به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، به مناسبت آغاز سال نو و تبریک ایام نوروز آقای دکتر احمد دنیامالی؛ نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تبریک سال جدید و انتخاب مجدد آقای دنیامالی به عنوان نماینده مردم قهرمان شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشتند: ان‌شاءالله در دروره جدید منشاء آثار بیشتر و بهتری باشید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه یکی از آسیب‌های مجلس این است که گاهی اوقات به روزمرگی می‌افتد، متذکر شدند: هر مجموعه‌ای که می‌خواهد از روزمرگی خارج شود لازم است طرح و برنامه داشته باشد و زمان‌بندی کند و موضوع به موضوع پیش ببرد تا یک کار اساسی در کشور انجام شود، لذا مجلس اگر بتواند در دورۀ جدید، از ابتدای کار طراحی جامعی نسبت به چهار سال و تنقیح و تأمین قوانین داشته باشد و با برنامه پیش برود از روزمرگی خارج می شود.

امام جمعه بندرانزلی همچنین با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه اگر خوب اجرا شود قطعاً در شرایط کشور موثر است، افزودند: مجلس هم اگر روی یک چارچوب برنامه‌ای حرکت کند حواشی‌اش کمتر و همگرایی‌اش بیشتر و یک مجلس کارآمد خواهد شد و تحولی که مقام معظم رهبری در قوانین کشور و چارچوب‌گذاری در کارها و مباحث مهم انتظار دارند محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به چند موضوع که لازم است در دورۀ جدید نمایندگی در شهرستان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کردند: یکی از این موضوعات مباحث فرهنگی شهرستان است، ما در شهرستان در بحث مسائل فرهنگی و اجتماعی آسیب‌پذیر تر از جاهای دیگر بوده‌ایم و به تعبیری برای ترمیم آن هم اقدام جدی در شهرستان صورت نگرفته و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان هم عموماً کارآمدی لازم را ندارند و با بهانه‌های کمبود نیرو و بودجه از کنار مسائلی که باید به آن پرداخته شود می‌گذرند، لذا تحولی در بخش مدیریت‌های فرهنگی شهرستان لازم داریم که باید حتماً مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه بحث فرهنگی در کشور خیلی مهم است، خاطرنشان کردند: ریشۀ همه آسیب‌هایی که در بخش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داریم به فرهنگ برمی‌گردد، اگر اصلاح فرهنگی و رشد فرهنگی در جامعه ما تقویت شود اقتصاد ما هم درست می‌شود، لذا در شهرستان با توجه به گردشگرپذیر بودن توجه به این مسئله بسیار مهم است و باید یک اقدام اساسی صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار کردند: نکته دیگر که اشراف دارید و پیگیر هستید بحث تالاب است، وضعیت تالاب فاجعه بار شده و هیچ‌کس دنبال حل مسئله تالاب نیست و هرکسی می‌آید عکسی می‌گیرد و گزارشی تهیه می‌کند و می‌رود؛ گاهی اوقات می‌خواهیم انتقاد کنیم می‌گویند یاس‌آفرینی نکنید امیدآفرینی کنید، ما نمی‌دانیم مشکلات را چطور باید بیان کنیم؟! در این دولت هم تاکنون هیچ اقدامی در راستای احیای تالاب بین‌المللی انزلی نشده و با چالش بزرگی مواجهیم و نمی‌شود نشست و نگاه کرد! گاهی اوقات بودجه‌هایی هم اختصاص داده می‌شود اما بازدهی نمی‌بینیم! ضمن اینکه باید این سرمایه الهی‌ را حفظ کنیم، احیای آن می‌تواند تحول بزرگی در شهرستان ایجاد کند و رونق اقتصادی و گردشگری و معیشت خیلی از مردم به آن وابسته است، این هم یکی از موارد مهمی است که در این دوره می‌شود از همین ابتدا اقدامات جدی صورت پذیرد و از دولت و مسئولین مطالبه شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در بخش جوانان هم در شهرستان خیلی عقب هستیم، افزودند: الحمدلله جوانان خوبی در شهرستان داریم اما از ظرفیت این جوانان استفاده نمی‌شود و اگر جلسه‌ای هم برگزار گردد و حرفی زده شود ظاهری است؛ از این ظرفیت باید در شهرستان خوب استفاده و سازماندهی شود، در بین جوانان به لحاظ تقسیمات سیاسی و جریانات سیاسی افکار متعدد و متنوعی داریم و مقام معظم رهبری هم در سخنرانی نوروزی بر روی وحدت و انسجام ملی و در کنار هم قرار گرفتن همه نیروها با هر سلیقه و فکری تاکید کردند و در شهرستان هم اقدام عملی جدی می‌خواهد بیش از حرف زدن و آنچه تاکنون انجام شده است میطلبد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: جوانان بنشینند طراحی نسبت به ظرفیت نیروی انسانی و جوانی که در شهرستان داریم داشته باشند و اینکه در چه حوزه‌هایی می‌توانند کارآمد و فعال شوند، نه در حد شعار، بلکه در حدی که اگر به عنوان مثال گفتند تالاب را بدهید دست ما تا مشکلش را حل کنیم واقعاً حل کنند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در بخش‌های مختلف شهرستان ظرفیت بالایی وجود دارد و خیلی کارها می‌تواند انجام داد که فکر و ایده می‌خواهد و باید افراد صاحب طرح و ایده بیایند بنشینند نسبت به مجموعه جوانان شهرستان ببیند چطور می‌شود از ظرفیت همه استفاده کرد؛ امیدواریم در شهرستان با برطرف کردن این نقص و فعال کردن این ظرفیت تحول خوبی ایجاد شود و الگویی برای جاهای دیگر شویم چون این نقص خیلی جاها هست، همانطور که انزلی‌چی‌ها قائل به اولین‌ها بودند اینجا هم می‌توانند اولین باشند.