز به نفع جمهوری اسلامی تمام خواهد شد، یا نباید بپذیرند که هم نیاز به این امضا و تفاهم دارند و هم مشغله و گرفتاری برایشان درست شده که مانع بسیاری از کارهای دیگرشان شده و در عین حال جمهوری اسلامی دارد به راه خود ادامه می‌دهد که خودشان اعلام کردند تحریم‌ها بی‌اثر بوده و نتوانسته خواسته دشمنان را تامین کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: مطالبه جمهوری اسلامی این است که اگر قرار است توافقی انجام شود یکی از دستاوردهای این توافق باید بسته شدن پرونده هسته ای جمهوری اسلامی باشد و نمی‌توانند بیایند بگویند می‌خواهیم فلان جا را بازدید کنیم، بالاخره یا فعالیت‌های هسته‌ای ما برابر ضوابط و بدون حاشیه است و یا نیست، اگر نیست توافق ندارد و اگر هست هر روز نباید به آن اشکال وارد شود.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دشمنان برای برون رفت از این شرایط نیاز به تشکیل پرونده دیگری برای نظام اسلامی تحت عنوان حقوق بشر دارد و آن هم دفاع از حقوق زنان است، افزودند: در این روزهای اخیر یک حادثه مشکوک و متاثر کننده برای همه انسان‌ها و نه طیف خاصی، در رصد و در نقطه کانونی برنامه‌های دشمنان قرار گرفته، هم شکل گیری و هم مانورهایی که روی این مسئله داده شده چیزی است که به زعم آن‌ها می‌تواند یک پرونده موازی برای مقابله لا جمهوری اسلامی به جای پرونده هسته‌ای باز کند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: اولا در پرونده نظام اسلامی در دفاع از حقوق همه انسان‌ها خصوصا بانوان و فراهم کردن زمینه‌های رشد و پیشرفت بانوان در همه عرصه‌های علمی، ورزشی و هنری و همه فعالیت‌های متداول در جوامع، نظام اسلامی توانسته اگر نگوییم بهتر از بسیاری از کشورهای مدعی، حداقل برابر آن‌ها این شرایط را برای پیشرفت بانوان فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه فرمودند وقتی دشمن دوگانه‌ای را مثل حجاب اختیاری و اجباری را مطرح می‌کند برای این است که تلاش‌های ۳۰۰ ساله دشمنان برای معاند نشان دادن حجاب برای پیشرفت بانوان را جمهوری اسلامی توانسته نقش بر آب کند و نگرانی آن‌ها از این است، بحث بد حجابی و حادثه پدید آمده نیست.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: ثانیاً در این حادثه‌ای که رخ داد و تاثر برانگیز است و ما به نوبه خودمان ابراز همدردی می‌کنیم و به خانواده او تسلیت عرض می‌کنیم و مسئولین ما هم بر اساس وظیفه دینی و اعتقادی در بالاترین سطح تماس گرفتند و دستور پیگیری و بررسی داده شد و درحال رسیدگی است چند نکته باید مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: اظهارات گسترده رسانه‌های بیگانه و اقداماتی که انجام شده حاکی از این است که این اتفاق یک سناریوی طراحی و برنامه ریزی شده‌ای بود برای اینکه بتوانند در مقابل دستاورهای نظام اسلامی برای خودشان یک چیزی دست و پا کنند و صراحتا سرکردگان این اغتشاشات اعلام کردند به گونه ای برنامه ریزی کردیم که با اعتراضات سالهای گذشته متفاوت باشد، این نشان می‌دهد طراحی شده بوده و شواهد دیگر و برخی دستگیری‌هایی که انجام شده و سرنخ‌هایی که نظام اسلامی توانسته به آن دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: همه مراحل این حادثه از زمانی که او در همان محل روی زمین می‌افتد و بی هوش می‌شود تا رسیدن به بیمارستان و به کما رفتن جای شک و تردید است، در طول مسیر شاید چیزی به او خورانده باشند و آن‌هایی که همراهش بودند اقداماتی کرده باشند، چطور می‌شود کسی در بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شود و بلافاصله عکس او در فضای مجازی منتشر شود؟ بنابراین این توجه باید باشد که این توطئه دشمن بوده و متاسفانه عده‌ای از افراد و برخی جریانات سیاسی و حتی برخی افراد مدعی حزب الهی و انقلابی گری بودن در این روزها متاسفانه فرصتی برای عقده گشایی‌ها و بهره برداری های سیاسی و ایجاد تحریک افکار عمومی در رسانه ملی و فضای مجازی پیدا کردند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: از جمله اتفاقاتی که افتاد محکوم و متهم کردن نیروی انتظامی و متعاقب آن آسیب وارد کردن به نیروهای خدوم و جهادگر این مجموعه و امکانات و تجهیزات آن‌ها بود، عزیزانی که وظیفه تامین امنیت کشور را از مرزهای کشور تا همه شهرها و روستاها و بخش‌های کشور برعهده دارند و اگر تلاش‌های آن‌ها نبود امروز همین ارازل و اوباش زندگی را برای همین کسانی که امروز به خیابان‌ها آمدند تا به زعم خودشان از این حادثه‌ای که پدید آمده مطالبه گری می‌کنند را نا امن کرده بودند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: