به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان ضمن دعوت و توصیه همگان به رعایت تقوای الهی خصوصا در ماه مبارک رمضان که ماه کسب تقواست، اظهار داشتند: الحمدلله امسال راهپیمایی روز قدس در شهرستان، سراسر کشور و همه کشورهای امت اسلام و دنیا پررنگ، گسترده و باشکوه برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه اظهار داشتند: اساس نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس توسط امام(ره) یکی از تدابیر هوشمندانه الهی بود که یک اصل مهم در امت اسلام را که عبارت از مسئله فلسطین است به عنوان نماد ادیان الهی و امت اسلام و قبله اول مسلمین معرفی کرد در عین حالیکه دشمنان برای از بین بردن و تجزیه کردن و منفعل ساختن کشورهای اسلامی که بحث مفصل تاریخی دارد طراحی‌هایی کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: امام(ره) برای حفظ و احیای این اصل نه برای یک زمان خاص بلکه برای ثبت در تاریخ این نامگذاری را انجام دادند آن هم در جمعه آخر ماه مبارک رمضان که این روز در بین امت‌های اسلامی یکسان است و هیچ قابل تغییر و اختلاف نیست که یکی از ظرافت‌های این نامگذاری می‌باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه روز قدس یک اصل اسلامی برای ماست، خاطر نشان کردند: دومین دلیل برای این نامگذاری اصل انسانی بودن، آزادی خواه بودن و طرفدار حقوق انسان‌ها بودن است؛ عده‌ای توطئه کنند با دسائسی بیایند سرزمین یک ملتی را آن‌هم در چنین نقطه حساسی اشغال کنند و بخواهند آن ملت را از بین ببرند و نقشه‌های شومشان را اجرا کنند کما اینکه سالیان متمادی این کار را کردند، اصل انسانی می‌گوید باید از این مردم دفاع کرد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه آن‌هایی اسماً که مدعی حقوق بشر هستند اما در راس ناقضین حقوق بشر قرار دارند و آن را به عنوان حربه دست می‌گیرند، تصریح کردند: بشر برای آن‌ها غیر امت اسلام است! بشر برای آن‌ها رده بندی‌هایی دارد، جهان‌ سومی و کشورهای آفریقایی و آسیایی تعاریف دیگری دارد، حتی در کشورهای غربی و اروپایی بین ملت خودشان تبعیض قائل می‌شوند و اگر کسی مسلمان یا سیاه پوست باشد در حق آن هر ظلم و جنایتی جایز است روا شود و حتی پلیسان هم حمایت می‌کند اما حقوق بشر اسلام می‌گوید هرجایی مظلومی را دیدید باید از او دفاع کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به این فرمایش امیرالمومنین(ع) وَ کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً، اظهار داشتند: این فرمایش حضرت که در وصیت به فرزندان عزیزش و هر کسی که به دستش می‌رسد است، یک اصل اسلامی و انسانی و حقوق بشر اسلامی است.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: دلیل سوم این است که ملت ما یک ملت ریشه دار اصیلی است که تا به امروز دارای فرهنگ متعالی بوده و وقتی این فرهنگ ملی با فرهنگ اسلامی تلفیق می‌شود این ملت انقلابی را می‌سازد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه ملت ایران در همه ادوار تاریخ ملت آزاده و سرافرازی بوده و از حقوق مستضعفین و مظلومین دفاع می‌کرده، خاطر نشان کردند: علیرغم اینکه در دوره های مختلف جنایت‌های فراوانی علیه ملت ایران شد، روحیه ملی کشور ما آزادی‌خواهی، حمایت از مظلومین و احقاق حق ان‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: علیرغم اینکه دشمنان در کشور ما در طول این ۴۳ سال تبلیغات سو کردند تا مسئله قدس را یک مسئله عربی تلقی کنند و مردم را از حضور در راهپیمایی باز دارند اما ذره‌ای اثر نکرد چون نه تنها فرهنگ اسلامی بلکه فرهنگ ملی ما هم حضور در این راهپیمایی را اقتضا می‌کند.

