به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، صبح امروز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان به همراه روسای جدید و قدیم کمیته امداد شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای حاضرین خدمت در این سازمان را عبادت برشمرد و تصریح کرد: شما در کمیته امداد همه ی کارهایتان عبادت است و رسیدگی به نیازمندان از بهترین عبادت هاست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه این مهم است که در کمیته امداد افراد نیازمند به خود کفایی و خود اشتغالی برسند تصریح کرد: با امکاناتی که موجود است و کمک های مردمی که بصورت گسترده انجام می شود، می توان مردم را خود کفا کرد و این کار قابل رفع است.

*کمیته امداد باید اطمینان مردم را بیشتر جلب کند

وی که معتقد بود موسسات موازی زیاد در حال فعالیت هستند و برایشان برنامه ای وجود ندارد تاکید کرد: مقتضای شرایط کمیته امداد این است که اطمینان مردم را بیشتر جلب کند.

امام جمعه بندرانزلی همچنین با اشاره به اینکه باید آسیب شناسی کنید خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته تنها مرجع قابل اعتماد مردم ، کمیته امداد بود لذا باید در شهرها آسیب شناسی کنید که چرا عدم اعتماد سازی انجام گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه اظهار کرد: کمیته امداد باید هنرش در این باشد که اعتماد عمومی را جلب کند ، خیریه ها سامان پیدا کند و محدوده آنها مشخص شود و از موازی کاری جلوگیری شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : در خصوص فطریه اطلاع رسانی درستی انجام نمیشود، از صداوسیما بخواهید که به مردم اعلام کند که فطریه هم واجب است حتی اگر روزه نگیرند و باید این فطریه ها به فقرا رسانده شود.

*به جد دنبال این باشید که افراد متفرقه برای جمع آوری فطریه صندوق نگذارند

امام جمعه بندرانزلی همچنین اضافه کرد: فطریه را نمیتوان برای امور مسجد و یا چیزهای دیگر هزینه کرد این ها را برای مردم تبیین کنید که فطریه فقط برای محلی که شرعاً گفته شده باید خرج شود و به جد دنبال این باشید که افراد متفرقه برای جمع آوری فطریه صندوق نگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان سخنان خود افزود: کمیته امداد یک نهاد دینی و خیریه ای است که امام خمینی (ره) آن را برپا کرده است ، صحت و اقلام صدقات را شما به مردم گزارش دهید.

وی همچنین در پایان دیدار با تقدیر و تشکر از زحمات چند ساله ی آقای حسن کاوش ؛ ریاست سابق اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برای آقای زراعتی ریاست جدید این اداره آرزوی توفیق در خدمت کرد.