به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه شهرستان بندرانزلی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب، امام و رهبری، اظهار کردند: امام(ره) در بیانی میفرمایند: جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بی‌درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی‌شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی‌داند. این جنگ، جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی – انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است؛ جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمیهاست.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه این بیان امام(ره) یک اصل بنیادین در نظام اسلامی را تبیین می‌کند که در طول ۴۱ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته تا به امروز دعوای برخی از کشورها در دنیا با ما بر سر چیست؟ خاطر نشان کردند: امام رضوان‌الله می‌فرماید حرف ما با آنها حرف اعتقاد است؛ اینکه نتوانستند با نظام اسلامی کنار بیایند و علیه ما تلاش نکنند، از روی مشکل اعتقادی است.

ایشان با بیان اینکه این اصل مهم تمام شدنی نیست و باور صلح و سازش بی معناست، افزودند: به تعبیر امام(ره) آمریکایی‌ها گرگ اند و با میش نمیتوانند در یک جا جمع شود، یا گرگ باید دست از گرگ بودن بردارد یا میش؛ لذا نه می‌شود مذاکره کرد و نه آنها می‌توانند تفکر نظام اسلامی را که در عصر حاضر پدید آمده نادیده بگیرند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه آنها برای مقابله با نظام اسلامی طی این ۴۱ سال دو مسیر اصلی را در پیش گرفتند، تشریح کردند: مسیر نخست این بود که افراد اثرگذار، سردمداران و راست قامتان نظام اسلامی را با ترور فیزیکی و شخصیتی از بین ببرند که از ابتدای انقلاب با ترور علامه شهید مطهری، ترور نافرجام رهبری ، شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن و… آغاز کردند و تا امروز با ترور شهید حاج قاسم سلیمانی این خط را دنبال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: به همین جهت در نظام اسلامی معیار ارزشگذاری‌مان برای مسئولین عبارت از این است که کسانی که خدمتگذار و دلسوز و ضد فساد و ظلم بودند، این افراد نیروهای ارزشی نظام اسلامی هستند؛ امام(ره) راجع به مقام معظم رهبری بعد از فاجعه ترور ایشان و شهید بهشتی فرمودند اگر گمان کنید در تمام دنیا بین رئیس جمهورها، سلاطین و امثالهم یک نفر را مثل آقای خامنه‌ای پیدا کنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگذار و بنای قلبی‌اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمی‌کنید؛ این تعبیر بسیار بزرگی است آنهم در زمانی که امام(ره) و بسیاری از یاران انقلاب در قید حیات بودند، امروز که به طریق اولا بدیلی برای ایشان وجود ندارد.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: ما مسئولین در نظام اسلامی را با این ویژگی که چه کسی برای اسلام، نظام اسلامی و مردم خدمتگذار است باید ارزیابی کنیم؛ دیدیم در روحانیت، مجلس و قوه تقنینی، اجرایی، قضایی، نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و…؛ مهره‌هایی که دشمن تشخیص داد یاوران حقیقی امام و انقلاب هستند را تا به امروز یک به یک به شهادت رساند تا نظام اسلامی و مردم را از وجود آنها محروم کند.

ایشان به اقدام دوم دشمنان برای رسیدن به هدفشان یعنی از بین بردن انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کردند: دشمنان در دهه‌های اخیر خصوصا با جدیت و با شیوه‌های مختلف دنبال ترویج فساد، ظلم، بی‌عدالتی و جنایت در کشور هستند تا نظام اسلامی را از درون دچار مشکل کنند چون اگر فساد در ارکان مجموعه یا نظامی رسوخ کرد دیگر نمی‌تواند موفق شود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه امروز متاسفانه در بعضی از بخش‌ها مبتلا به فسادهای سازمان یافته و کلان هستیم، خاطر نشان کردند: اگرچه بعضی از مسئولین ما و سران قوا مبرای از این مسئله هستند؛ اما با نفوذ افراد و کسانی که در این مجموعه ها که تصمیم سازی می کنند و مسئولیتهای معاونت و مشاورت و… را بدست می گیرند که در دوره روسای قبلی قوه این جریان بوجود آمده که نمونه آن را در قوه قضائیه میبینید که شخصی در سطح بالایی از این قوه اثرگذار در مبارزه با فساد رخنه کرده و فسادهای کلانی انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار کردند: در دولت‌ها گاهی اوقات می‌بینیم بعضی از افرادی که مرعوب استکبار یا مجذوب زر و زور هستند وجود دارند، چنین کسانی نمی‌توانند برای مردم خدمت گذار باشند؛ وزیری که داریی و ثروتش بالغ بر چند ده‌ها میلیارد تومان است که درد فقیر و مردم را نمی‌فهمد و نمی‌تواند دلسوز برای نظام اسلامی باشد و اگر فساد ایجاد نکند خدمتی نخواهد کرد.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه متاسفانه در کشور با ناکارآمدی بخش قابل توجهی از مسئولین در بخش‌های مختلف مواجه هستیم که اثر آن در گرانی‌های افسارگسیخته‌ی بی‌ضابطه‌ی غیرمنطقی و غیرقابل قبول مشهود است، افزودند: آیا شما نمی توانید یک مسئله ی عادی و پیش‌پا افتاده‌ی تنظیم بازار را مدیریت کنید که مردم هر روز یک مشکلی دارند.