خطیب جمعه بندرانزلی اضافه کردند: آن هایی که علیه این حرکت انسانی و اسلامی و ملی و ایرانی ما تبلیغات سوء کردند عمدتاً کسانی هستند که وابسطه به جنایتکاران و مستکبرین و مستبدین و جیره خواران آنها هستند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه کسانی که دوره مستبد پهلوی را بزک می‌کنند جز عامه ملت نیستند و وابستگان و دلبستگان همان رژیم و همان استبداد و استکبار هستند، خاطر نشان کردند: دولت‌های مستکبر و مستبد عده‌ای ایادی هم دارند و حساب آن‌ها با عموم و قاطبه مردم جامعه ما متفاوت است ولذا میبینید در این ۴۳ سالی که از این نامگذاری گذشته به جز این دو سالی که محدودیت‌های کرونا پدید آمد این راهپیمایی باشکوه و عظمت انجام شده حتی در دل فتنه ۸۸ با آن هتاکی‌ها و هنجارشکنی‌هایی که در روز قدس در برابر مردم روزه‌دار مومن انقلابی علنا در خیابان‌ها حرمت ماه مبارک رمضان را شکستند و روزه داری علنی کردند اما راهپیمایی انجام شد و همان‌هایی که شعار نه غزه نه لبنان می‌دادند به زباله دان تاریخ رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه مسئله قدس دیروزی دارد که اگر در تاریخ نگاه کنیم فصل مفصلی از جنایت‌ها و قتل‌ها و غارت‌گری‌ها و سلطه‌گری‌هاست، افزودند: یک رژیم جعلی غاصب جنایتکاری آمده سرزمینی را از امت اسلام با دسیسه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و خبیثین روزگار تصرف کرده و انواع و اقسام جنایت‌ها را انجام داده و با قلدری صبرا و شتیلا پدید آورده و جنایاتی که در بیروت و سوریه و نقاط مختلف دنیا و کشورهای اسلامی انجام داده و در حتی تجزیه بعضی از کشورهای اسلامی مثل سودان نقش آفرینی کرده؛ رژیم جعلی غاصبی که در جنگ با اعراب توانست ظرف شش روز تفوق را برای خودش رقم بزند و هر جا هر جنایتی می‌خواست بکند با پشتوانه غربی‌ها، آمریکایی‌های جنایتکار و انگلیسی‌های خبیث و شورای امنیت می‌کرد و هیچ کس جلودارش نمی‌شد و طراحی کرده بود برای تصرف بیشتر سرزمین‌های اسلامی از نیل تا فرات که قدرتی در برابرش وجود نداشته باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: در نقطه دیگر این روز ملت فلسطین و کسانی که داعیه دار سردمداری این ملت مظلوم بودند که دیروز تاریخ فلسطین رفتند درخط سازش و مذاکره و در این نشست و آن نشست و این میز مذاکره و آن میز مذاکره تا حقشان را بگیرند که هر مذاکره‌ای هم که کردند یک بخشی از حقوق و امتیازاتشان را به رژیم صهیونیستی دادند و دست از پا دراز تر برگشتند و ادعای پیروزی و اظهار خوشحالی هم می‌کردند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه شرایط قدس و این روز بسیار مهم را بعد از پیروزی انقلاب تا امروز بررسی کنید، افزودند: کشور متجاوز و قلدر و غاصب و جنایتکاری که هر نوع توطئه‌ای را چه در جنگ تحمیلی، چه شرارت‌های دیگر و ترور عزیزان و دانشمندان‌ما خصوصاً دانشمندان هسته‌ای انجام داد و چه اخلال‌گری‌هایی که در روند روابط جمهوری اسلامی در دنیا با کشورهای دیگر ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه هر جایی هر توطئه‌ و جنایتی در دنیا وجود دارد دست صهیونیست‌ها و حمایت آمریکایی‌ها و انگییسی‌های خبیث پر رنگ و روشن پیداست، ادامه دادند: بعد از پیروزی انقلاب این رژیم جعلی با آن قلدری‌ها و زورگویی‌ها روز به روز مغلوب تفکر انقلاب اسلامی چه در کشور ما چه در امت اسلام چه در سایر کشورهای دنیا شد.