عزیزان ما در مجموعه نیروی انتظامی دارند به کشور خدمت می‌کنند، نمی‌گوییم خطایی ندارند و همه کارهایشان درست است اما در چنین حادثه‌ای که در نفس امر اساساً مشکوک و طراحی شده دشمنان است، جفا است که چنین مجموعه ای با این همه تلاش و خدمت و دلسوزی و تامین امنیت مردم مورد اتهام و تعدی فیزیکی و گفتاری و رسانه‌ای قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: نکته دیگر ورود شتابزده و نسنجیده صدا و سیما در برگزاری مناظرات و گفتگوها بود که ما هرچه گوش کردیم جز تاسف چیزی حاصل نشد؛ اولا فضای رسانه ملی را در اختیار جریانات و اموات سیاسی گذاشتند که دوباره آن‌ها را در کشور زنده کنند، شما اگر میخواستید مناظره بگذارید حداقل دو تا آدم به درد بخور می‌آوردید! چه کسی تصمیم میگیرد؟ این همان صدا و سیمایست که منافقان در آن نفوذ کردند و تصویر منحوس را در یکی از شبکه‌ها پخش کردند؛  در چنین شرایطی که جامعه خود به خود ملتهب است و موضوع هنوز روشن نیست و در دست بررسی است، عده‌ای را بیاورید آنجا بنشینند و عقده گشایی کنند، یکی از دم از بانوان بزند یکی دم از نان و آب و مسکن مردم بزند، یکی نیروی انتظامی را متهم کند و یکی قانون حجاب را زیر سوال ببرد، همه این‌ها پاسخ دارد؛ آن آقایی که آمد گفت امیرمومنین(ع) افتخارش این بود که برای مردم کوفه آب و نان و مسکن تامین کرد، باید بیاید پاسخ دهد چرا وزیرش در سال‌هایی که وزارت را برعهده داشت وقتی که رفت گفت من یک اجر برای مسکن روی هم نگذاشتم! چرا آن وزیر را محاکمه نکردی که الان در کشور با این وضع مسکن مواجه نباشیم! اگر دم از حقوق زن می‌زنید چرا آن آقای مسئول و وزیر و رئیس آموزش و پرورش و شهرداری که زن خود را با گلوله کش که اتفاقا آن خانم هم کرد بود چرا آن موقع اعتراض نکردید و صدایتان در نیامد؟ چرا رفتید پول دادید و رضایت خانواده‌اش را جلب کردید؟ شما مدافع حقوق زن هستید؟ شما مدافع مردم هستید؟ خودتان میدانید که نیستید مردم هم میدانند که نیستید! سی و چند سال اداره کشور دست تفکر شما بود نتیجه اش را می بینیم و تعجب ما از صداو سیماست که در چنین شرایطی به دنبال تحریک افکار عمومی است! وضع قانون حجاب و هر قانون دیگری  چارچوب دارد و لغوش هم چارچوب دارد، کسی نمی‌تواند بگوید فلان گشت تعطیل شود چون این حادثه اتفاق افتاده! چرا این را به عنوان رمز اشوب در رسانه ملی می‌گویید و بعد هم تبعاتش در جامعه آتش زدن اموال مردم، ماشین مردم، محکوم کردن نیروی انتظامی و حجاب از سر زن مسلمان کشیدن، آنوقت آن آقا می‌آید در صدا و سیما برای خانمی که فوتش مشکوک است دل بسوزاند که امیرالمومنین(ع) در آن خلخال که از پای زن یهود بیرون کشیده شد جا دارد انسان دق کند، حجاب را از سر زن مسلمان در کشور اسلامی کشیدند دم بر نیاوردید! اف بر شما ها با این تفکرات و  موج سواری هایتان بر مسائل سیاسی کشور که انقدر خبیث هستید که حاضر نیستید حق را ببینید و به آن اعتراف کنید و متاسفانه نظام اسلامی هی به این‌ها میدان می‌دهد، این‌ها خودشان در همه این مسائل متهم و محکومند و نباید امروز در رسانه ملی فرصت پیدا کنند و این اراجیف را ببافند و به جد میخواهیم از صدا و سیما که این نقیصه را جبران کند و تکرار نشود! شما به چه می‌خواهید برسید؟ قانون حجاب را بازنگری کنید که حجاب باشد و یا نباشد؟ گشت ارشاد و امنیت اخلاقی باشد و یا نباشد؟ نمی‌دانم صدا و سیما وسط این معرکه به دنبال چیست؟

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: متاسفانه هتک حرمت به اماکن مذهبی و مساجد و اهانت قرآن کریم را داشتیم، حجاب از سر زن مسلمان کشیدند که انسان شرم می‌کند و همه این رفتارها رفتارهای منافقین و اشرار است و هیچ انسان عاقل و دارای اندیشه چنین کاری نمی‌کند، این‌ها به چیزی اعتقاد ندارند و ما به دنبال این هستیم که به این پرونده به جد رسیدگی شود و ابعاد آن روشن و جبران شود اگر کسانی در این امر دخیل هستند و توطئه کردند شناسایی و با آن‌ها برخورد شود و در نقطه مقابل با آشوبگران و کسانی که امنیت جامعه را بر هم می‌زنند و این آسیب‌ها را پدید می‌آورند برخورد جدی شود، این‌ها آموزش دیده و سازماندهی شده هستند و حسابشان از مردم و چند نوجوان احساسی شده فریب خورده جداست و مسئولان ما باید به آن توجه کنند که آنچنان که با اغتشاشگران آشوبگر آموزش دیده سازمان یافته وابسته به جریان منافقین و صهیونیست‌ها و دشمنان برخورد می‌کنند با یک نوجوان احساسی شده نباید برخورد کنند، صف مردم را باید با صف اخلالگران جدا کنیم، با اغتشاشگران باید با قاطعیت برخورد شود و به اشد مجازات هم برسد و خسارات هم باید از آن‌ها تادیه شود.