ایشان بیان کردند: این جای سوال است که اگر بعضی‌ها نمی‌توانند همین کار حداقلی را مدیریت کنند چرا در کشور مسئولیت گرفتند و گفتند ما می‌توانیم کشور را مدیریت کنیم و زبان دنیا را بلدیم! این در راستای همان برنامه و هدفی است که دشمن دنبال کرده تا کسانی در مصادر امور قرار بگیرند که نتوانند یا نخواهند مشکل مردم را حل کنند و مردم را در برابر نظام اسلامی قرار دهند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: الحمدلله امروز دستگاه قضائی با مدیریت جدید که یکی از یکی از نیروهای انقلاب و از شاگردان شهید بهشتی و شهید قدوسی هستند، حرکت جدیدی را برای از بین بردن فساد و ایجاد دستگاه قضائی کارآمد در کشور آغاز کرده‌اند؛ در کنار آن هم مجلس یازدهم، مجلس تازه نفس و و انشاءالله انقلابی شکل گرفته که می‌توانند نوید بخش این است که انشاءالله دولت جوان حزب‌الهی هم به آنها ملحق خواهد شد تا در کنار هم آن مسیر های خطا رفته‌ی اداره‌ی کشور تا به امروز را اصلاح کنند که عمده خطاها ناشی از عمل نکردن به فرمایشات رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به تشریح الزامات مبارزه با فساد در جامعه اشاره و خاطر نشان کردند: نکته‌ی اول اینکه باید در همه‌ی مجموعه‌های اداره کشور پاک‌سازی و پالایش نیروی انسانی به عمل بیاید، ما در خیلی از دستگاه‌ها مفسدین ریز و درشت داریم که کتمان کردنی نیست؛ با فساد در هرجایی که باشد باید مبارزه شود.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در مبارزه با فساد باید بین همه‌ی قوا با مجموعه‌ی قضائی هماهنگی باشد، ادامه دادند: نمی‌شود دستگاه قضایی مبارزه با فساد را آغاز کند اما دستگاه‌های دیگر کمک نکنند یا کار را خراب کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه باید نظارت‌ها تقویت شود، از عملکرد سازمان بازرسی استان گلایه دارم و متذکر شدند: طی این پنج سال که در شهرستان حضور دارم نه تنها هیچ حرکت مثبتی از بازرسی استان در مبارزه با فساد ندیدیم بلکه ضد آن را هم دیده ایم؛ باید با ورود قوه قضائیه و سازمان بازرسی در بازرسی استان تحول ایجاد شود تا استان گیلان که بر اساس آمارهای ارائه شده جز استانهای اولیه‌ی فساد اداری در کشور است اصلاح گردد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه امروز دستگاه قضائی در مبارزه با فساد به حمایت و حضور در صحنه‌ی مردم نیازمند است، خاطر نشان کردند: امیرالمومنین(ع) اول مظلوم عالم اسلام که برای مبارزه با فساد در زمان خود به میدان آمد چون عدالتش را تحمل نکردند موفق نشد؛ مردم باید پای کار باشند، آسیب‌هایی وجود دارد اما باید تحمل کرد و ایستاد تا فساد از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه اگر مردم حمایت و پشتیبانی نکنند و تابع جوسازی‌ها و شایعه سازی‌ها شوند هیچ‌زمانی مبارزه با فساد شکل نخواهد گرفت، مطرح نمودند: الحمدلله دادستان و ریاست محترم دادگستری با جدیت در شهرستان با فساد مبارزه می‌کنند و ان‌شاءالله با مفاسد کلان تر نیز مبارزه خواهند کرد؛ اما گاهی به اسم ارتقاء می‌خواهند این شهرستان را از مبارزه با فساد محروم کنند که به جد مخالف این موضوع هستیم و این امر نیازمند حمایت جدی مردم است‌.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: مجموعه‌ی دستگاه قضائی هم باید برخورد با مفسدان اقتصادی و مافیاهای پیدا و پنهانی که امروز معیشت و زندگی را برای مردم تنگ کرده‌اند در اولویت قرار دهد و احکام عبرت آموز و بازدارنده صادر شود؛ باید با این افراد که مفسد فی الارض هستند با قاطعیت و بدون ترحم برخورد شود.

ایشان در پایان خاطر نشان کردند: دشمنان نظام اسلامی، عوامل، پادوها و نوچه‌های استکبارجهانی در کشور ما بدانند راه ما و راه مردم ما همین راهی است که شهید بهشتی فرمود “ما زیر بار سختی‌ها، مشکلات و دشواری‌ها قد خم نمی‌کنیم؛ ما راست قامتان جاویدان تاریخ خواهیم ماند، تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم یا زخم بخوریم و بر خاک بیافتیم در غیر اینصورت هیچ قدرتی نمی‌تواند پشت ما را خم کند”.