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: از روزی که این روز قدس نامگذاری شد خیلی تلاش کردند این روز برجسته نشود و تعطیل شود اما هر سالی که گذشت بر شکوهش افزوده تر شد و عده بیشتری به این حرکت الهی و انسانی پیوستند حتی می‌بینید در قلب آمریکا علیرغم میل و خواست آن‌ها این روز گرامی داشته می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: روز به روز بر اضمحلال این رژیم جعلی تا به امروز افزوده شده و در نقطه مقابلش فلسطینی ها توانستند با اتکا بر توان خودشان و الهام گرفتن و درس گرفتن از انقلاب اسلامی و حرکت در خط مقاومت به این اقتدار دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: تا چند سال گذشته همین مدعیان سردمداری ملت فلسطین حرف از سازش و مذاکره میزدند اما به مرور رنگ باخت چون دیدند اثر ندارد، امروز خط مقاومت در تمام سرزمین‌های اسلامی بویژه سرزمین‌های اشغالی و کل فلسطین به عنوان تنها راه حل باز پس‌گیری قدس از رژیم صهیونیستی مطرح است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه امروزه کسی در مردم فلسطین و گروه‌های سیاسی فلسطینی نیست که حتی جرئت کند گوشه چشمی به مذاکره با دشمنان داشته باشد و همه فهمیده‌اند که راه نجات مقاومت است، خاطر نشان کردند: کاری که امام(ره)، انقلاب و شما ملت و به تبع شما، امت اسلام در رابطه با قدس انجام دادند علاوه بر همه دستاوردهای عظیم یک اثر بسیار مهم داشت و این بود که انقلاب اسلامی، ملت ایران و به تبع آن خط مقاومت و بیداری اسلامی ابهت پوشالی آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست و فرو ریخت.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: ملت فلسطینی که تا دیروز با سنگ و تیر و کمان با رژیم غاصب صهیونیستی مبارزه می‌کرد امروز چه سلاح هایی دارد؟ امروز چه موشک‌هایی دارد؟ پهبادی که روز گذشته رونمایی کردند و دست فلسطینی‌هاست همان پهبادی است که عربستان مفلوک گاو شیرده استکبار جهانی را مجبور به آتش بس با انصارالله یمن کرد.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه آن‌هایی که روزی می‌خواستند امت اسلام و انقلاب اسلامی را تهدید کنند و حتی تا اربیل بیخ گوش ما آمدند مرکز جاسوسی و شرارت زدند امروز باید بگردند برای خودشان در سرزمین‌های اشغالی که مرکز اقتدارشان بود امنیت دست و پا کنند، افزودند: حرکتی که امروز آغاز شده حرکت مردمی و خودجوش و به تعبیر مقام معظم رهبری آتش‌ به اختیاری است که جوانان فلسطینی در پیش گرفته‌اند و رژیم صهیونیستی را به استیصال رسانده‌اند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی و حضور ملت مسلمان در سراسر نقاط دنیا در راهپیمایی روز قدس قدرت عظیمی پدید آورده است، افزودند: امروز رژیم صهیونیستی برای حفظ امنیت خودش مشوش و مضطرب است، هرازگاهی شرارتی می‌کند اما به تعبیر امام(ره) فریادهایی که می‌زند از سر ترسشان است نه از سر شجاعت و توانشان‌.

حجت السلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: همین رژیم صهیونیستی در سالهای گذشته در بحث مذاکرات هسته‌ای چه شرارت‌ها و کارشکنی‌هایی کردند و تفکری که متاسفانه در کشور مسیر هسته‌ای را به سمت مذاکره با بیگانگان برد دید که مذاکره نتیجه ندارد و به مردم هم برای چندمین بار ثابت شد.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: امروز پای میز مذاکره بازگشت طرف‌های مقابل به برجام دست جمهوری اسلامی دست قوی است و علیرغم اینکه اصل برجام و آنچه در برجام پیش بینی شده مایه خسارت است و همان را هم ندادند و به تعهداتشان عمل نکردند، امروز نظام اسلامی در شرایطی در پای میز مذاکره بازگشت آن‌ها به تعهداتشان هست که آمریکا در بن بست قرار گرفته، آمریکایی که در گذشته هر چه میخواست به تیم مذاکره کننده ما دیکته می‌کرد امروز سر دوراهی قرار گرفته و یا باید به تمام تعهداتش عمل کند که تمام ابهتش از بین خواهد رفت یا عمل نکند که در این مذاکرات محکوم است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: امروز بهانه آن ها بحث سپاه و سپاه قدس است که باید این دو نیروی عزیز امت و ملت ما از لیست تروریستی خارج شود؛ سپاه را پذیرفته اما سپاه قدس را خارج نمی کند، چرا؟ اگر خارج کند محکوم به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد شد و باید مجازات شود و اگر نپذیرد و این مجموعه را از لیست تروریستی خارج نکند باید منتظر انتقام سخت جمهوری اسلامی باشد و راه فرار ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه مشکلاتی در کشور داریم و باید مسئولین تلاش کنند تا این مشکلات را حل کنند، خطاب به دولت و مجلس متذکر شدند: در خیلی از امور الان شرایط مدیریت کشور در مسیر ریل گذاری دولت قبل و سراشیبی اقتصادی و متاسفانه فشار حداکثری به ملت است؛ گران شدن آب و برق و سایر مایحتاج مردم بخشی که دست دولت است ریل‌گذاری قبل است که باید بازنگری شود، امروز شرایطی نیست که این فشار به مردم تحمیل شود.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: وضع بازار و گرانی اجناس معلوم است روز به روز گران می شود و خیلی‌هایش دست دلال و اخلال گران اقتصادی است که باید نظارت شود اما بخش‌هایی دست دولت است و باید به فکر باشند و اگر قانونی هم در مجالس و دولت‌های قبل مصوب شده باید اصلاحش کنند، کشور ما در سطح بین الملل و منطقه بسیار موفق است و دست برتر را دارد اما در داخل باید مسئولین به فکر اقشار ضعیف باشند.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: همین رفتار رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی و خط مقاومت قبل دولت سیزدهم که راس کار آمده را با آنچه در این قریب یک سالی که این دولت با این نگرش روی کار آمده مقایسه کنید؛ چقدر رفتار آن‌‌ها با جمهوری اسلامی تغییر کرده؟ نه از سر خواست خودشان بلکه از سر اضطرار راه دیگری ندارند که این خیلی دستاورد درستی است و باید حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه فردای رژیم صهیونیستی بد تر از امروزش است، خاطرنشان کردند: امروز اگر دنبال تامین امنیت خودشان در سرزمین‌های اشغالی و مقر حکومتی خودشان با همه ید و بیضای تجهیزاتی و تسلیحاتی و کمک‌هایی که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها میکنند هستند در همین فردای بسیار نزدیک باید به دنبال یک پناهگاه و راه فراری باشند تا از انتقام سخت ملت فلسطین بتوانند جانشان را به در ببرند.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: این وعده قطعی الهی و تخلف ناپذیر است و روند حوادث دنیا و منطقه هم ثابت کرده و اینکه مقام معظم رهبری سال‌های گذشته فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده نیست که بخواهد ببیند آن زمان را بعضی از کارشناسان خودشان پیش بینی کردند که سال ۲۰۲۲ زوال رژیم صهیونیستی سرعت می‌گیرد و ما امیدواریم به فضل پرودگار متعال و دستان پر قدرت رزمندگان و نیروهای مقاومت در سراسر کشورها و امت اسلام خصوصا در فلسطین هر چه زوتر شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیستی باشیم.